Gå til innhold

Hva tenker du når jeg sier.....?


Gjest Hva mener du om dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva mener du om dette?

10-11-åring på Facebook? Greit/ikke greit? Hvorfor/hvorfor ikke?

Det er 13 års aldersgrense der, mest av hensyn til håndteringen av personopplysninger, så som politisk ståsted og religion, men det er jo også bare å la være og fylle ut.

Kommentarer?

Jeg heller absolutt i mot. Dette er en 10,5-åring som ikke er spesielt frampå eller moden for alderen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • trollemor;o)

    6

  • jubalong70

    3

  • Speak

    3

  • ....AV

    2

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes ikke det er greit. Jeg er lærer, har profil på FB, og ignorerer alle venneforespørsler fra elever på skolen jeg jobber på. Jeg har vært inne på profilen til noen av elevene, og ser at de har løyet på alderen. De fleste av dem er venner med foreldrene, og da stusser jeg veldig!!! Disse foreldrene må da være helt ute på jordet!! De vet jo at aldersgrensa er 13 år, og de må da se på profilen til dattera/sønnen at de har løyet!!!?? Og det aksepteres...

Jeg har selv en 11 åring, og hadde han spurt om å få lage seg profil på FB, hadde svaret selvsagt vært et høyt og dundrende NEI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår eldste vil veldig gjerne på Facebook, hun er 10. Jeg har fortalt henne at det er 13-års grense.

Ser at i slekten vår er det barn ned i 8 år som har fått egen facebook-konto...

Jeg tenker som så at så lenge ikke de fleste i klassen, så avventer vi.

Det som frister mest ved Facebook for vår jente er noen av spillene (YoVille, Farkle osv). Jeg ser overhodet ingen grunn til at hun behøver å være på Facebook for å spille spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly