Gå til innhold

Uforbederdlig skapsnoker


caprice

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen

''Mine barn tar heller aldri noe fra skuffer og skap uten å spørre først. Jeg kan ikke huske at det er noe vi har inprentet dem, sånn er det bare. ''

Her er det vel også individuelle forskjeller, skulle jeg tro?

En av mine nieser er så utrolig godtegæern at hennes terskel for å snoke i skapene er veldig lav, og det er sikkerrt mye vanskeligere også for henne å motstå trangen til å snoke enn det er for hennes to søsken.

Faren henne sa forresten om henne en gang: "Hvis det kan klassifiseres som "godteri" kan det smake så voondt det bare vil - ned går det uansett" ;-)

Sønnen min er veldig glad i godteri, og maser mye. Derfor er det ekstra viktig at han blir begrenset, han har lett for å legge på seg. Men han er flink: Når han er alene hjemme, sender han alltid en SMS og spør om lov, selv om han vet at han ofte får nei til svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    6

  • morsan

    5

  • Lillemus

    4

  • Glimtipper

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

''Men jeg vet jo også at barna hennes rett og slett ikke _liker_ sånt kunstig godteri som mine barn elsker! ''

Jeg tenkte flere ganger da jeg hadde et yngre barn at fordelen ved at han var kresen, var at han OGSÅ var kresen på godteri! ;-) Og at det ikke gjorde han noe å ikke spise nope, dersom det eneste som ble satt fram var slikt som han ikke likte...;-)

Det var en periode han bare spiste nonstop, melkepletter og rissjokolade, og kanskje e par ting til... Med årene har han (dessverre) blitt mer altetende her også, og en av favorittene er "Vepsebol" *grøss*

''Jeg tenkte flere ganger da jeg hadde et yngre barn at fordelen ved at han var kresen, var at han OGSÅ var kresen på godteri!''

Slik er det med yngstemann hos meg også. Men vet ikke hvilken fordel det er at han ikke er så begeistret for sjokolade, men gjerne vil ha sure føtter ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men jeg vet jo også at barna hennes rett og slett ikke _liker_ sånt kunstig godteri som mine barn elsker! ''

Jeg tenkte flere ganger da jeg hadde et yngre barn at fordelen ved at han var kresen, var at han OGSÅ var kresen på godteri! ;-) Og at det ikke gjorde han noe å ikke spise nope, dersom det eneste som ble satt fram var slikt som han ikke likte...;-)

Det var en periode han bare spiste nonstop, melkepletter og rissjokolade, og kanskje e par ting til... Med årene har han (dessverre) blitt mer altetende her også, og en av favorittene er "Vepsebol" *grøss*

Datteren min var ikke glad i sjokolade som liten.

Når hun kom fra bursdag med full godtepose, fikk pappa lakrisen og peppermynten (det likte ingen av oss jentene), jeg fikk sjokoladen og hun spiste gelegodtet og hva som ellers måtte være igjen. Alle var fornøyde :)

Når lillebroren kommer fra bursdag, er det kanskje et litt ekkelt, hårete drops igjen nederst i posen, hvis den da ikke har blitt tømt to minutter etter utdelingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min var ikke glad i sjokolade som liten.

Når hun kom fra bursdag med full godtepose, fikk pappa lakrisen og peppermynten (det likte ingen av oss jentene), jeg fikk sjokoladen og hun spiste gelegodtet og hva som ellers måtte være igjen. Alle var fornøyde :)

Når lillebroren kommer fra bursdag, er det kanskje et litt ekkelt, hårete drops igjen nederst i posen, hvis den da ikke har blitt tømt to minutter etter utdelingen...

*he he*

I de typiske godteposene var det kanskje noen få biter som falt i smak, mens det mest "kunstige" godiset og "sammenblandet" godis og gelegodteri osv ble liggende igjen. Det var sjelden vi voksne likte dette også, så godteposerestene ble liggende i skapet til de forvsant i en opprydding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tenkte flere ganger da jeg hadde et yngre barn at fordelen ved at han var kresen, var at han OGSÅ var kresen på godteri!''

Slik er det med yngstemann hos meg også. Men vet ikke hvilken fordel det er at han ikke er så begeistret for sjokolade, men gjerne vil ha sure føtter ;).

*he he* Man får se det positive i det, da: Du kunne kanskje få sjokoladebitene selv, slik som laban fikk? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

*he he* Man får se det positive i det, da: Du kunne kanskje få sjokoladebitene selv, slik som laban fikk? :-)

''*he he* Man får se det positive i det, da: Du kunne kanskje få sjokoladebitene selv, slik som laban fikk? ''

Men er det egentlig positivt da? *klyper meg i overflødig sideflesk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''*he he* Man får se det positive i det, da: Du kunne kanskje få sjokoladebitene selv, slik som laban fikk? ''

Men er det egentlig positivt da? *klyper meg i overflødig sideflesk*

Man måste jamföra! Det kunne jo vært verre!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å lure på om mine unger er rare, de har aldri snokt i skap eller skuffer og jeg kan godt ha sjokolade og snop liggende i "snopskuffen" og de vet det godt, men det kunne ikke falle dem inn å gå og ta uten å spørre først.

Vi har aldri snakket om dette, aldri gitt beskjed om at dette får de ikke lov til å ta eller noe sånt, de gjør det bare ikke. Veldig greit det forsåvidt da. :o)

Slik er det her også. Ingen av gutta har gått og forsynt seg av godteri eller kjeks noen gang (de er 5 og 8), så jeg har etterhvert skjønt at vi har vært heldige her. For den ene er faktisk en skikkelig godtegris, og jeg var selv den som snokte i all hemmelighet da jeg var liten. Lykken var en åpnet kokesjokolade:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...