Gå til innhold

11. september i Norge!?!


Gjest bigbang

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig kan man "gruppere" i begge tilfellene.

Joda, man kan gruppere, men grupperingene er neppe særlig relevante. Du kan gruppere folk som er 1,71m høye, men du kan neppe utlede mye informasjon om deres politiske ståsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 278
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    103

  • Dorthe

    9

  • Colette

    7

  • hidi, the scorpion

    7

''Nei, fordi å være født muslim, kristen, kvinne, mann, hetero, bifil, homofil, svart, hvit er ikke en handling. ''

Anngående antall % muslimer i Norge: Siden man er født muslim, når slutter man å være muslim? Tilfeldigvis i det øyeblikket man flytter til et fremmed land og ikke bryr seg om å melde seg inn i et trossamfunn?

Man kan slutte å være muslim (som troende) når som helst.

Poenget med innmelding er at som du vet så får trosorganisasjoner penger per medlem, og derfor er det slik at omtrent alle troende sørger for å være medlem for at deres organisasjon skal få penger. Så trolig er det faktisk langt FLERE medlemmer enn aktivt troende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Right. Man er kristen, men tror ikke på Gud? Religiøs logikk...

OK - med teskje:

De fleste i Norge er registrert som kristne, men kun et mindretall (jeg tror det er rundt 49%) tror på Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Danmark får masse problemer på grunn av innvandrerfiendtlig politikk.''

Ja det er klart, INTET er den enkelte innvandrers egen skyld. Dette er typisk sosialistisk ansvarsfraskrivelse.

Det er det da ingen som har sagt.

Poenget er at hvis du tar en gruppe mennesker (nordlendinger, innvandrere, muslimer, buddhister) og diskriminerer dem, så får du problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du vrir og vender på fakta for å få terrenget til å passe med ditt kart.

Uvennlig hilsen

Tvertimot - jeg har sjekket terrenget både i Norge og i andre land (inklusive Sør Afrika, og Brasil), og sørger for at kartet passer med terrenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' For eksempel, mellom Loyalists og Republicans i Nord-Irland, eller ETA i Spania.''

Ble disse ugjerningene begått i guds navn?

I like stor grad (særlig Nord-Irland-konflikten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Hvorfor snakker tredjegenerasjons muslimer med aksent enda da hvis de føler seg så norske.

Av samme grunn som mange Osloboere snakker med nord-norsk aksent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Sør har rett.

Det er 10,6% innvandrere i Norge, i følge SSB:

Innvandrere og norskfødte med innvandrerforeldre i Norge utgjorde 10,6 prosent av folkemengden per 1. januar 2009, i alt 508 000 personer, og består av personer med bakgrunn fra over 200 forskjellige land. Det bor innvandrere i alle landets kommuner. Oslo har den største andelen, med 152 000, 26 prosent av befolkningen i hovedstaden.

I følge samme kilde utgjør mennesker som tilhører islam 1,9% da det er 92 744 mennesker delt på 4 842 700, som er hele norges befolkning. (Ganget med 100 blir dette 1,915 %)

Tallene er fra 2009.

Jeg sjekket dette og har svart et annet sted i tråden at Sør har rett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Vi skal selvfølgelig finne oss i at ungene våre blir terrorisert av muslimske unger. banket og sparket gule og blå og at de går med kniv og truer ungene våre på livet. Slik at norske unger ikke kan bo hjemme fordi politiet er hjelpesløse da foreldrene slett ikke er interessert i norske oppdragelsesmetoder og ikke er interessert i annet enn at fiskebollene skal bli plaget. Man kan ikke ta vekk de muslimeske unger da antallet er rundt 7-1 og så mange plasser finnes det ikke på internatskoler i Oslo

Hvorfor flytter du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg er ikke sikker på om folk som ikke bor slik skal få delta i debatten lenger. De aner jo ikke hva de snakker om. Det finnes mange vennlige muslimer, men dersom man begynner å diskutere med dem så er det ikke så moderne i tankegangen som folk går rundt og tror. De bare sier ikke så åpent hva de mener som han som holdt appellen på universitetsplassen før man blir kjent med dem.

Og da de ville innføre sharialover på Grønland så steilet jeg, men nå er det ikke alle som leser østkantavisa heller og slike ting blir ikke skrevet om i de store avisene.

Vi er mange av oss som diskuterer her som bor i Oslo, og du kan neppe si at vi ikke egner oss til å diskutere. Hvor er ytringsfriheten da?

Ja vi kjenner mange vennlige muslimer selvfølgelig, det skulle bare mangle. Jeg tror ikke på at barna dine har vært lyse englebarn, og de muslimske mørke djevler. HVORFOR flytter du ikke hvis det er så ille der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krasjer det med dine planer for å ta over verden?

Det er under 2% muslimer i Norge; de aller aller fleste er for demokrati og ytringsfrihet.

Med vennlig hilsen

Hvor har du 2% fra?

Da er det i så fall enormt mange uregistrerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har du 2% fra?

Da er det i så fall enormt mange uregistrerte.

Hei,

Sjekk mariaflyflys innlegg nedenfor, så ser du at tallene kommer fra SSB.

Det er en del som ikke er registrerte i noe trosamfunn, og man må anta at det er fordi de ikke tror!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Undersøkelser har faktisk vist at den gjennomsnittelige Frp-velger er et halvt standardavvik mindre intelligent (altså 7 IQ-"poeng") enn gjennomsnittet. De smarteste velgerne har Venstre og Høyre, tror jeg det var.

Det er dog ikke en gyldig grunn for å mobbe noen, selvsagt.

Problemet med Frp er at de lyver (samtlige 10 poeng om "snik-islamisering" ble avslørt som løgn), at de er populistiske og at de mobber/trakasserer en uskyldig gruppe mennesker (muslimer/innvandrere). Politikken er så fæl at folk reagerer.

Husk at ca 80% av befolkningen (det store flertall) stemmer IKKE Frp.

"Undersøkelser har faktisk vist at den gjennomsnittelige Frp-velger er et halvt standardavvik mindre intelligent (altså 7 IQ-"poeng") enn gjennomsnittet. De smarteste velgerne har Venstre og Høyre, tror jeg det var."

Av nysgjerrighet skulle jeg gjerne hatt en link til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Undersøkelser har faktisk vist at den gjennomsnittelige Frp-velger er et halvt standardavvik mindre intelligent (altså 7 IQ-"poeng") enn gjennomsnittet. De smarteste velgerne har Venstre og Høyre, tror jeg det var."

Av nysgjerrighet skulle jeg gjerne hatt en link til dette?

Bare fortsett gjennom tråden så finner du linken! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fortsett gjennom tråden så finner du linken! ;-)

Med vennlig hilsen

Nei tråden ble for lang at jeg orket ikke lese gjennom alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke satt meg inn i dette så mye,men synes det var unødvendig å trykke tegningen. Hva er vitsen liksom,blir jo bare bråk og elendighet!

Enig! Det virker snodig at vi i lille Norge innbiller oss at vi har fasiten på det meste og kan harselere med alt (bare fordi det passer vår kultur).

Man skulle tro de fleste ønsket et fredelig _samarbeid_ mellom den vestlige og den muslimske verden? Å terge muslimer ved å ikke respektere at de faktisk er totalt imot tegninger av Muhammed blir bare for dumt. Enkelte argumenterer for denne "tergingen" ved å si at vi gjør det for å få de til å forstå at ytringsfrihet er viktigst av alt. Jeg tror neppe slike ting fører til større forståelse. Det fører nok heller til enda større avstand mellom våre kulturer (når man føler seg angrepet ønsker man å forsvare seg), og er det det vi ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...