Gjest prust Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Jeg har vært i kontakt med familiesenteret angående det midterste barnet vårt, og vi får trolig bli med på et PMTO-opplegg i samarbeid med dem. Jeg har lest litt på nettet nå i kveld om dette, og det ser jo spennende ut, Er det noen her som har fått hjelp til adferdsvansker eller vanskelig temperament hos barn eller til bedre samspill mellom foreldre og barn? Skal snakke med dem igjen over helga og avtale når opplegget skal begynne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg har ikke vært med på noe liknende selv. Vil bare si at det hørtes veldig spennende ut, og kunne tenkt meg det samme selv. (og ja... i forhold til vårt midterste barn, for oss også :-) Familiesenteret, har dette "avdelinger" over hele landet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Det er et barn i klasse til min mellomste som har vært/er med på det. Det har vært veldig verdifult for både mor og barn, har moren fortalt. Det ble informert litt om det på et foreldremøte, og det var da moren snakket så begeistret om opplegget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Det er et barn i klasse til min mellomste som har vært/er med på det. Det har vært veldig verdifult for både mor og barn, har moren fortalt. Det ble informert litt om det på et foreldremøte, og det var da moren snakket så begeistret om opplegget. Fint å høre! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg har ikke vært med på noe liknende selv. Vil bare si at det hørtes veldig spennende ut, og kunne tenkt meg det samme selv. (og ja... i forhold til vårt midterste barn, for oss også :-) Familiesenteret, har dette "avdelinger" over hele landet? Ja, slik jeg har forstått det, er det familiesentere i mange kommuner, i alle fall i de større kommunene. Det er et "lavterskeltilbud", der en kan henvende seg uten henvisning fra lege, og en prøver ut metoder som ikke krever BUP, psykolog osv først. Det er gratis. Søk på nettsiden til din kommune og se om det finnes der. Her er det som står om det på Kristiansand kommunes nettside: http://www.kristiansand.kommune.no/Administrasjon/Helse-og-sosialsektoren/Helseenhetene/Familiesenter/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.