Gjest Kjenner at jeg blir litt lat når det blir så mye styr Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Har mulighet til å leie en liten hytte relativt rimelig (550.-/natt) i noen dager i vinterferien. Men jeg slites mellom to stoler: 1. Reise bort, vekk fra TV og data, til "kummerlig" men koselig hytte, skitur og spill foran peisen, godteri og "kvalitetstid" med guttungen (vi er bare tre). Har veldig lyst til det. 2. Pakke bilen, fullt av klær, mat, planlegge hva vi skal spise og ha med og på oss, ski, bikkjer, hundemat og tepper, spill og ved, alskens man må huske på å ta med. Vi ser ut som vi skal flytte når vi skal være borte i to dager, masse pes med å pakke og fylle bilen, tømme bilen når vi kommer frem, lage mat og pakke dagstursekker, ut på tur, rydde og vaske hytte når vi drar, pakke og fylle bilen, og tømme den igjen hjemme, og så pakke ut igjen. Og morgenen etter rett på jobb... Har ikke lyst til alt dette... ;-) Hva ville dere gjort? Tre netter på hytte med masse forberedelser, eller resignere og bli hjemme og ta runden med lokale skiløyper, badeland og kino? Kom igjen, for og i mot å dra på hyttetur! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karisma Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Uten tvil tre netter på hytte. Men, nå er vi en sånn hyttefamilie også da, og drar avgårde så fort vi får anledning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hadde absolutt tatt turen til hytta. Synes det er viktig å komme seg bort fra hverdagen innimellom. Vekk fra TV, pc og slike ting. Kose seg med en bok, blad, spill. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hadde det vært snakk om egen hytte hadde jeg ikke vært i tvil. Men leiehytte blir fort upersonlig og lite trivelig, det er jo sjeldent det er særlig med pynteting og koselige pledd og sånt som setter et personlig preg på det, så der er jeg ikke like bastant på å svare ja... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Aldri i livet om jeg hadde giddi det bare for 2-3 dager. Men så går ikke jeg på ski heller. Ei heller fikser jeg kummerlige hytter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hadde det vært snakk om egen hytte hadde jeg ikke vært i tvil. Men leiehytte blir fort upersonlig og lite trivelig, det er jo sjeldent det er særlig med pynteting og koselige pledd og sånt som setter et personlig preg på det, så der er jeg ikke like bastant på å svare ja... ''det er jo sjeldent det er særlig med pynteting og koselige pledd og sånt'' *LOL* - legger du vekt på sånt når det er snakk om å få seg et par dager til fjells i vinterferien? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 ''det er jo sjeldent det er særlig med pynteting og koselige pledd og sånt'' *LOL* - legger du vekt på sånt når det er snakk om å få seg et par dager til fjells i vinterferien? Hehe, det hang jeg meg opp i også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Slike turer er jeg på rett som det er (senest nå i helgen, men da på vennehytte), og selv om dørstokkmila kan være tung, er det bestandig verd det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Reis! Ja, mye å ordne, men du vil ikke angre. Tre dager bare hjemme vil gå fort- samme husvasken, klesvasken osv. som vanlig. Hyttetur = stueforandring, gøy osv. Hadde definitivt reist. Til pakkingen, skriv en komplett liste i god tid, så er det bare å stappe alt i bagger når du skal pakke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Vi hadde definitivt reist. Men du virker ikke positivt innstilt, så for dere er det kanskje best å bare bli hjemme å ligge å se på tv'n? Uansett velg det som for dere, som familie, blir en hyggelig vinterferie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Vi hadde reist. Jeg kan også synes det er mye styr på forhånd, men det er alltid bra når vi kommer oss av gårde. Det gjelder å ikke tenke så mye, men bare gjøre det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg vet ikke om jeg hadde gjort det hvis _alle_ feriedagene trenger å gå med til turen. Man vinner noe på å komme seg bort, men overskuddet kan forsvinne dersom man må bruke flere dager etterpå på klesvask, rydding osv., i tillegg til den vanlige hverdagen med jobb osv. Er det et alternativ å f.eks. komme hjem to dager før dere skal på jobb igjen, slik at dere får litt feriefølelse hjemme også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Vi skal på hyttetur, TV og PC har vi jo hver dag ellers! Det er litt stress på forhånd, men når man først er der så er det fulll avkobling :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Ja, jeg hadde reist. Selv om det er styrete i forkant. Skriv en liste over matvarer, klær osv som dere skal ha med dere. Ta pakkingen i etapper. To dager før pakker du ned klærne og alt som kan gjøres klart i forkant. Dagen før pakker du ned tørrvarer og andre ting som holder seg. Samme dagen pakker du ned matvarer, mobil, tannbørste og andre ting som er i bruk helt frem til avreisedagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 ''det er jo sjeldent det er særlig med pynteting og koselige pledd og sånt'' *LOL* - legger du vekt på sånt når det er snakk om å få seg et par dager til fjells i vinterferien? Skal jeg trives på en hytte må det være et godt pledd å krype under om kvelden og forholds koselig inne i hytta ja. Har sett utleiehytter som har vært rensket for alt bortsett fra det som er høyst nødvendig og det er ikke koselig å tilbringe flere dager der. Men det er jo bare min mening da. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Skal jeg trives på en hytte må det være et godt pledd å krype under om kvelden og forholds koselig inne i hytta ja. Har sett utleiehytter som har vært rensket for alt bortsett fra det som er høyst nødvendig og det er ikke koselig å tilbringe flere dager der. Men det er jo bare min mening da. ) Er pledd veldig viktig når du skal på hyttetur er det jo bare å pakke med seg et pledd da. Tar ikke store plassen heller det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Er pledd veldig viktig når du skal på hyttetur er det jo bare å pakke med seg et pledd da. Tar ikke store plassen heller det Et ullpledd (det må være ull!) tar jo kjempestor plass. ) Nå er det veldig sjeldent jeg er på utleiehytter heldigvis. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 *gjesp* Jeg hadde heller tatt en dagstur i skiløypa. Kun i finvær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Hvis det er vann og støm på hytta hadde jeg reist. Vi har en kummerlig hytte langt fra bilvei og uten vann og strøm,mine blaserte tenåringer vil gjerne dra på påskeferie til denne hytta. Jeg har ikke så lyst nettopp fordi det så tungvint å grave fram hyttedøra og utedoen når vi kommer fram, samt grave opp vannhullet for å finne drikkevann. Jeg har blitt makelig anlagt med årene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest segunda Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg hadde blitt hjemme og laget kos der, dvs. hvis alle er enige om det. Hvis du har barn som har lyst å dra til en hytte ville jeg gjort det. Jeg har pleid å være i utlandet hver eneste påske i åresvis. I år har jeg bestemt meg for å være hjemme i Oslo, lage god mat for familie og venner, gå på kino mer enn en gang, museum, kunstutstillinger, lese bøker og se krim på tv. Jeg gleder meg virkelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.