Gå til innhold

navn på kor

Gjest sopranen

Anbefalte innlegg

Gjest sopranen

Vi er ca 20 sangere som har startet et nytt kor. Vi bor på ei øy helt ut mot havet, og nå lurer vi altså på navn...Ønsker ikke båre,hav eller øy,da ANDRE kor i nærheten allerede har lagt seg på den lista... Evt "kor" på et annet språk? eller jaja det er opp til dere, kan dere hjelpe meg til å finne et ok navn.

Vet dere Dolere har mange ideer ,så please, send noen forslag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sopranen

Jeg synes det er morsomt og selvironisk å kalle seg for (sett inn stedsnavn selv): "Øyaas meget blandede kor"

Du skjønner at det er så mange som heter akkutat "stedsnavn og blandakor". Siden her er flere øyer føler jeg det blir litt opptygging å bruke"blandet eller kor" Tenkte faktisk på KorK eller noe sånt...men det er jo 20 stk som skal stemme over det,så vi trenger flere forslag :)

-jeg likte det godt,og vil ta det med,men vil gjerne ha flere...det kan jo hende det faller i smak hos flere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sopranen

Kor farsken?

Eller Kor på/i "navnet på stedet"

fint forslag :) vet om noen som het "kor e bassen? -siden bassen alltid kom so seint...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest høstløv

Baltus Kor

Koret u(s)temt

Kor tjue (etter antall kormedlemmer)

Unevnelig kor eller Unavnelig kor

Kor for allsang

Datatidens kor

Kanskje korsang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner at det er så mange som heter akkutat "stedsnavn og blandakor". Siden her er flere øyer føler jeg det blir litt opptygging å bruke"blandet eller kor" Tenkte faktisk på KorK eller noe sånt...men det er jo 20 stk som skal stemme over det,så vi trenger flere forslag :)

-jeg likte det godt,og vil ta det med,men vil gjerne ha flere...det kan jo hende det faller i smak hos flere

''så mange som heter akkutat "stedsnavn og blandakor"''

Nettopp derfor tilføyelsen av "meget" el lign blir komisk! ;-)

men jeg skjønner godt ønsket om å værre mer spesiell.

Kork? Er ikke det forkortelsen for Kringkastingsorkesteret, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sopranen

''så mange som heter akkutat "stedsnavn og blandakor"''

Nettopp derfor tilføyelsen av "meget" el lign blir komisk! ;-)

men jeg skjønner godt ønsket om å værre mer spesiell.

Kork? Er ikke det forkortelsen for Kringkastingsorkesteret, da?

Det er det jeg mener...vanskelig å ikke tenke en tanke som har vært tenkt før... derfor spør jeg her...

Har allerede funnet noen ideer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sopranen

Siden jeg befinner meg i sykehusverdenen syns jo jeg f.eks at "Bilyd" er litt gøy :o)

Det var artig, kom gjerne med flere fra din verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at "Kor e de andre?" allerede er opptatt. Men det kan kanskje være til inspirasjon allikevel - typen "Kor i all verda", hvis dialekten passer.

Forøvrig vil jeg bare støtte initiativet. Jeg hører med til de som tror - eh, vet - at korsang langt på vei kan redde verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var artig, kom gjerne med flere fra din verden :)

Cor er latin for hjerte, kanskje det kan brukes til noe?

Septum Cordis er skilleveggen i hjertet, med en litt musikalst vri kanskje Septim Kordis? :o)

På matsiden: Koriander :o)

Stas med ordspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sopranen

Cor er latin for hjerte, kanskje det kan brukes til noe?

Septum Cordis er skilleveggen i hjertet, med en litt musikalst vri kanskje Septim Kordis? :o)

På matsiden: Koriander :o)

Stas med ordspill!

den var fin også, tar den med meg til avstemming! Om du kommer på flere,ikke nøl!!

jeg liker også ordspill, men synest dette er vanskelig, da alle liksom har "hengt seg opp i " tare og hav skumsprøyt osv -eller navnet på hjemstedet,men det vil vi helst ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode forslag! Hadde håpet på flere, dere som ellers er så fantasifulle???

Ja, veldig kjekt med litt aktivitet her på Adopsjon :) men du hadde vel kanskje fått flere svar hvis du virkelig la den ut på åpent ;)

Lykke til med koret!

Plutselig slo det meg - det er virkelig helsebringende med kor, slik noen her var inne på. Hvis du bor et lite sted har dere kanskje allerede et helselag (Nasjonalforeningen) - hva med å starte koret Helsesang i tillegg ;) Hvis hilse i tillegg heter helse på dialekt blir det jo virkelig morsomt... eller....? Ellers kan det jo være morsomt i slenge en bokstav eller to på "kor" og lage noe som passer og er morsomt på den måten, slik det er gjort med KorZ. Som du var inne på med KorK, selv om akkurat den kombinasjonen også er brukt. Eller hva med en fugl - hva høres dere mest ut som, nattergal eller trost? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...