Lillemus Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Hvor gamle var deres barn da de begynte å være alene hjemme når skolen har planleggingsdager? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Når de var store nok til å oppføre seg en hel dag uten tilsyn. Den eldste og mellomste i 3 klasse, min yngste i 2 klasse får vi se an :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Når de var store nok til å oppføre seg en hel dag uten tilsyn. Den eldste og mellomste i 3 klasse, min yngste i 2 klasse får vi se an :-) I 3. klasse??? Altså fra du dro på jobb om morran til du kom hjem igjen på ettermiddagen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 I 3. klasse??? Altså fra du dro på jobb om morran til du kom hjem igjen på ettermiddagen? Ja, men jeg er ikke mer enn noen minutter unna. Og de er veldig selvstendige! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Når de ikke lenger har SFO-plass. Minstemann går i 2. klasse. Han blir passet av eldre søsken på fridager av og til. Men ikke alltid, de skal ha fridager til egen disposisjon de også. Lillebror er foreløpig ikke i stand til å passe seg selv en hel dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Husker ikke, men det var i enten 3. eller 4.klasse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 Når de ikke lenger har SFO-plass. Minstemann går i 2. klasse. Han blir passet av eldre søsken på fridager av og til. Men ikke alltid, de skal ha fridager til egen disposisjon de også. Lillebror er foreløpig ikke i stand til å passe seg selv en hel dag. Hm. Mine er ferdige på SFO begge to til høsten og eldstemann hadde nok kost seg fint hjemme alene en hel dag (han er 11,5 år nå). Snuppa er mye mer avhengig av å ha meg hjemme, hun er 9,5 år nå. Ser frem til de er så store at de kan være hjemme alene - feriedagene spres veldig utover på denne måten. ( Kanskje til neste skoleår... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Våre har ikke det ennå, og eldste er faktisk 11. Hun har vært med på jobben til en av oss, eller vært hos venner som har foreldre/storesøsken som har holdt et øye med dem og funnet på ting sammen med de. Vi har fint stolt på henne og latt henne være hjemme, men har bare tenkt at det blir veldig kjedelig for henne å surre rundt hjemme hele dagen alene. Sånn fra 4. kl var hun klar for det, da klarte hun å lage seg litt enkel mat og var ganske selvstendig. Vår mellomste i 3 kl. er ennå for liten. Hender hun er hjemme litt innimellom, men ikke så lenge av gangen. Er det lenger enn en time, hender det hun ringer oss hyppig på slutten, fordi hun kjeder seg og finner ulike påskudd for å ringe.. Det kommer jo veldig an på barna, hvor modne, selvstendige og trygge på seg selv de er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Våre var vel hjemme noen få hele dager alene for første gang i fjor sommer, da var de 8 og 10. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 I slutten av 3. klasse har snuppa vært alene hjemme en sjelden gang innimellom. Jeg er bare noen minutters kjøring hjemmefra... Denne uka får ho vel 4 dager alene hjemme. Nå går ho i 5. Men jeg HÅPER jo at jeg klarer å ta meg en ekstra fridag + at jeg muligens jobber litt hjemmefra på slutten av dagen. Da blir ikke dagene så lange alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hun i 3. har ikke vært alene en hel dag. Mulig at han i 5. har det, men da har jeg gjerne alliert meg med en nabo, slik at det er noen voksne tilgjengelig i nabolaget hvis det skulle være noe. Som regel samkjøres planleggingsdagen for skole og barnehage, og siden vi har minstejenta i bhg, så har det ikke vært aktuelt ennå å være på jobb når det er planleggingsdag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adela Elisa Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Hm. Mine er ferdige på SFO begge to til høsten og eldstemann hadde nok kost seg fint hjemme alene en hel dag (han er 11,5 år nå). Snuppa er mye mer avhengig av å ha meg hjemme, hun er 9,5 år nå. Ser frem til de er så store at de kan være hjemme alene - feriedagene spres veldig utover på denne måten. ( Kanskje til neste skoleår... Mine barn har vært hjemme lenge nå. MInstemann er 10 år. Men barn er jo forskjellig. Det er iallefall 2 år siden han sluttet på SFO,og da blir de jo mye mer alene hjemme i ferier og sånn. Men vi har mulighet til å jobbe hjemme en dag hver i heimen. Det hjelper jo. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Mine barn har vært hjemme lenge nå. MInstemann er 10 år. Men barn er jo forskjellig. Det er iallefall 2 år siden han sluttet på SFO,og da blir de jo mye mer alene hjemme i ferier og sånn. Men vi har mulighet til å jobbe hjemme en dag hver i heimen. Det hjelper jo. Nå har vi spikret planleggingsdagene ut dette skoleåret, men neste år spørs det om ikke ungene skal få prøve å være hjemme alene på slike dager ja. Da er de jo stooore... ) Da har dessuten begge to fått mobil også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adela Elisa Skrevet 22. februar 2010 Del Skrevet 22. februar 2010 Nå har vi spikret planleggingsdagene ut dette skoleåret, men neste år spørs det om ikke ungene skal få prøve å være hjemme alene på slike dager ja. Da er de jo stooore... ) Da har dessuten begge to fått mobil også. Ja mobil hjelper. Jeg synes også det er trygt at de har gode venner de er hjemme hos hverandre også. Ellers hadde det vel blitt skrekkelig kjedelig. Et par uker i året hos besteforeldre avlaster også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg husker ikke helt, men de første gangene avtalte vi leketreff med en venn OG sendte med matpakke!! *he he* Hvis ikke hadde vel ingen av dem husket på at man også burde spise...;-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 3-barnsmamman Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 De begynte å være hjemme alene litt den høsten minstemor begynte i 1. klasse, da var den eldste i 2. klasse. Første heldag alene hjemme hadde de i mai det året minstemor gikk i 2. og den eldste i 3. De går ikke på SFO. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Guttungen har vært aleine en hel planleggingsdag siden 3-4. klasse tror jeg? Jentungen har ikke vært aleine så lenge enda, og hun går i 2. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.