Gå til innhold

Trenger tips

Anbefalte innlegg

Gjest Lillekatt
Skrevet

jeg er såååå plaget med mye vondt i magen føre mens,men er det noe jeg kan gjøre med det? oppblåst og ille vondt i rygg og mage.

jeg tåler ikke p-piller å sånt dill.... helsekost??? hva som helst?

I tillegg har jeg lang mens..noe som kan forkorte den med noen dager? i blødningsmengde???

candyqueen_83
Skrevet

Nattlysolje og sinktabletter sammen skal visst være bra mot menssmerter.

Skrevet

Selve mensen ble flere dager kortere for meg da jeg begynte med tamponger fremfor å bruke bare bind. Virker som tampongen funker som en svamp som suger blodet raskere ut på en måte. Har hørt flere si det samme.

Trening hjelper mye mot menssmerter, i alle fall for meg. Jeg sykler eller jogger og tar litt styrke innimellom og når jeg er riktig flink blir menssmertene helt borte. :o)

Gjest Niccola
Skrevet

Ang. blødningsmengde kan du få resept på Cyklokapron hos legen. Det er tabletter du tar de tre første dagene av mensen, og mengden blir betydelig redusert.

De koster litt, men du kan få utleggene refundert fra Nav.

Skrevet

Ryllik-te

Magnesiumtilskudd

Diett med lite karbohydrater

Drikke nok vann.

Skrevet

Har hatt de samme plagene i over 20 år og forsøkt det meste. Som du vet medfører det mange begrensninger i tillegg til ubehag..

Etter å ha oppsøkt (autorisert) akupunktør ble blødningene og menstruasjonstiden halvert, og PMS-plagene nesten borte.

Koster litt pr konsultasjon, men jeg trengte 3-4 stk, og det er verdt det! Lykke til uansett hva du velger :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...