filiokus81 Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Storesøster på 4,5 blir fort rød og tørr i huden nå i det kalde været, særlig i ansiktet og på hendene. Jeg har smurt henne med Aderma Exomega fra apoteket, men når hun er rød/sår hyler hun opp fordi det svir. Hun bruker kuldekrem ute. Hvilken god og parfymefri fuktighetskrem anbefaler dere kloke dolmødre dersom Aderma svir? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Vi har hatt god erfaring med Locobase Repair. Se også denne tråden fra annet forum som omhandler kremer og Aderma som svir: http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=639337 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Mi jente på snart 6 har også veldig ømfintlig hud, og hun haaaater å bli smurt. Jeg bruker også Aderma exagen 8eller hva den nå heter) innimellom, og den svir når hun har klødd og er sår. Det virker som A-krem (liten brun krukke) er litt mildere, men jeg vet ikke helt om den heler sår hud, men den gir fuktighet i alle fall, og huden blior mindre tørr. I går reagerte hun veldig på et eller annet, og klødde febrilsk på armer og rygg. Da smurte jeg på xylocain - og det svei noe veldig i ca ett minutt - og hun hylte - men så gav det seg i noen timer. Hun våknet i 23 tida, med samme kløe. Da gav jeg Phenamin og ny runde med xylocain, og da gav det seg, I dag har hun vært fin. Nei - jeg leter også etter den perfekte krem - som lukter ok, er lett å smøre ut, tilfører fuktighet og heler sår og sprukken hud... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg støtter anbefalingen du har fått lenger ned om Locobase Repair, den er suveren på sår og tørr hud! Vi var trofaste Aderma-brukere veldig lenge, men bruker nå kun Locobase Repair. Den er dyr, men drøy, og atopiske gutten min nekter å få på seg noe annet enn kuldekrem om morgenen, og Repair på kvelden og etter bading. Alt annet svir sier han. Verdt et forsøk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg støtter anbefalingen du har fått lenger ned om Locobase Repair, den er suveren på sår og tørr hud! Vi var trofaste Aderma-brukere veldig lenge, men bruker nå kun Locobase Repair. Den er dyr, men drøy, og atopiske gutten min nekter å få på seg noe annet enn kuldekrem om morgenen, og Repair på kvelden og etter bading. Alt annet svir sier han. Verdt et forsøk! Locobase Repair - ja da skal jeg jammen kjøpe det på apoteket i morgen! Stakkars lille jenta mi - hun plages av dette - og jeg vil så gjerne hjelpe henne! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Vi har hatt god erfaring med Locobase Repair. Se også denne tråden fra annet forum som omhandler kremer og Aderma som svir: http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=639337 Tisen takk for tips! Skal prøves! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg støtter anbefalingen du har fått lenger ned om Locobase Repair, den er suveren på sår og tørr hud! Vi var trofaste Aderma-brukere veldig lenge, men bruker nå kun Locobase Repair. Den er dyr, men drøy, og atopiske gutten min nekter å få på seg noe annet enn kuldekrem om morgenen, og Repair på kvelden og etter bading. Alt annet svir sier han. Verdt et forsøk! Den skal jeg absolutt prøve. Tusen takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Mi jente på snart 6 har også veldig ømfintlig hud, og hun haaaater å bli smurt. Jeg bruker også Aderma exagen 8eller hva den nå heter) innimellom, og den svir når hun har klødd og er sår. Det virker som A-krem (liten brun krukke) er litt mildere, men jeg vet ikke helt om den heler sår hud, men den gir fuktighet i alle fall, og huden blior mindre tørr. I går reagerte hun veldig på et eller annet, og klødde febrilsk på armer og rygg. Da smurte jeg på xylocain - og det svei noe veldig i ca ett minutt - og hun hylte - men så gav det seg i noen timer. Hun våknet i 23 tida, med samme kløe. Da gav jeg Phenamin og ny runde med xylocain, og da gav det seg, I dag har hun vært fin. Nei - jeg leter også etter den perfekte krem - som lukter ok, er lett å smøre ut, tilfører fuktighet og heler sår og sprukken hud... Lett skal det ikke være ) Håper vi lykkes med tipsene her begge to! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kinelle Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Jeg har også veldig god erfaring med Locobase Repair. Har prøvd mye annet som har svidd og gjort vondt selv om det er kremer som skulle være for ømfintlig hud. Locobase Repair er absolutt verdt et forsøk synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heffalump Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg har også veldig god erfaring med Locobase Repair. Har prøvd mye annet som har svidd og gjort vondt selv om det er kremer som skulle være for ømfintlig hud. Locobase Repair er absolutt verdt et forsøk synes jeg. Slenger meg på denne! Locobase Repair har fungert på alle mine tre når de har tørr, sprukken hud på hendene eller i ansiktet, trenger bare å smøre et par ganger så er huden helt fin 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.