Gå til innhold

NRK lisens

Anbefalte innlegg

Gjest Løve_31
Skrevet

Jeg hadde håpet at noen kunne gi meg et gledelig svar.

Er det noe mulighet å få redusert kringkastningsavgift om man er uføretrygdet ? Mottar 8000 kroner i mnd. Bor alene i en 30kvm leid leilighet, det er alt jeg har råd til ..

Skrevet

Jeg vet iallfall med sikkerhet at du har krav på å få delt opp regningen. :-)

Gjest Løve_31
Skrevet

Jeg vet iallfall med sikkerhet at du har krav på å få delt opp regningen. :-)

Det er vel for seint å gjøre noe med nå det ..

hidi, the scorpion
Skrevet

Tenkte det samme;))

Skrevet

Jeg ordnet det selv, etter at fristen gikk ut, i fjor..

Gjest psykopat_staten!
Skrevet

Jeg fikk prate med en sånn jævlig sur gubbe på det de tydeligvis kaller "kunderservice" hos nrk. Kunne godt få dele opp lisensen eller utsette den 2 uker, men da måtte jeg pent betale et gebyr på 160 kroner. Uansett hvor mye jeg prøvde å forklare min rettigheter, så sto han på sitt og sa at det ville koste meg 160 kroner.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg fikk prate med en sånn jævlig sur gubbe på det de tydeligvis kaller "kunderservice" hos nrk. Kunne godt få dele opp lisensen eller utsette den 2 uker, men da måtte jeg pent betale et gebyr på 160 kroner. Uansett hvor mye jeg prøvde å forklare min rettigheter, så sto han på sitt og sa at det ville koste meg 160 kroner.

Tror jeg så gjerne!

_Staten_ skal ha sine penger uansett! Og de får det:(

Skrevet

Iht til nicket ditt: Mener du at vi har en psykopat-stat fordi alle ikke kan gjøre som de vil ut i fra hva som passer dem til enhver tid?

Tv-lisensen kommer 2 ganger i året, og alle vet når den kommer, og hva den koster.

Skrevet

I Norge har vi et demokrati, så staten er oss.

Med vennlig hilsen

Gjest psykopat_staten!
Skrevet

Iht til nicket ditt: Mener du at vi har en psykopat-stat fordi alle ikke kan gjøre som de vil ut i fra hva som passer dem til enhver tid?

Tv-lisensen kommer 2 ganger i året, og alle vet når den kommer, og hva den koster.

Staten tenker kun på seg selv og sine penger. Om du blir alvorlig syk, dør, ikke har mat, ikke råd til lege, medisiner osv. Det gir de blanke faen i.

Staten har ingen medfølelse, empati eller omtanke. Staten tenker kun på seg selv og sitt. Noe som også veldig godt definerer tankegangen til en psykopat. Derfor kan jeg med god samvittighet komme til min konklusjon.

Skrevet

Staten tenker kun på seg selv og sine penger. Om du blir alvorlig syk, dør, ikke har mat, ikke råd til lege, medisiner osv. Det gir de blanke faen i.

Staten har ingen medfølelse, empati eller omtanke. Staten tenker kun på seg selv og sitt. Noe som også veldig godt definerer tankegangen til en psykopat. Derfor kan jeg med god samvittighet komme til min konklusjon.

Du er en del av staten.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvis staten hadde vært et menneske, så kunne du konkludert med dette. Men staten er vårt fellesskap- og du skjønner sikkert at den må sørge for at vi alle blir behandlet rettferdig og på samme måte. Når alle andre får gebyr på kr. 160,00 ved for sen betaling av lisens, så er det vel ikke mer enn rett og rimelig at det samme skjer med deg.

Skrevet

Hvis staten hadde vært et menneske, så kunne du konkludert med dette. Men staten er vårt fellesskap- og du skjønner sikkert at den må sørge for at vi alle blir behandlet rettferdig og på samme måte. Når alle andre får gebyr på kr. 160,00 ved for sen betaling av lisens, så er det vel ikke mer enn rett og rimelig at det samme skjer med deg.

Nå er det da svært skjeldent at man blir rettferdig behandlet via staten.

Det er det nok endel mennesker som kan skrive under på med store bokstaver.

urettferdig behandling skjer over en stor sko i dette landet. Rart at noen tror alt går på skinner for det gjør det nemligen ikke. Da er du iallefall et fåtall av de heldige i norge som får rettighetene dine ivaretatt

Skrevet

urettferdig behandling skjer over en stor sko i dette landet. Rart at noen tror alt går på skinner for det gjør det nemligen ikke. Da er du iallefall et fåtall av de heldige i norge som får rettighetene dine ivaretatt

''Rart at noen tror alt går på skinner for det gjør det nemligen ikke. Da er du iallefall et fåtall av de heldige i norge som får rettighetene dine ivaretatt''

Nei, jeg tror ikke at alt går på skinner, men vi har det vel ikke så verst i dette landet :-) For øvrig så er jeg ikke av dem som leter etter mine rettigheter hele tiden. Jeg jobber, betaler min skatt og får den normale hjelpen de fleste andre får når de trenger det. Og noe mer enn det forventer jeg ikke :-)

Skrevet

Det der har du INGEN som helst dokumentasjon på.

Ja, selvsagt kan man finne en mengde enkeltindivider som har blitt dårlig behandlet, men det forventer man faktisk når man er mange nok. De aller fleste sakene er rettferdige og iht lovverket.

Med vennlig hilsen

Skrevet

'' Kunne godt få dele opp lisensen eller utsette den 2 uker, men da måtte jeg pent betale et gebyr på 160 kroner. Uansett hvor mye jeg prøvde å forklare min rettigheter, så sto han på sitt og sa at det ville koste meg 160 kroner.''

Hvilke rettigheter henviser du til her? Mener du at man har _rett_ til å få utsatt lisensen?

Skrevet

'' Kunne godt få dele opp lisensen eller utsette den 2 uker, men da måtte jeg pent betale et gebyr på 160 kroner. Uansett hvor mye jeg prøvde å forklare min rettigheter, så sto han på sitt og sa at det ville koste meg 160 kroner.''

Hvilke rettigheter henviser du til her? Mener du at man har _rett_ til å få utsatt lisensen?

Jeg antar til det som står i linken til Hidi nedenfor.

Skrevet

Jeg antar til det som står i linken til Hidi nedenfor.

Jeg la bare merke til retten til fri-lisens da jeg kikket på den linken, men mulig at jeg overså noe. Forøvrig så det for meg ut som om regelverket rundt lisens er firkantet, og at det ikke er gitt som en rettighet å få oppdelt lisensen uten tilleggsavgift.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...