trollemor;o) Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 har en sønn på 12 år (6. klasse) som er ekspert i å drøye legginga. Avtalen er halv ti, men den blir ofte både ti og halv elleve. Hvor mye søvn trenger en normal 12 åring swom er meget aktiv? (Jada, jeg vet at det varierer, men ...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg har også 6-klassing. Han legger seg rundt 21.30, sovner stort sett mellom 21.30 og 22.00, noen ganger litt senere. Han står opp kl.7. Han får nok litt i minste laget med søvn, særlig om vinteren. Han er litt sliten og legen hans mente også at det nok er litt knapt med søvn for en 12-åring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Min 6-klassing går på badet 20:30 og får spille ds eller lese til 21:15, da slukkes lyset. Som regel sovner han ganske fort, men må vekkes 6:40. Noen ganger våkner han av seg selv og som regel våkner han rundt 7-7:30 dersom han ikke blir vekket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 16. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2010 Min 6-klassing går på badet 20:30 og får spille ds eller lese til 21:15, da slukkes lyset. Som regel sovner han ganske fort, men må vekkes 6:40. Noen ganger våkner han av seg selv og som regel våkner han rundt 7-7:30 dersom han ikke blir vekket. Oj, ja da er iallefall ikke vi urimelige. "alle andre" får jo være oppe lenger.. han trenger ikke stå opp før ca 07.30 og det er aldri noe problem å få ham opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 6. klassingen min skal egntlig være i seng til kl 21.15 men det har lett for dra seg mot 21.30. Av og til sovner han med en gang men oftest ligger han og leser til kl.22. Jeg må jobbe litt med å få ham våken kl. 7.30 så han får nok for lite søvn. I helgene står han gjerne opp kl. 7.00 for å få huset for seg selv før vi våkner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Min 11 åring (5 kl) går og legger seg 21.00, hender ho leser litt, men som oftest ikke, sover stort sett alltid innen 21.30 Ho må opp 07.00, så ho får ca 9,5 time søvn, ho er trøtt med en gang jeg vekker ho, men etter 5 minutter går skravla på innover og utover pust :-) De fleste i hennes klasse legger seg mellom 21-22, men hovedvekten ligger nok på rundt 21 virker det som. Snart 14 åringen min skal være i seng kl 22, og det hender faktisk ho legger seg 21.30 eller før av egen fri vilje :-) That I like !!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Min 11 åring (5 kl) går og legger seg 21.00, hender ho leser litt, men som oftest ikke, sover stort sett alltid innen 21.30 Ho må opp 07.00, så ho får ca 9,5 time søvn, ho er trøtt med en gang jeg vekker ho, men etter 5 minutter går skravla på innover og utover pust :-) De fleste i hennes klasse legger seg mellom 21-22, men hovedvekten ligger nok på rundt 21 virker det som. Snart 14 åringen min skal være i seng kl 22, og det hender faktisk ho legger seg 21.30 eller før av egen fri vilje :-) That I like !!!!! Min eldste i 6. klasse legger seg i ni tiden og må stå opp halv sju. Vet ikke helt når hun sovner, men tror dette er rimelig greit. Hun smugleser nok litt, og da er hun gjerne trøtt om morgenen. Men tror nok det er en grei leggetid når hun har skole dagen etter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Jeg har en 10-åring. (5-klasse) Ho legger seg kl. 21:30 og må opp kl. 7:30. Ho hadde nok trengt litt mer søvn, men ho sovner ikke om ho legger seg tidligere. I helgene legger ho seg 22:30, og er sjeldent oppe før kl. 9. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Min 5.klassing får streng beskjed om å legge seg ca 21, jeg leser fremdeles på senga hvis han er kjapp i seng. Har må slokke lyset 22. De siste kveldene har han ligget med radioen på og hørt på OL litt i lengste laget og har vært litt trøtt om morgenen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Min 6. klassing sover ca 8,5 timer pr natt, hun er veldig trøtt når hun blir vekket (men det er hun uansett hvor lenge hun har sovet), men når hun først har kommet seg opp fra senga, går det helt fin hele dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Min 12-åring legger seg halv ti, som regel, men klarer å drøye det i det lengste innimellom. Hun får ligge å lese litt på senga, men skal skru av lyset kl. ti. Hun blir vekket kl 6 og halv sju tre/to dager i uka. Går som regel greit å stå opp, men kan ligge og drunte litt. I helga har vi ingen spesielle regler, da kan det både bli elleve og halv tolv, litt sånn ettersom. Har begynt å bli litt "ungdom" og kan nå sove til ti/halv elleve på morgenen i helgene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.