Gjest den dama Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hvor ofte skal spebarn bade? Selv badet jeg mine hver dag,de sa det holdt med annenhver dag på helsestasjonen. Huden kunne bli tørr,men brukte olje når de badet hver dag. Så sier ei at babyen skal bade en gang i uka,er ikke det litt lite? Og de koser seg når de bader. Jeg vil ikke være pirkete,men reagere på den dama. Legger seg i sofaen og forventer at samoeren skal gjøre alt,hente ditt og datt,gjøre ditt og datt. Hun var slik hele svangerskapet også,og før det. Er ikke rett tid for avslapning med nyfødt baby i hus,men dette angår ikke meg. Bør vel ikke si noe om det heller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Nei, det bør du ikke si noe om. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Nei, det bør du ikke si noe om. Generelt burde folk være flinke til å passe sine egne saker når det er snakk om andre voksne mennesker. Jeg forutsetter at babyen ikke lider noen nød. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Nei, det bør du ikke si noe om. Generelt burde folk være flinke til å passe sine egne saker når det er snakk om andre voksne mennesker. Jeg forutsetter at babyen ikke lider noen nød. Tiltredes! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miia Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Nei, det bør du ikke si noe om. Generelt burde folk være flinke til å passe sine egne saker når det er snakk om andre voksne mennesker. Jeg forutsetter at babyen ikke lider noen nød. Enig på alle punkter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Nope. Du bør holde kjeft. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Nei, det bør du ikke si noe om. Generelt burde folk være flinke til å passe sine egne saker når det er snakk om andre voksne mennesker. Jeg forutsetter at babyen ikke lider noen nød. Enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Nei det bør du absolutt ikke si noe om:-) Og hvordan vet du at du har rett? Ingen kan vel ha fasiten her så folk får gjøre som de vil så lenge ikke babyen vanskjøttes. min baby ble badet bare en gang i uka når han var liten, han var av dem som overhodet ikke likte å bades. Men skitten var han aldri:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hun er bare ulik deg og så lenge babyen får mat, nødvendig stell og masse kjærlighet, så synes jeg absolutt ikke du skal bry deg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Nei, det bør du ikke si noe om. Generelt burde folk være flinke til å passe sine egne saker når det er snakk om andre voksne mennesker. Jeg forutsetter at babyen ikke lider noen nød. Halleluja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Sier meg bare enig med de andre - dette er ikke noe du har noe med. Så lenge partene er enige om hvordan de skal fordele husarbeide og barnestell mellom seg så er det deres sak. Når det gjelder bading så badet eldstemann her 1-2 ganger i uka da han var baby. Min yngste hatet det som pesten og hylte som en stukken gris så hun badet ikke på flere mnd en periode, men ble da grundig klutvasket over hele seg flere ganger i uka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest den dama Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hun er bare ulik deg og så lenge babyen får mat, nødvendig stell og masse kjærlighet, så synes jeg absolutt ikke du skal bry deg Hun låg på sofaen lenge før hun ble gravid også og komanderte,det er faren som tar seg av babyen,bærer barnet til brystet for å ammes. Det er den kontakten barnet har med moren,hun ammet for lite til jeg sa at babyer som blir ammet skal ha mat 8 til 12 ganger i døgnet eller mer. Hun gjør ingenting bortsett fra å ligge,ingenting gjorde hun i svangerskapet heller. Han vasker,lager mat og handler..hun bare ligger der. Men DOL mødrene har nok rett,får vente til helsestasjonen reagerer.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest den dama Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Hun låg på sofaen lenge før hun ble gravid også og komanderte,det er faren som tar seg av babyen,bærer barnet til brystet for å ammes. Det er den kontakten barnet har med moren,hun ammet for lite til jeg sa at babyer som blir ammet skal ha mat 8 til 12 ganger i døgnet eller mer. Hun gjør ingenting bortsett fra å ligge,ingenting gjorde hun i svangerskapet heller. Han vasker,lager mat og handler..hun bare ligger der. Men DOL mødrene har nok rett,får vente til helsestasjonen reagerer.... Kan jo legge til at når barnet fikk mer mat våknet det til livet,begynte å lage lyder til og med. Før det var det bare soving og bare svak svak lyd,men som sagt helsesøsteren reagerer nok hvis det er noe å reagere på. Takker for meninger! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg har ikke badet mine to mer enn en til to ganger i uka, noen ganger sjeldnere. Dette har med min mening om at det er bedre for huden dems. Såkalte eksperter på hud har jo også uttalt at det ikke er gunstig med all dusjing som er vanlig nå i dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Hun låg på sofaen lenge før hun ble gravid også og komanderte,det er faren som tar seg av babyen,bærer barnet til brystet for å ammes. Det er den kontakten barnet har med moren,hun ammet for lite til jeg sa at babyer som blir ammet skal ha mat 8 til 12 ganger i døgnet eller mer. Hun gjør ingenting bortsett fra å ligge,ingenting gjorde hun i svangerskapet heller. Han vasker,lager mat og handler..hun bare ligger der. Men DOL mødrene har nok rett,får vente til helsestasjonen reagerer.... Du er vel ikke der hele tiden og vet at de lever sånn? Altså hun som en slappis på sofaen mens far piskes rundt.. Han jobebr vel og hun har permisjon? Kan hende hun har bekkenløsning eller annen sykdom som gjør at hun trenger mer hvile. Dette synes jeg ikke du askal bry deg med. Husker ekssvigermor skrøyt så fælt av eks-samboern min fordi han ryddet av bordet etter maten og skiftet bleie på sønnen vår, mens jeg satt i sofaen. Vanligvis gjorde jeg ALT! Desuten hadde jeg lagd mat til 15 personer, stått opp kl, 5 med ungen, støvsugd og dekket på.. gjort alt klart til gjestene kom, holdt på i timesvis, men HAN var flink (og jeg sikkert lat..) så sånn kan det faktisk være. Når det gjelder bading så badet jeg han 1 gang uka, noen ganger oftere hvis han hadde gulpa mye på seg eller hvis han hadde fylt bleia til nakken.. Ellers så vasket jeg stumpen hans i vasken med asan flere ganger om dagen. Ansikt og hender med klut hver morgen og kveld + etter måltider. han hadde tørr hud så ville ikke gjøre dette verre.. Mer enn det er langt fra nødvendig. Babyer blir ikke møkkete, bortsett fra gulp og bæsj.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 He-he, du må ha litt lite å finne på? Dessuten høres du aldri så lite misunnelig ut, det må jo være deilig å bli oppvartet. :-) La voksne folk få bestemme arbeidsdeling i heimen sjøl. Er han misfornøyd, så må man jo tro at han har stemme nok til å si fra. Bading: Noen bader hver dag og koser seg med det, andre er atopikere og blir dårlig av bad hver dag, noen liker ikke å bade, noen bæsjer og gulper så mye at de må bades/spyles 2 ganger om dagen, andre trenger knapt støvtørking i løpet av uka. Ergo: Ingen fasitsvar. Hvorvidt ungen får tørr og ødelagt hud skal man være obs på uansett hvilke badevaner man tillegger seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 ''...men dette angår ikke meg. Bør vel ikke si noe om det heller?'' Nei, nettopp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest den dama Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Du er vel ikke der hele tiden og vet at de lever sånn? Altså hun som en slappis på sofaen mens far piskes rundt.. Han jobebr vel og hun har permisjon? Kan hende hun har bekkenløsning eller annen sykdom som gjør at hun trenger mer hvile. Dette synes jeg ikke du askal bry deg med. Husker ekssvigermor skrøyt så fælt av eks-samboern min fordi han ryddet av bordet etter maten og skiftet bleie på sønnen vår, mens jeg satt i sofaen. Vanligvis gjorde jeg ALT! Desuten hadde jeg lagd mat til 15 personer, stått opp kl, 5 med ungen, støvsugd og dekket på.. gjort alt klart til gjestene kom, holdt på i timesvis, men HAN var flink (og jeg sikkert lat..) så sånn kan det faktisk være. Når det gjelder bading så badet jeg han 1 gang uka, noen ganger oftere hvis han hadde gulpa mye på seg eller hvis han hadde fylt bleia til nakken.. Ellers så vasket jeg stumpen hans i vasken med asan flere ganger om dagen. Ansikt og hender med klut hver morgen og kveld + etter måltider. han hadde tørr hud så ville ikke gjøre dette verre.. Mer enn det er langt fra nødvendig. Babyer blir ikke møkkete, bortsett fra gulp og bæsj.. Jeg vet dessverre at de lever slik,og hun har ikke hatt jobb noengang såvidt jeg vet. Er på attføring. Hun låg på sofaen med dyne og pute hele svagerskapet,hun har cp..vet mye men vil ikke skrive alt her. Har funnet ut at det beste er som dere sier,ikke blande seg for mye 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest den dama Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 He-he, du må ha litt lite å finne på? Dessuten høres du aldri så lite misunnelig ut, det må jo være deilig å bli oppvartet. :-) La voksne folk få bestemme arbeidsdeling i heimen sjøl. Er han misfornøyd, så må man jo tro at han har stemme nok til å si fra. Bading: Noen bader hver dag og koser seg med det, andre er atopikere og blir dårlig av bad hver dag, noen liker ikke å bade, noen bæsjer og gulper så mye at de må bades/spyles 2 ganger om dagen, andre trenger knapt støvtørking i løpet av uka. Ergo: Ingen fasitsvar. Hvorvidt ungen får tørr og ødelagt hud skal man være obs på uansett hvilke badevaner man tillegger seg. Hehe,nei er ikke misunnelig på det livet,det kan jeg love deg Synes det ville vært trist og låget på sofaen hver dag,vet hva jeg snakker om for jeg har vært syk. Det er ikke noe liv å misunne. Og jeg får rett og slett vondt av han,i tilegg er hun sur og tverr. Men han må lære å gi beskjed,han er veldig snill og gjør alt for å tekke henne. Jeg har selv en veldig snill mann,så er det sagt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Hehe,nei er ikke misunnelig på det livet,det kan jeg love deg Synes det ville vært trist og låget på sofaen hver dag,vet hva jeg snakker om for jeg har vært syk. Det er ikke noe liv å misunne. Og jeg får rett og slett vondt av han,i tilegg er hun sur og tverr. Men han må lære å gi beskjed,han er veldig snill og gjør alt for å tekke henne. Jeg har selv en veldig snill mann,så er det sagt La voksne folk få ordne opp i sine egen voksenliv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.