Gå til innhold

Dilemma - igjen


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest prust

[quote name=Shira :o)' timestamp='1268120632' post='4319628]

Bestekompisen til guttungen har ved to anledninger feiret dagen sin når vi har vært på ferie, disse gutta er litt yngre da. Det vi har gjort, er og finne en aktivitet de kan gjøre sammen i ettertid, kino, overnatting e.l.

Slik er det bare noen ganger, vi har familieplaner, og selv om det teoretisk kan endres, blir det mye styr, og planer er planer.

Jeg er ganske fleksibel på mange områder, men noen ganger må det bare bli slik, at guttungen er med oss.

Gutta har forøvrig storkost seg med egen kveld sammen i ettertid, sist var det vel bowling jeg tok dem med på, og pizza.

Guttungen her vet også at dersom vi legger bursdagselskap til helg, er det en viss fare for at alle ikke kan komme, og det går helt greitt.

Støtter flyfly i argumentet med at mannen din må ordne alt, det hadde funket her i heimen i allefall, for sambo er god på mange ting, men logistikken når det gjelder guttungen er vel der han helst stikker hodet i sanden ;o)

Tror mange pappaer stikker hodet i sanden ja, når det gjelder logistikk!

Nå ble det til at jeg skar igjennom i går kveld overfor mannen min og sa at gutten vår må være med på turen denne gangen. På denne familieturen vi skal på er også denne gutten som savnet sønnen min på nyttårsaften, og det hadde vært kjipt for ham enda en gang å bli "nedprioritert", synes jeg.

Jeg sa til gutten min på morgenen at han ikke kunne i bursdagen, og jeg ringte også mammaen til bestekameraten og fortalte det.

Føler jeg har gjort det rette, men jeg skjønner jo at gutten min er lei seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

''Jeg synes ikke du har grunn til å bli irritert for at den andre familien ikke legger bursdagen en dag det passer for dere.''

Jeg oppfatter det mer som hun er irritert på seg selv for at hun ikke forutså dette ettersom det har skjedd før. Hvis hun hadde forutsett det kunne problemet kanskje vært unngått.

Ja, når jeg leser det igjen ser jeg at det kanskje var slik det var ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

''Jeg synes ikke du har grunn til å bli irritert for at den andre familien ikke legger bursdagen en dag det passer for dere.''

Jeg oppfatter det mer som hun er irritert på seg selv for at hun ikke forutså dette ettersom det har skjedd før. Hvis hun hadde forutsett det kunne problemet kanskje vært unngått.

''

Jeg oppfatter det mer som hun er irritert på seg selv for at hun ikke forutså dette ettersom det har skjedd før. Hvis hun hadde forutsett det kunne problemet kanskje vært unngått.''

Riktig. Jeg visste jo at han har bursdag i midten av mars, og at de pleier å feire det i helga - så jeg burde vel ha tenkt på sjansen for at det krasjet. Hadde gutten vår fortalt at vi skulle på tur den helga, så kunne de kanskje lagt bursdagen til en annen dag. Men jeg forventer selvsagt ikke at de skal bytte dag nå pga gutten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Min teori er at det er nettopp dette som vil ta knekken på mannen til prust også. *Knegg*

''Min teori er at det er nettopp dette som vil ta knekken på mannen til prust også. *Knegg*''

Knegger sammen med deg. Vi kom forresten ikke såpass langt en gang i går kveld, jeg bare skar gjennom og sa at denne gangen, må han følge familien.

Gutten min ble lei seg så klart, men han forstår det nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg har en mann som kan organisere i hverdagen! :-)

Når sant skal sies er det nok jeg som organiserer mest hos oss, særlig hva angår barn, men fordelingen er ikke verre enn kanskje 60-40.

Ja, du får holde på mannen din ;-)

Tror ikke de er i overflod, de pappaene som har full kontroll på "hvem skal hvor når, og hva skal de ha med seg"

Vi organiserer nok litt begge to her, men alt som har med klær å gjøre må nok jeg ta meg av. Han ser forskjell på klærne til 4 åringen og 11 åringen, men så har vi ei imidten og da blir det fort krøll, gitt...

Men vi klarer heldigvis begge to å organisere barnevakt, selv om han synes det er litt tyngre enn meg å plukke opp telefonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, du får holde på mannen din ;-)

Tror ikke de er i overflod, de pappaene som har full kontroll på "hvem skal hvor når, og hva skal de ha med seg"

Vi organiserer nok litt begge to her, men alt som har med klær å gjøre må nok jeg ta meg av. Han ser forskjell på klærne til 4 åringen og 11 åringen, men så har vi ei imidten og da blir det fort krøll, gitt...

Men vi klarer heldigvis begge to å organisere barnevakt, selv om han synes det er litt tyngre enn meg å plukke opp telefonen!

''Vi organiserer nok litt begge to her, men alt som har med klær å gjøre må nok jeg ta meg av. Han ser forskjell på klærne til 4 åringen og 11 åringen, men så har vi ei imidten og da blir det fort krøll, gitt...

''

Kjenner meg igjen akkurat der. Men mannen min er nok flinkere til å følge med på skoleplanen og passe på at barna får med seg eggekartong til påskedekorasjon, sitteunderlag til tur, joggesko, ski eller hva det måtte være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville definitivt stått på at gutten skulle bli med på hytteturen, og droppe bursdagen.

Det høres fryktelig masete ut med all organisereingen som kreves for å rekke begge deler, og det blir jo også en "avstumpet" helg på hyttetur hvis han ikke kommer før sent lørdag ettermiddag.

Det dreier seg jo om et selskap på et par timer, opp imot en tur som varer en hel helg, så valget burde egentlig si seg selv.

Dessuten er det bursdager HVERT år, mens denne turen er kanskje et sjeldnere tilfelle.

Jeg ville foreslått som et kompromiss at han og kameraten kan få feire bursdag sammen en annen kveld, hvor dere f.eks tilbyr å spandere kino/ leie film, og kjøper noe godteri og mat de liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg ville definitivt stått på at gutten skulle bli med på hytteturen, og droppe bursdagen.

Det høres fryktelig masete ut med all organisereingen som kreves for å rekke begge deler, og det blir jo også en "avstumpet" helg på hyttetur hvis han ikke kommer før sent lørdag ettermiddag.

Det dreier seg jo om et selskap på et par timer, opp imot en tur som varer en hel helg, så valget burde egentlig si seg selv.

Dessuten er det bursdager HVERT år, mens denne turen er kanskje et sjeldnere tilfelle.

Jeg ville foreslått som et kompromiss at han og kameraten kan få feire bursdag sammen en annen kveld, hvor dere f.eks tilbyr å spandere kino/ leie film, og kjøper noe godteri og mat de liker.

Ja, det er denne løsningen det er blitt. Gutten blir med på turen fra fredag ettermiddag til lørdag kveld (og får det helt sikkert knallgøy sammen med oss og alle de andre) - og så finner han og bestekameraten på noe koselig en kveld, f.eks. kino.

Du har helt rett - to timers selskap mot en hel helg - det er jo egentlig ganske enkelt hva svaret blir.... ;-)

godt jeg har dere DOL'ere til å klargjøre gangsynet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi organiserer nok litt begge to her, men alt som har med klær å gjøre må nok jeg ta meg av. Han ser forskjell på klærne til 4 åringen og 11 åringen, men så har vi ei imidten og da blir det fort krøll, gitt...

''

Kjenner meg igjen akkurat der. Men mannen min er nok flinkere til å følge med på skoleplanen og passe på at barna får med seg eggekartong til påskedekorasjon, sitteunderlag til tur, joggesko, ski eller hva det måtte være...

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Tror mange pappaer stikker hodet i sanden ja, når det gjelder logistikk!

Nå ble det til at jeg skar igjennom i går kveld overfor mannen min og sa at gutten vår må være med på turen denne gangen. På denne familieturen vi skal på er også denne gutten som savnet sønnen min på nyttårsaften, og det hadde vært kjipt for ham enda en gang å bli "nedprioritert", synes jeg.

Jeg sa til gutten min på morgenen at han ikke kunne i bursdagen, og jeg ringte også mammaen til bestekameraten og fortalte det.

Føler jeg har gjort det rette, men jeg skjønner jo at gutten min er lei seg.

Gutten har lov og bli lei seg, det blir vi alle når vi ikke kan få gjennomført alt vi vil.

Jeg synes du gjorde det rette, og når du føler det selv, er det det som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg har en mann som kan organisere i hverdagen! :-)

Når sant skal sies er det nok jeg som organiserer mest hos oss, særlig hva angår barn, men fordelingen er ikke verre enn kanskje 60-40.

''Glad jeg har en mann som kan organisere i hverdagen! :-)''

Det er synd å si det, men jeg hadde blitt mer engstelig for at min mann hadde sagt at han skulle "organisere" alt i en situasjon som nevnt i denne tråden, enn at han hadde skygget banen og latt meg organisere det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Glad jeg har en mann som kan organisere i hverdagen! :-)''

Det er synd å si det, men jeg hadde blitt mer engstelig for at min mann hadde sagt at han skulle "organisere" alt i en situasjon som nevnt i denne tråden, enn at han hadde skygget banen og latt meg organisere det...

Hehe, det sier vel mest (eller kun) om mannen din :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er viktig at ungene skjønner at de ikke kan få med seg alt. Bursdag er det hvert år ;)

...,mens hyttetur er det tross alt bare én gang i året! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

...,mens hyttetur er det tross alt bare én gang i året! ;-)

Sant nok - det er tredje året på rad vi reiser på en slik tur med mange familier - og det pleier jo å krasje med denne bursdagen....

Siden jeg er turleder, bør jeg kanskje skrive opp på huskelista at jeg må sørge for å få vite når bestekameraten skal ha selskap neste år ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

[quote name=Shira :o)' timestamp='1268137739' post='4319755]

Gutten har lov og bli lei seg, det blir vi alle når vi ikke kan få gjennomført alt vi vil.

Jeg synes du gjorde det rette, og når du føler det selv, er det det som teller.

I kveld snakket ikke gutten min noe om denne bursdagen - nå gleder han seg bare veldig til denne turen - vi blir over 60 stk, og han skal få ligge på rom med en kamerat eller to - og værmeldingen er helt nydelig.

Nå gleder vi oss alle fem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...