Gå til innhold

Hva tenker du når jeg sier.....?


Gjest Hva mener du om dette?

Anbefalte innlegg

Gjest synes det er greit å holde seg til gitte aldersgrenser

Jeg er overaskende nok for. Men at foreldre skal ha fullt innsyn.

Dette å beherske sosiale medier samt bruke de varsomt er noe en bør beherske så fort som mulig. Samt dette å vise ansvarlig nettbruk etc.

Akkurat som om at en lærer barna hvordan de skal ferdes aktsomt i trafikken tenker jeg at en bør gjøre i forhold til facebook etc.

Men er det greit å gi signaler om at det er helt greit å bryte regler? De har en 13 års policy....

Du vil vel ikke la ungen din prøvekjøre når de er fjorten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • trollemor;o)

    6

  • jubalong70

    3

  • Speak

    3

  • ....AV

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest synes det er greit å holde seg til aldersgrenser

Hvor gamle er barna dine?

Helt sjokkert over at foreldre lar barna si de er 19 istedenfor 9 osv. Hvordan skal barn klare å trekke grensene for hva som er greit og ikke greit ellers? Hva sier foreldrene da, hvis 9-åringen møter en 22-åring på nettet, som behandler/snakker til 9-åringen som 19?

helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Men er det greit å gi signaler om at det er helt greit å bryte regler? De har en 13 års policy....

Du vil vel ikke la ungen din prøvekjøre når de er fjorten?

Det er det eneste aberet med å gi ungene lov å ha FB-profil før de fyller tretten ;-)

Jeg sa til min datter at hun skulle få FB etter jul siden hun fyller 13 i år - og at de hadde aldersgrensene fordi ikke alle foreldre passer like godt på hva barna driver med på nettet ;)

Hun har også Sims-spill med tolvårsgrense som søstra på snart ti får bruke. Spillet har aldersgrensen fordi det er ganske avansert, ikke fordi det er skummelt. Dette blir vel litt som å følge aldersgrensene på kino - med voksne har man lov å gå tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva mener du om dette?

Jeg er overaskende nok for. Men at foreldre skal ha fullt innsyn.

Dette å beherske sosiale medier samt bruke de varsomt er noe en bør beherske så fort som mulig. Samt dette å vise ansvarlig nettbruk etc.

Akkurat som om at en lærer barna hvordan de skal ferdes aktsomt i trafikken tenker jeg at en bør gjøre i forhold til facebook etc.

Jeg er helt enig med deg, men da får han vente til han er 13 år med det når det gjelder FB, siden dette er aldersgrensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vageroen

Men er det greit å gi signaler om at det er helt greit å bryte regler? De har en 13 års policy....

Du vil vel ikke la ungen din prøvekjøre når de er fjorten?

Nei det er jeg enig i.

Nå har ikke jeg barn da. Men er redd jeg ville sett litt pragmatisk på det. Hvor mange unge er det ikke som jukser på alderen i forhold til myspace og nettby etc.

Ved at alt skjer i det åpne får ihvertfall foreldre litt mer oversikt og kontroll. Samt at en kan lære barna nettvett etc.

Jeg ser uansett at en må sette grensen et sted. Men så utbredt facebook er nå burde det vel ann at foreldre kunne ha oversyn ansvar for en facebook profil får barna sine. At en feks måtte registrere seg ved mobilnummer. På facebook er det veldig lett å opprette flere profiler. Mange andre nettsamfunn har laget mobilregistreringer etc.

Vanskelig dilemma uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Jeg er ikke med på noen av sidene. Men jeg har sett på hennes Nettbyside. Jeg hører også at denne er bedre egnet for mindre barn, men jeg tar kanskje feil?

Her er det mange som har kun nick og ikke navn. Dette gjør at det er lettere å slenge dritt og mobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Men akkurat det med disse høye telefonregningene, det er jo ikke Habbo det er noe galt med av den grunn. Det er (sorry) foreldrene, som må lære barna sine å bruke slike nettsider på ønsket måte.

Her har snuppa brukt Habbo et par år, og hun har fått beskjed om hva som er lov og hva som ikke er lov, og vi har ikke sett noe til forhøyede telefonregninger:-)

Der fikk vi den...;o)

Han ville gjerne bruke litt av bursdagspengene sine på habbo. Det fikk han lov til, men pappaen hjalp ham med dette.(tror de måtte kjøpe et passord på en butikk el)

Hvem kan vite at det bare er å ringe så tømmer de pengeboka di på null komma niks?? jeg syns det er helt horribelt at det er lov å lage slike sider for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna dine?

Helt sjokkert over at foreldre lar barna si de er 19 istedenfor 9 osv. Hvordan skal barn klare å trekke grensene for hva som er greit og ikke greit ellers? Hva sier foreldrene da, hvis 9-åringen møter en 22-åring på nettet, som behandler/snakker til 9-åringen som 19?

Mine er 8 og 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...