Gjest barn trenger stabilitet Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Er det noen her inne som vet om den ene parten kan bruke en (nødvendig) flytting mot den andre parten i en slik sak, dvs veier en flytting tungt i en slik sak? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vet at det har vært gjort og gjøres Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Det tror jeg kommer an på hvordan flyttingen blir gjennomført og ryddigheten omkring det. En venn av meg er i en sak der moren tok med barnet og flyttet langt unna fordi hennes nye partner hadde fått jobb der. Faren flyttet etter, og etter en stund flyttet moren igjen langt etter sin partner. Det hører med til historien at denne moren er særdeles manipulerende, og hun valgte å gi lite og ingen informasjon i forbindelse med flyttingen. I den saken, som selvsagt har langt flere sider enn flytting, så kommer advokaten til å prosedere hardt i forhold til morens ustabilitet og manglende informasjon til faren. Hun har gått langt for å hindre faren samvær og forsøke å få enerett til barnet. Advokaten sier at tilsvarende saker har tidligere kommet dårlig ut for den som har flyttet, så han har god tro på det. Men som sagt, så er ikke saken avsluttet. Triste greier, for det viktigste i slike saker er barnets beste. Ja, barn trenger stabilitet, men barn trenger også to foreldre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janna Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Hvis flyttingen er nødvendig, dvs på grunn av studier eller arbeid, er det ikke mange rettsinnstanseivtgatr som ville sett dette som negativt. Folk flytter og av og til må man bare flytte for å få utdanning som er nødvendig. Eller hvis man er arbeidsledig og flytter fordi man har fått jobb. Også hvis man flytter til større familienettverk, vil det bli sett på som nødvendig. Barnas beste kommer alltid først. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barn trenger stabilitet Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Hvis flyttingen er nødvendig, dvs på grunn av studier eller arbeid, er det ikke mange rettsinnstanseivtgatr som ville sett dette som negativt. Folk flytter og av og til må man bare flytte for å få utdanning som er nødvendig. Eller hvis man er arbeidsledig og flytter fordi man har fått jobb. Også hvis man flytter til større familienettverk, vil det bli sett på som nødvendig. Barnas beste kommer alltid først. Det er for barnas beste at flyttingen skjer. Faren har ikke vist interesse for ungene sine på lenge. Plutselig viser han interesse og han og familien hans bekymrer seg for barnas stabilitet. Sammen er de sterke og jeg blir liten i forhold, selv om det er jeg som har tatt meg av dem. Utad fremstår han som "vdrdens beste stabile pappa", men de kjenner ikke sannheten om hans mørke side. Så nå frykter jeg for at det verste kan skje. Han er mye tøffere enn meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.