Gå til innhold

Når sette bort dukkevogna?

Lillemus

Anbefalte innlegg

Snuppa her er 9,5 år og har så langt nektet meg å sette dukkevogna ned i kjelleren. Jeg blir snart sprø - rommet hennes er ikke sååå stort og vogna tar jo tross alt litt plass! Den er jo aldri i bruk heller...

Når satte dere andre unna dukkevogna?

Spørs om vi må gå for et kompromiss - at vi "pusser opp" litt mot at hun setter bort den vogna pga plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at det er trangt på rommet, plager nok deg mer enn henne. :-)

Jeg ville nok ventet til hun sa det var greit, tror jeg. Er jo koselig at hun vil ha den der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..hvis hun aldri bruker den, ser jeg ikke helt vitsen med å ha den der...

Du kan jo flytte den på gangen, under trappa eller et sted det er bedre plass, og den ikke står i veien? Sånn mellomting, før den havner i kjelleren?

Da er den fremdeles tilgjengelig for henne, og du slipper å ta den opp fra kjelleren fordi hun da finner ut at hun skal ha den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..hvis hun aldri bruker den, ser jeg ikke helt vitsen med å ha den der...

Du kan jo flytte den på gangen, under trappa eller et sted det er bedre plass, og den ikke står i veien? Sånn mellomting, før den havner i kjelleren?

Da er den fremdeles tilgjengelig for henne, og du slipper å ta den opp fra kjelleren fordi hun da finner ut at hun skal ha den..

''Du kan jo flytte den på gangen, under trappa eller et sted det er bedre plass, og den ikke står i veien?''

Jeg bor i blokkleilighet... Det er ikke "bedre plass" noe sted. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

Synes hun kan ha den der så lenge hun har lyst. De blir fort nok for store...

Jenta mi på 8,5 leker en del sammen med lillesøstera med dokker, og det hender også de gjør det når hun store har venninner på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun kan ha den der så lenge hun har lyst. De blir fort nok for store...

Jenta mi på 8,5 leker en del sammen med lillesøstera med dokker, og det hender også de gjør det når hun store har venninner på besøk.

Snuppa her har aldri lekt med dukker egentlig og vogna enda mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Snuppa her har aldri lekt med dukker egentlig og vogna enda mindre...

Da synes jeg forslaget ditt om en avtale om oppussing/fornying kontra å sette vogna i kjelleren er en god idé!

Hun minste mi har fått for seg at hun ikke lenger vil ha halvhøy seng (nå står det lekekasser under senga hennes, og utkledningstøy).

Vi har gjort avtale om at til sommeren skal vi gjøre noe med rommet hennes og gjøre det klart for ei skolejente, og så blir det nok en endring på det med senga. Vet ikke om vi rett og slett bare kan kappe beina på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg forslaget ditt om en avtale om oppussing/fornying kontra å sette vogna i kjelleren er en god idé!

Hun minste mi har fått for seg at hun ikke lenger vil ha halvhøy seng (nå står det lekekasser under senga hennes, og utkledningstøy).

Vi har gjort avtale om at til sommeren skal vi gjøre noe med rommet hennes og gjøre det klart for ei skolejente, og så blir det nok en endring på det med senga. Vet ikke om vi rett og slett bare kan kappe beina på den?

Eller du kan selge den på finn.no for en rimelig penge og kjøpe ny. :o) Litt stas med ny seng vet du. Men den blir jo som ny om beina kappes og senga males f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Eller du kan selge den på finn.no for en rimelig penge og kjøpe ny. :o) Litt stas med ny seng vet du. Men den blir jo som ny om beina kappes og senga males f.eks.

Senga ble malt rosa for to år siden... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du kan jo flytte den på gangen, under trappa eller et sted det er bedre plass, og den ikke står i veien?''

Jeg bor i blokkleilighet... Det er ikke "bedre plass" noe sted. ;o)

Hmmm..nei, det var jo litt verre da..

Men hvis hun aldri leker med det, er det vel egentlig ikke noe vits i å ha den fremme..

Kanskje hun bare synes det er koselig å ha den der, som en slags "rekvisitt" eller møbel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er kanskje slik som jr her i huset. Skal aldri rydde vekk leker, og iallefall ikke kaste noe! Så de gangene jeg vil rydde skikkelig (kaste plastleker+++) så gjør jeg det når han ikke er hjemme. Rydder vekk leker han ikke leker med og kaster det som egentlig er ødelagt. Og det er sjelden han savner det etterpå.

De gangene vi rydder sammen er det ikke måte på hvor glad han er i den og den tingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dukkevogn har vi ikke hatt her i huset, men andre store leker har fått stå til han selv har funnet ut at det er på tide at de settes bort:-) Det har noe med å godta/innse at barndommen var på hell.

På småting og "ræl" har jeg lettere praktisert det at jeg ryddet når han var borte, og hvis tingene ikke var spurt etter på et par mnd, gikk de på loppings. (Dvs ræl ble kasta!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Attekattenoa

Kanskje du skal foreslå at dere legger den ut for salg på Finn.no, og så får hun pengene til å kjøpe seg noe annet hun ønsker seg (eller spare).

Nå er det kanskje ikke så mye å hente på en brukt dukkevogn, men det kunne jo vært litt spennende å ta noe man ikke bruker for å omsette det i noe man ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..nei, det var jo litt verre da..

Men hvis hun aldri leker med det, er det vel egentlig ikke noe vits i å ha den fremme..

Kanskje hun bare synes det er koselig å ha den der, som en slags "rekvisitt" eller møbel...

Nå har vi snakket litt sammen og jeg sa at hun kunne få storebrors gamle bokhylle mot at vi satte dukkevogna ned i kjelleren. Hun tenkte litt på det og sa så:"Men da må du hjelpe meg å rydde!" :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal foreslå at dere legger den ut for salg på Finn.no, og så får hun pengene til å kjøpe seg noe annet hun ønsker seg (eller spare).

Nå er det kanskje ikke så mye å hente på en brukt dukkevogn, men det kunne jo vært litt spennende å ta noe man ikke bruker for å omsette det i noe man ønsker seg.

Vi har ikke lyst til å selge dukkevogna. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi snakket litt sammen og jeg sa at hun kunne få storebrors gamle bokhylle mot at vi satte dukkevogna ned i kjelleren. Hun tenkte litt på det og sa så:"Men da må du hjelpe meg å rydde!" :o)

Så bra, da ble det vinn-vinn for dere begge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har inngått kompromiss om at dukkevognene bare brukes ute. Det skjedde vel når jentene var rundt 7-8 år gamle.

Nå står de over garasjen, og brukes bare ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...