Gå til innhold

11. september i Norge!?!


Gjest bigbang

Anbefalte innlegg

Ok, det visste jeg ikke.

Nei, det er nettopp uvitenhenten (beklager å måtte si det) som er en del av problemet. Kristendommen har nok vært vel så flink som muslimene til å prøve få innpass på verdensbasis, og "overta det hele".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 278
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    103

  • Dorthe

    9

  • Colette

    7

  • hidi, the scorpion

    7

Gjest anonymfortiden

Nei, det er nettopp uvitenhenten (beklager å måtte si det) som er en del av problemet. Kristendommen har nok vært vel så flink som muslimene til å prøve få innpass på verdensbasis, og "overta det hele".

Ja, kanskje det. men muslimene har vel denne koranen de følger, som bl.a. sier at de som ikke er muslimer er avskum, og skal drepes. Ikke si at ikke det skremmer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det. men muslimene har vel denne koranen de følger, som bl.a. sier at de som ikke er muslimer er avskum, og skal drepes. Ikke si at ikke det skremmer deg?

Koranen skremmer meg ikke noe mer enn bibelen. For den er jammen ille nok, og har mye mer makt over oss nordmenn til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymfortiden

Koranen skremmer meg ikke noe mer enn bibelen. For den er jammen ille nok, og har mye mer makt over oss nordmenn til daglig.

Ok, på hvilken måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fordommer mot frp? Hvorfor det? De sier jo bare det som nesten hele Norge tenker. Og etter noen måneder eller år, så sier et annet parti akkurat det samme, sann mine ord.

Nei, ikke fordommer, men godt begrunnet misnøye, basert på deres politikk og utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonymfortiden

Krasjer det med dine planer for å ta over verden?

Det er under 2% muslimer i Norge; de aller aller fleste er for demokrati og ytringsfrihet.

Med vennlig hilsen

Islam er den nest største religion i verden, med mellom 1,3 og 1,7 milliarder tilhengere.

I Norge er det 2 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er den nest største religion i verden, med mellom 1,3 og 1,7 milliarder tilhengere.

I Norge er det 2 %.

Jeg er fullstendig klar over at det er mange muslimer i andre land. Det er da en god grunn til ikke å sjikanere dem? (Ikke at man skal sjikanere minoriteter, selvsagt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymfortiden

Nei, ikke fordommer, men godt begrunnet misnøye, basert på deres politikk og utsagn.

Begrunn det da, ellers så vil jeg si at det er på like lite grunnlag som jeg har imot islam og muslimer, som du mener jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det. men muslimene har vel denne koranen de følger, som bl.a. sier at de som ikke er muslimer er avskum, og skal drepes. Ikke si at ikke det skremmer deg?

I Koranen står det faktisk at kristne og jøder er "Bokens folk" (en referanse til at den kristne, jødiske og muslimske gud er den samme), og skal "respekteres".

Det er oss ateister som får problemer. Vi blir, stort sett, hatet av alle religioner! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig bra å ha deg tilbake Sør:-)

Takker, og fint å ha deg her!

"Segunda Feira" betyr mandag på portugisisk (husker ikke om jeg skrev det).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Takker, og fint å ha deg her!

"Segunda Feira" betyr mandag på portugisisk (husker ikke om jeg skrev det).

Med vennlig hilsen

Ok, jeg møtte en latin-amerikaner engang som heter Segundo. Tror det var derfra jeg fikk nicket:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrunn det da, ellers så vil jeg si at det er på like lite grunnlag som jeg har imot islam og muslimer, som du mener jeg har.

Det er to HELT forskjellige ting:

Hvis du sier at alle muslimer, kristne, jøder, osv, (folkegrupper) er "dumme" eller "slemme" så har du fordommer.

Hvis man derimot sier at man ikke liker Frp, AP, Venstre, SV på grunn av aspekter av politikken, så er det ikke fordommer. Da er det uenighet, basert på skattepolitikk, innvandrerpolitikk, osv.

Ser du forskjellen? Den ene går på noe som er medfødt (kjønn, føde-religion, legning, hudfarge, osv), den andre går på handling (å melde seg inn i et politisk parti).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg møtte en latin-amerikaner engang som heter Segundo. Tror det var derfra jeg fikk nicket:-)

I en slik setting betyr det "Nummer to"! :-)

Segunda blir det samme, men feminint.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

I en slik setting betyr det "Nummer to"! :-)

Segunda blir det samme, men feminint.

Med vennlig hilsen

Jeg som alltid vil være nummer en:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er imellom 2 og 3 percent registrerte muslimer i Norge per dags dato. Sør har rett...

Bor alle her eller? Vi har 30% for tiden og det er mindre enn tidligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, på hvilken måte?

Jeg går ut fra at du selv klarer å lese deg fram til hva som står i Bibelen, akkurat som du har klart å komme fram til hva som står i Koranen. De kristne har aldri vært særlig velvillig innstilt overfor de som ikke tror, mener og føler akkurat det samme som dem selv. Jeg ble opplært til å tro, som barn, at alle som ikke var kristne og snille, kom til djevelen etter sin død og ble brent og plaget til evig tid. Tror du det var skremmende for et lite barn?

Bibelen brukes dessuten til å undertrykke både kvinner og homofile f.eks.. Skulle likt å vite hvor mange menneskeliv den boken har ødelagt og plaget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymfortiden

Det er to HELT forskjellige ting:

Hvis du sier at alle muslimer, kristne, jøder, osv, (folkegrupper) er "dumme" eller "slemme" så har du fordommer.

Hvis man derimot sier at man ikke liker Frp, AP, Venstre, SV på grunn av aspekter av politikken, så er det ikke fordommer. Da er det uenighet, basert på skattepolitikk, innvandrerpolitikk, osv.

Ser du forskjellen? Den ene går på noe som er medfødt (kjønn, føde-religion, legning, hudfarge, osv), den andre går på handling (å melde seg inn i et politisk parti).

Joda, ser forskjellen. Men å stemple frp velgere som f.eks. "mindre begavet", er å mobbe ganske mange nordmenn. som en eller annen politiker ytret under en valgkamp: han kunne jo ikke forstå at frp kunne få så mange % stemmer. Det kunne jo ikke være riktig at noen stemte frp, de velgerne skulle bare visst hva de stemte på! Da føler en som at en i hans øyne er mindreverdig fordi en stemmer frp, og at en ikke vet sitt eget beste. Men husk at det er ganske mange "dumme" nordmenn, frp har mange tilhengere" inkludert meg, selv om det er mye jeg ikke er enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...