Gå til innhold

11. september i Norge!?!


Gjest bigbang

Anbefalte innlegg

Gjest anonymfortiden

Nei, fordi å være født muslim, kristen, kvinne, mann, hetero, bifil, homofil, svart, hvit er ikke en handling.

Å være medlem av et politisk parti er en handling, som gjør at man kan gruppere.

Man kan også skifte religion hvis en vil. En nær slektning av meg giftet seg med en muslim. Hvem tror du skiftet religion?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 278
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    103

  • Dorthe

    9

  • Colette

    7

  • hidi, the scorpion

    7

Jo, det har jeg forstått, men det er fordi du mistolker. Med viten og vilje.

Og uansett så er det ikke representativt for den jevne norske muslim, like lite som Greven er representativ for den jevne nordmann.

Og derfor har jeg også påpekt at man ikke skal ta alle under en kam.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis en venn av deg kommer og advarer deg, han har hørt at noen skal overfalle deg i neste uke, så synes du det er like uviktig som at det blir regn imorgen?

Prøv igjen:

Poenget er at det er forskjell på en advarsel (å fortelle noe at noe fælt kan skje, uten å si at vedkommende skal gjøre noe), og å true med å gjøre noe.

Man kan advare mot at folk kommer for sent på toget, mot at hvis de spiser usunn mat så vil de dø, mot å gå i farlige strøk av New York, osv.

Man kan true med at man skal drepe noen, man skal bombe noen, osv.

Det er en meget stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan også skifte religion hvis en vil. En nær slektning av meg giftet seg med en muslim. Hvem tror du skiftet religion?

Selvsagt kan man det, men de fleste bryr seg ikke. De fleste i Norge er kristne, men et mindretall tror på Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonymfortiden

Selvsagt kan man det, men de fleste bryr seg ikke. De fleste i Norge er kristne, men et mindretall tror på Gud.

Ja, men jeg stiller meg ikke opp på et torg og advarer muslimene mot et angrep, det er forskjell på meg og den muslimen som gjorde dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg stiller meg ikke opp på et torg og advarer muslimene mot et angrep, det er forskjell på meg og den muslimen som gjorde dette.

Som jeg allerede har nevnt:

Her viser det seg at det åpenbart er Politiet som "truer" befolkningen, siden "trusselen" hans kommer fra dem! ;-)

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3516354.ece

Mener du nå at det er politiet som er de slemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Nei, intet forbyr å trykke dem, men man har lov å bruke hodet. Å trykke Mohammed som en gris har ingen funksjon utover å provosere og sjikanere. Det er noe man gjør kun for å lage kvalm.

Det er noe man gjør for å illustrere en nyhetssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Har bare tro på at det beste er at alle gjør sitt for å skape fred og harmoni,og forstår ikke poenget med dette. Men det er mye jeg ikke forstår,ikke vil jeg forstå det heller...

''Har bare tro på at det beste er at alle gjør sitt for å skape fred og harmoni,og forstår ikke poenget med dette.''

Man går rett og slett ikke på akkord med egne prinsipper og idealer for å skape fred og harmoni.

''Men det er mye jeg ikke forstår,ikke vil jeg forstå det heller...'

Det sier jo mest om deg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Alle født av en jødisk mor er jøder. Det gjelder ikke om muslimer.

''Alle født av en jødisk mor er jøder. Det gjelder ikke om muslimer.''

Det stemmer. Et barn som har muslimsk far regnes etter muslimsk lov som muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Nettopp. Du og mullahene har deres fanatiske versjon av islam, men det er ikke gyldig for folk flest.

Så langt har du faktisk klart å ta feil i omtrent hvert eneste innlegg i tråden.

''Nettopp. Du og mullahene har deres fanatiske versjon av islam, men det er ikke gyldig for folk flest.''

Som vanlig vet du ikke hva du snakker om. Det finnes ikke en mulla i mils avstand på det forumet. De fleste gjengangerne der er meget moderate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest firepile

Islam er den nest største religion i verden, med mellom 1,3 og 1,7 milliarder tilhengere.

I Norge er det 2 %.

Nei, det er mer enn 2%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Min venn er født og oppvokst i muslimsk land. Hans mor var muslim, men hans far, som var fra et europeisk land, brydde seg ikke om politikk.

Selv flyttet han først til farens hjemland for å studere og etter noen års flytting til forskjellige land kom han til Norge hvor han har vært bosatt i mange år. Han er nå norsk statsborger og medlem av human-etisk forbund.

Er han muslim i dine øyne?

Det finnes alltid unntak som bekrefter regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Kari Vogt er nok heller ikke uenig i at under 2% av befolkningen er registrert som muslimer.

Det er det ingen som er. Du prøver som vanlig å vri deg unna som en sleip ål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Jeg går ut fra at du selv klarer å lese deg fram til hva som står i Bibelen, akkurat som du har klart å komme fram til hva som står i Koranen. De kristne har aldri vært særlig velvillig innstilt overfor de som ikke tror, mener og føler akkurat det samme som dem selv. Jeg ble opplært til å tro, som barn, at alle som ikke var kristne og snille, kom til djevelen etter sin død og ble brent og plaget til evig tid. Tror du det var skremmende for et lite barn?

Bibelen brukes dessuten til å undertrykke både kvinner og homofile f.eks.. Skulle likt å vite hvor mange menneskeliv den boken har ødelagt og plaget...

Heldigvis er det svært få kristne som i dag bruker Bibelen som en kokebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Selvsagt kan man det, men de fleste bryr seg ikke. De fleste i Norge er kristne, men et mindretall tror på Gud.

Right. Man er kristen, men tror ikke på Gud? Religiøs logikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Nei, fordi å være født muslim, kristen, kvinne, mann, hetero, bifil, homofil, svart, hvit er ikke en handling.

Å være medlem av et politisk parti er en handling, som gjør at man kan gruppere.

Selvfølgelig kan man "gruppere" i begge tilfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Danmark får masse problemer på grunn av innvandrerfiendtlig politikk.

Uansett, 95% av grov vold blir utført av menn. Skal vi derfor straffe/diskriminere alle menn?

''Danmark får masse problemer på grunn av innvandrerfiendtlig politikk.''

Ja det er klart, INTET er den enkelte innvandrers egen skyld. Dette er typisk sosialistisk ansvarsfraskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...