Gjest nyskolemor Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg er usikker på hva som er mulig å få til. Vi får skolebarn til høsten, og sokner til en flott skole som ligger rett i nærheten med svært trygg og fin skolevei. Så er det slik at skolen er full, og mange førsteklassinger før ikke begynne på denne skolen, men må fordeles på 3 andre barneskoler i området. Vårt barn har nå fårr plass på den skolen vi aller minst ønsket oss. Den ligger i en helt annen krets, det er skummel skolevei som krever følge minst til 4. klasse, og i det hele tatt det vi _ikke_ ønsket av mange årsaker. Men hva har man av muligheter for å klage? Er det ikke plass så er det ikke plass, jeg forstår det, så den skolen vi sokner til er det ikke håp om å komme inn på. Men av alternativene var denne tildelingen den verste. Hvilke argumenter er gangbare for å bli vurdert på nytt? Aner ikke hvor jeg skal begynne. Vi vurderer faktisk å flytte pga dette, men da må ungen i så fall bytte skole mellom 1. og 2. klasse, noe vi helst skulle unngått.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Tja, mulighet for å klage har dere jo alltids - men jeg skjønner ikke helt tankegangen om at dette er så ille for akkurat dere - hvis ditt barn kommer inn på en annen foretrukket skole, er det en annen som mister den plassen og må gå på den mindre bra skolen... Og hvorfor er det greit for den andre ungen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nyskolemor Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Tja, mulighet for å klage har dere jo alltids - men jeg skjønner ikke helt tankegangen om at dette er så ille for akkurat dere - hvis ditt barn kommer inn på en annen foretrukket skole, er det en annen som mister den plassen og må gå på den mindre bra skolen... Og hvorfor er det greit for den andre ungen? Jeg har ikke tenkt å legge ut alle detaljer om hvorfor. Det er fint om det er mulig å svare på spørsmålene mine uten å mistenkeliggjøre bakgrunnen. Men jeg må faktisk si at jeg forventet nbettopp det. Så takk for at du bekreftet det. Typisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest men det er nå meg Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Tja, mulighet for å klage har dere jo alltids - men jeg skjønner ikke helt tankegangen om at dette er så ille for akkurat dere - hvis ditt barn kommer inn på en annen foretrukket skole, er det en annen som mister den plassen og må gå på den mindre bra skolen... Og hvorfor er det greit for den andre ungen? Eh.... det kan jo hende at et annet barn ville vært overmåte lykkelig for å bli tildelt den skolen....... Så skjønner ikke helt argumentasjonen din. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meegan Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg var svært skeptisk til vår skolevei. Men det har fungert bra. Ble en del kjøring, men de fikk etterhvet noen til å gå sammen med seg. Det var jo fortau da, men de måtte krysse veien i fotgjengerovergang. Og man er jo da litt bekymret for de små. Men det gikk bra. Jeg gikk minst like langt når jeg var liten. Men barn i dag er nok litt beskyttet. Hva som skal til aner jeg ikke. Stå på venteliste? Foreldreprotest? Kontakte Fau? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximia Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg har ikke tenkt å legge ut alle detaljer om hvorfor. Det er fint om det er mulig å svare på spørsmålene mine uten å mistenkeliggjøre bakgrunnen. Men jeg må faktisk si at jeg forventet nbettopp det. Så takk for at du bekreftet det. Typisk. Jeg ville ha klaget/ bedt om å få stå på venteliste på de andre skolene hvis det er en mulighet. Mye kan skje frem til august, mulig det er noen som skal flytte og ikke skal ha plassen på den foretrekte skolen. Mulig det kan være noen som har fått plass på en annen skole, men kunne tenke seg plass på den skolen dere har fått plass. Så klag i vei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Jeg ville klaget. Som andre sier - kanskje skal noen flytte, kanskje noen helst ville på skolen dere har fått eller lignende. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Sriv et brev til skolestyret i kommmunen, og forklar nøyaktig hvorfor denne skolen er den verste av alternativene. Er det spesielle hensyn som må tas, så tar man som regel hensyn til dette. Men det er viktig å klage så tidlig som mulig, slik at kabalen ikke blir ferdiglagt før klagen kommer. Da er det mye vanskeligere å få til noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.