Gjest usikkerpåomdeterkoselig... Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Jeg har ei nydelig venninne som ikke kan få egne barn. Hun har lagt sin elsk på mine barn og det er rørende å se hvor mye ungene betyr for henne. Min eldste gutt er 9 år gammel, og min venninne er ekstra svak for han. Han har vært på overnatting hos henne bare for kos (gått på skøyter og spilt tv spill), og de viser tydelig at de er glade i hverandre begge to. En ting jeg synes er litt rart (ubehagelig kanskje?) er at hun koser og styrer så veldig på han. Det er jo hyggelig, men han er jo en stor gutt nå. Hun løfter han på fanget og stryker han over håret og susser han på hodet så det smasker... Hun sender han sms der hun skriver "jeg er glad i deg" og "varme klemmer" osv Privat er hun en person som trenger mye tilbakemelding på at folk ser henne og er glad i henne, og jeg tror hun føler hun kan få det av 9-åringen min. Overreagerer jeg når jeg synes dette er rart, eller ville dere gjort det samme? Jeg kan jo ikke si noe...Kan jeg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Spørsmålet er vel først og fremst hva 9-åringen synes om dette? Er det uønsket oppmerksomhet for ham? Eller er han også kosete og synes det er ålreit? Hvis sistnevnte er tilfelle, synes jeg ikke det er noe rart. Unger i den alderen er veldig forskjellige med hensyn til hvor mye synlig kos og kjærlighetserklæringer de ønsker. Selv har jeg en niåring som veldig gjerne vil kose, stryke og sitte på fanget, også hos sin filletante. Men det viktige er at ungen ikke føler det som påtrengende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Det er vel bare koselig det. Min søster, som heller ikke har barn, er slik overfor min sønn som snart er 12. Hun susser og klapper på ham og sender ham koselige sms. Sønnen min er fortsatt veldig glad i tante men begynner å synes det er litt flaut nå, det vil si, det meste er flaut av nærkontakt nå. Han er jo litt for stor for slikt nå må vite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Spørsmålet er vel først og fremst hva 9-åringen synes om dette? Er det uønsket oppmerksomhet for ham? Eller er han også kosete og synes det er ålreit? Hvis sistnevnte er tilfelle, synes jeg ikke det er noe rart. Unger i den alderen er veldig forskjellige med hensyn til hvor mye synlig kos og kjærlighetserklæringer de ønsker. Selv har jeg en niåring som veldig gjerne vil kose, stryke og sitte på fanget, også hos sin filletante. Men det viktige er at ungen ikke føler det som påtrengende. Tiltredes. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Jeg er tante til en 12-åring som er en "kjælegris" av en annen verden. (Det er ikke jeg som får koseoppmerksomheten.) Men han er veldig klar på at det ikke skal være foran venner! I prinsippet behøver det ikke være noe galt med dette. Det avhenger av måten det gjøres på og, som andre allerede har sagt, hvordan gutten opplever det. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ser ikke problemet Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Min snart 12 årige jente er super kosete, også forann venninner, og jeg ser det samme med de andre jentene. Barna sier alltid ifra når nok er nok skal du vite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Gjør det klart for gutten at han kan sette grenser på en hyggelig måte hvis / når det trengs, så tenker jeg det går seg til av seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Gjør det klart for gutten at han kan sette grenser på en hyggelig måte hvis / når det trengs, så tenker jeg det går seg til av seg selv. ''Gjør det klart for gutten at han kan sette grenser på en hyggelig måte hvis / når det trengs, så tenker jeg det går seg til av seg selv.'' Enig. 9 åringen er stor nok til å sette egne grenser og dette respekterer nok filletanten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fattigmor Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Nei! det kan du ikke:0) Vi er alle så forskjellige med klemmer og koser.Jeg knuste mine unger med kyssing og klemming)))) Sønnen min var 10 år, når han sa fra...at nok var nok.Sånn aller nådigst fikk jeg klemme han inni mellom:0) Min datter liker det fremdeles 43 år ha-ha. Svigerdattern derimot er visst ikke vant med å gi bort kos og klem til barna, så gjett om de får det av meg:0))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.