Gå til innhold

Ok barnevakt?

UlrikkeE

Anbefalte innlegg

Vi skal på Dagfinn Lyngbø-show når det kommer hit vi bor... Det er en hverdag, og dermed litt knotete med barnevakt (vi har stort sett bare mine foreldre, men da blir det stort sett overnatting siden de bor 50 minutter unna, og et vennepar, men de skal vi sammen med på show).

Vi har "booket" inn min stesønn på 14 for å passe snuppa på 4. Han er ansvarsbevisst og kjempeflink med henne. Helt komfortabel med å være alene og snuppa elsker storebroren sin over alt på jord. Ikke minst har vi lovet ham lønn for jobben, og han er i verste "bruke penger-alder" ;) Vi er 10 minutter unna med bil dersom noe mot formodning skulle skje.

Dette er ok, og vi er ikke FOR avslappet når vi synes det? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går nok helt fint. :o) En fjortenåring som er vant med barn (og det er han jo ettersom det er hans egen søster!) klarer det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok helt fint. :o) En fjortenåring som er vant med barn (og det er han jo ettersom det er hans egen søster!) klarer det fint.

Han har jo vært barnevakt siden han var 7... For de to andre søsknene sine ("helsøsken") som da var 2 og 3... DET likte verken jeg eller pappa'n (det skjedde jo bare da de var hos mamma'n)..

Nettopp av sånne grunner har vi stort sett bare brukt ham til 10 minutters barnevakt hvis vi bare er en voksen hjemme om kvelden og en av de andre skal hentes et eller annet sted (altså barnevakt av typen "gidder du åpne døra og ta av deg øretelefonene mens jeg er borte"-barnevakt ;) ) Vi har ikke villet utnytte ham...

Men mot betaling en kveld når han er så stor, det blir vel mer "jobb"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Caloni Makaroni

Synes det høres helt greit ut, jeg :) Kos dere, showet er herlig :)

Skal dit jeg også, godt å høre at det er bra! Hvor lenge varer det, husker du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dit jeg også, godt å høre at det er bra! Hvor lenge varer det, husker du det?

Oj, tror det var rundt 1,5 time eller noe slikt. For å være helt ærlig tenkte jeg ikke så mye på klokka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...