Gå til innhold

Usunn livsstil -so what?

Gjest lei av andre skal bestemme over meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poenget mitt er at ingen har garanti mot noe som helst - uansett livsstil. Lykken på jord er ikke nådd om vi spiser sunt, trener og følger alt som til enhver tid anbefales fra våre helsemyndigheter.

Noen tar flere sjangser enn andre, og gambler med livet i manges øyne. Men jeg tror ærlig talt ikke at noen har garanti for lykke/sunnhet i livet. Selv om vi liker å tro det. Jeg har kjent ikke-røykere som har dødd i en alder av 30 av hjernesvulst...Og jeg tror ikke at han følte at det var direkte rettferdig ut i fra det livet han hadde levd. Og jeg har kjent røykere som har levd til de var var over 80. Jeg tror kanskje ikke at livet kan leves med garanti for noen av oss:-(

''Jeg tror kanskje ikke at livet kan leves med garanti for noen av oss:-(''

Det er vi skjønt enige om. :o)

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• Colette

6

• Glimtipper

5

• morsan

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Men hvem trives med røykhoste, slitenhet, ujevnt humør, angst, depresjon - når man fint kan slippe ved å leve sunt?

Røyk GIR jo ingenting (sier jeg som elsker å røyke, men vet det er avhengigheten som snakker). Og sunn mat er ikke det samme som mat som smaker vondt.

''Røyk GIR jo ingenting (sier jeg som elsker å røyke, men vet det er avhengigheten som snakker). Og sunn mat er ikke det samme som mat som smaker vondt.''

Tenk hvor godt maten kommer til å smake om du slutter å røyke! ;-) For ikke å snakke om lukte.

Skrevet

''Røyk GIR jo ingenting (sier jeg som elsker å røyke, men vet det er avhengigheten som snakker). Og sunn mat er ikke det samme som mat som smaker vondt.''

Tenk hvor godt maten kommer til å smake om du slutter å røyke! ;-) For ikke å snakke om lukte.

Jeg har sluttet å røyke for en stund siden :)

Gjest lei av at....
Skrevet

Hvis livskvalitet for deg er å sitte på ræva, røyke og stappe i deg det du makter av kaker, søtt og fett så værsågod.

For meg er livskvalitet å klare å løpe og leke sammen med ungene, å kjenne at kroppen funker og klarer å sykle så lagt jeg vil, at jeg kjenner jeg blir i bedre form for hver joggetur og å spise god og sunn mat - og noe som ikke er fullt så sunt innimellom. :o)

''Hvis livskvalitet for deg er å sitte på ræva, røyke og stappe i deg det du makter av kaker, søtt og fett så værsågod.

For meg er livskvalitet å klare å løpe og leke sammen med ungene,''

Jeg klarer det også! :-D (men ikke sikkert jeg greier det når jeg blir bestemor, da....)

Skrevet

''Hvis livskvalitet for deg er å sitte på ræva, røyke og stappe i deg det du makter av kaker, søtt og fett så værsågod.

For meg er livskvalitet å klare å løpe og leke sammen med ungene,''

Jeg klarer det også! :-D (men ikke sikkert jeg greier det når jeg blir bestemor, da....)

''Jeg klarer det også! :-D (men ikke sikkert jeg greier det når jeg blir bestemor, da....)''

*Hehe* Det er det slett ikke sikkert jeg klarer om jeg får barnebarn en gang i tiden heller. :o) Men helsa mi (altså jeg snakker nå spesifikt om min helse, ikke generellt!) holder seg bedre om jeg klarer å holde en normal vekt og mosjonerer noen ganger i uka - det merker jeg alt nå. Ellers får jeg raskt ledd/muskelsmerter i ankler, knær og hofter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...