Gå til innhold

Voksesmerter

Gjest verinoca

Anbefalte innlegg

Gjest verinoca

Gutten min på 5,5 år har en del voksesmerter om kvelden, sist natt våknet han og gråt i nesten en time pga smerter i det ene beinet.

Jeg hadde selv voksesmerter, og det var ikke godt. Har lest kjerringråd om å knytte ulltråd rundt anklene, og faktisk har han tatt til seg dette og ber om å få på tråd.. søtingen..

Placebo er vel og bra, men finnes det råd som faktisk virker? Eller må han bare gjennom dette, stakkars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn innimellom går det an å gi paracet, men jeg hadde nok ikke gjort det for ofte..

Jenta mi har også voksesmerter, det hjelper litt med varmeflaske og massasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme hjelper. Da jeg var liten pleide jeg å få varmeflaske i senga for å forebygge smerter. Mamma klippet også ermene av en gammel ullgenser som jeg fikk til leggvarmere. Nå finnes det også sånne dyne-sokker man sikkert kan bruke.

Jeg fikk også en god gammel globoid eller dispril ved behov, og ville nok ha gitt mitt barn en paracet i ny og ne hvis smertene var store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg må bare få spørre siden jeg ikke har erfaring med voksesmerter selv... Femåringen min klager innimellom over smerter i leggene og bak knærne. Ofte er det likt på begge beina. Er dette voksesmerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fargeklatten

I motsettning til de andre her inne så hjelper klut skylt i kaldt! vann for våre to barn. Det eldste barnet har hatt store smerter, men kald fille rett på det vonde stedet hjelper alltid! Vi har dermed alltid sluppet unna medisin som jeg er imot å gi hvis ikke barnet er ordentlig sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

I motsettning til de andre her inne så hjelper klut skylt i kaldt! vann for våre to barn. Det eldste barnet har hatt store smerter, men kald fille rett på det vonde stedet hjelper alltid! Vi har dermed alltid sluppet unna medisin som jeg er imot å gi hvis ikke barnet er ordentlig sykt.

enig med deg, unngår å gi paracet hvis barnet ikke er sykt. Skal forsøke med kald klut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to yngste er/var veldig plaget med voksesmerter. Etter at mellomste hadde voksesmerter en hel natt (hadde ikke smertestillende tilgjengelig), gir jeg Paracet ganske tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksesmerter er et tegn på magnesiummangel. Flytende magnesium hjelper mine barn godt. De har ikke voksesmerter i de periodene de får magnesium.

De har det på naturimport.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

''Det eldste barnet har hatt store smerter, men kald fille rett på det vonde stedet hjelper alltid! Vi har dermed alltid sluppet unna medisin som jeg er imot å gi hvis ikke barnet er ordentlig sykt.''

Hvorfor er så mange imot å gi et lite barn smertestillende når det har vondt? Du skriver selv at barnet hadde store smerter. Er ikke det å være syk? Jeg bare lurer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest verinoca

Voksesmerter er et tegn på magnesiummangel. Flytende magnesium hjelper mine barn godt. De har ikke voksesmerter i de periodene de får magnesium.

De har det på naturimport.no

Er vel mye magnesium i banan? Han spiser 1-2 stk hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mye magnesium i banan? Han spiser 1-2 stk hver dag.

Vet ikke om det er nok

Mine barn får regelmessig tilskudd av magnesium, og voksesmerte - problemet er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

''Det eldste barnet har hatt store smerter, men kald fille rett på det vonde stedet hjelper alltid! Vi har dermed alltid sluppet unna medisin som jeg er imot å gi hvis ikke barnet er ordentlig sykt.''

Hvorfor er så mange imot å gi et lite barn smertestillende når det har vondt? Du skriver selv at barnet hadde store smerter. Er ikke det å være syk? Jeg bare lurer....

men hvis kald klut hjelper betyr jo det at den virker smertestillende nok? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verinoca

Vet ikke om det er nok

Mine barn får regelmessig tilskudd av magnesium, og voksesmerte - problemet er borte.

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fargeklatten

Medisin på barn bør unngåes hvis ikke det er påkrevd fra lege eller på annen måte at smerter ikke gir seg på alternativ måte.

Jeg mener dette fordi jeg har et av barna som stadig blir alvorlig sykt i perioder og som da går på antibiotika to uker av gangen. Hvorfor skal denne lille kroppen måtte motta medisin hvis vi kan unngå det? Når man finner en alternativ måte å få smerter som er ufarlige til å forsvinne på en grei måte så må jo det være en vinn vinn situasjon for dette barnet og andre barn. Paracet er ikke farlig, men man skal heller ikke ha for mye av dette heller. Det kan heller brukes ved hodepine som ikke forsvinner av seg selv eller høy feber. Da føler jeg at det er helt riktig å gi.

Hvis alternativ måte er prøvd først til å få en smerte på å gi seg, og alle råd er prøvd , ja da er jeg enig i at barnet skal få medisinsk lindring så klart. Men mange kjerringråd fungerer faktisk i vår tid enda..heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...