Gå til innhold

11. september i Norge!?!


Gjest bigbang

Anbefalte innlegg

''Danmarks statistikk (DST) publiserte nylig en situasjonsrapport om innvandrere i Danmark anno 2008. I rapporten vier de et kapittel til kriminalitet, og det er ikke lystig lesning. Tallene forteller at ikke-vestlige mannlige innvandrere dominerer voldsstatistikken – og spesielt deres etterkommere – sammenlignet med danske menn og vestlige innvandrermenn.''

Dessverre blir det ikke bedre med neste generasjon heller..

Danmark får masse problemer på grunn av innvandrerfiendtlig politikk.

Uansett, 95% av grov vold blir utført av menn. Skal vi derfor straffe/diskriminere alle menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 278
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    103

  • Dorthe

    9

  • Colette

    7

  • hidi, the scorpion

    7

hidi, the scorpion

Danmark får masse problemer på grunn av innvandrerfiendtlig politikk.

Uansett, 95% av grov vold blir utført av menn. Skal vi derfor straffe/diskriminere alle menn?

''Uansett, 95% av grov vold blir utført av menn. Skal vi derfor straffe/diskriminere alle menn?''

JA! Endelig et godt forslag, Sør;))

Tenk så deilig vi kvinner og barn kunne hatt det da...;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hei,

Det med "grusomme" var selvsagt bare fleip, basert på all demoniseringen av innvandrere som foregår for tiden. (Sjekk, så ser du at det står ;-) etter det jeg skrev.)

"Segunda" som i "segunda feira"? Eller som annen?

Med vennlig hilsen

Du så også at jeg skrev;-) etter min kommentar. Det var bare fleip fra min side også:-)

Segunda bare kom ned i hodet på meg, vet ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

Jeg lurer på når myndighetene skal våkne opp og se det andre ser: at muslimer prøver å ta over hele verden. De ønsker respekt, men gir det ikke selv.

Akkurat. Sånn er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Uansett, 95% av grov vold blir utført av menn. Skal vi derfor straffe/diskriminere alle menn?''

JA! Endelig et godt forslag, Sør;))

Tenk så deilig vi kvinner og barn kunne hatt det da...;)))

Det ville jo blitt relativt få barn ut av det, da...

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Det ville jo blitt relativt få barn ut av det, da...

;-)

Det er ikke lenge til vi kvinner klarer å skaffe oss barn uten samleie:-) Bare se på utviklingen hvor enslige kvinner ønsker seg kunstig befruktning, de trenger ikke være lesbiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Har utenlandske venner også jeg

De fleste av "de" følger lover og regler, selvsagt.

Problemet er jo at det omtrent bare er dem som ikke gjør det som havner i avisene, og derfor tror uvitende folk at de er representative.

Å generalisere om muslimer på den måten var akkurat det de gjorde om jøder for 80 år siden. Og det er like skammelig nå.

Med vennlig hilsen

Nå er jeg et ganske så voksent menneske og lever utenfor avisens verden. Jeg har da for søren både sett, hørt og opplevd nok til å våge å ha den meningen jeg har

Med vennlig hilsen

meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Har ikke satt meg inn i dette så mye,men synes det var unødvendig å trykke tegningen. Hva er vitsen liksom,blir jo bare bråk og elendighet!

''Har ikke satt meg inn i dette så mye,men synes det var unødvendig å trykke tegningen.''

Det var for å illustrere en nyhetssak. Å ikke trykke bildet, ville være å gå i mot journalistiske prinsipper, og ville være å si ifra seg yttringsfriheten.

''Hva er vitsen liksom,blir jo bare bråk og elendighet!''

Skal man la mobben diktere hva pressen skal skrive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Så du kan ikke respektere at muslimer selv kan få velge? De skal liksom alltid være muslimer, enten de vil eller ei?

Poenget er at antall muslimer er høyere enn antall som er registrert i trossamfunn. Konklusjonen er at antall muslimer er nærmere 4 enn 2 prosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Det står ikke at de regner seg som muslimer, men at de som har sin opprinnelse fra et muslimsk land blir regnet som muslimer. Jeg har mange venner som ikke regner seg som muslimer og mange som ikke regner seg som kristne på tross av sin opprinnelse.

Hva er argumentene for at det ikke går an å sammenligne?

Norge er avkristnet, andelen aktive kristne er verdig liten. Majoriteten i muslimske land regner selv selv om muslim, samtidig som islam er mye mer enn bare en religion. Islam er en politisk religiøs ideologi. Islam er religion, politikk, domstoler på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har ikke satt meg inn i dette så mye,men synes det var unødvendig å trykke tegningen.''

Det var for å illustrere en nyhetssak. Å ikke trykke bildet, ville være å gå i mot journalistiske prinsipper, og ville være å si ifra seg yttringsfriheten.

''Hva er vitsen liksom,blir jo bare bråk og elendighet!''

Skal man la mobben diktere hva pressen skal skrive?

Du blander konseptene. Det er INTET i ytringsfriheten som pålegger pressen å trykke sjikanerende materiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er at antall muslimer er høyere enn antall som er registrert i trossamfunn. Konklusjonen er at antall muslimer er nærmere 4 enn 2 prosent.

Nei, hvis de ikke er registrert så er de selvsagt ikke muslimer. De kan være kristne eller agnostikere/ateister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er avkristnet, andelen aktive kristne er verdig liten. Majoriteten i muslimske land regner selv selv om muslim, samtidig som islam er mye mer enn bare en religion. Islam er en politisk religiøs ideologi. Islam er religion, politikk, domstoler på en gang.

Feil.

Selv om det faktisk er slik i en del muslimske land, så er ikke muslimene som kommer hit statistisk representative for muslimer.

Videre, det er ontrent like mange fundamentalister i USA (kristne) som i Iran, hvis du sjekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg et ganske så voksent menneske og lever utenfor avisens verden. Jeg har da for søren både sett, hørt og opplevd nok til å våge å ha den meningen jeg har

Med vennlig hilsen

meg!

At det finnes enkelte forkvaklede utlendinger akkurat som det finnes samme type nordmenn er åpenbart. Det må man jo forvente.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Poenget er at antall muslimer er høyere enn antall som er registrert i trossamfunn. Konklusjonen er at antall muslimer er nærmere 4 enn 2 prosent.

Min venn er født og oppvokst i muslimsk land. Hans mor var muslim, men hans far, som var fra et europeisk land, brydde seg ikke om politikk.

Selv flyttet han først til farens hjemland for å studere og etter noen års flytting til forskjellige land kom han til Norge hvor han har vært bosatt i mange år. Han er nå norsk statsborger og medlem av human-etisk forbund.

Er han muslim i dine øyne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Norge er avkristnet, andelen aktive kristne er verdig liten. Majoriteten i muslimske land regner selv selv om muslim, samtidig som islam er mye mer enn bare en religion. Islam er en politisk religiøs ideologi. Islam er religion, politikk, domstoler på en gang.

Dette er tull. Islam er religion. Majoriteten i mange muslimske land har ikke ytringsfrihet. Du vet derfor ingenting om hva de tenker om religion.

Majoriteten av innvandrere med bakgrunn fra muslimske land feirer sine høytider på samme måte som jul og påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Du blander konseptene. Det er INTET i ytringsfriheten som pålegger pressen å trykke sjikanerende materiale.

Det er INTET i ytringsfriheten som forbyr pressen å trykke dette heller. Og om dette var sjikanerende eller ikke kommer ann på øyet som ser. Det er faktisk mulig å velge og ikke la seg provosere. Hvis man tror så sterkt på den allmektige gud som enkete fromme religiøse gir inntrykk av, bør man overlate til ham å ta seg av de skyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det er INTET i ytringsfriheten som forbyr pressen å trykke dette heller. Og om dette var sjikanerende eller ikke kommer ann på øyet som ser. Det er faktisk mulig å velge og ikke la seg provosere. Hvis man tror så sterkt på den allmektige gud som enkete fromme religiøse gir inntrykk av, bør man overlate til ham å ta seg av de skyldige.

Gud bruker vanligvis redskap:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...