Gå til innhold

Johannesurt og Leiden Mutasjon?


Gjest Mvh leiden mutasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Mvh leiden mutasjon

Hei For tre år tilbake ble jeg syk; utbrent (relatert jobb) og etterhvert utvikla jeg en depresjon. Jeg brukte Cipralex (10 mg) i 2 år. Slutta i høst og har vært i fin form etterpå.....til nå... Jeg er 48 år, og er kommet i overgangsalderen (svar på blodprøve). Den siste tida har jeg kjent på noen symptomene(i mye mildere grad) jeg hadde da jeg ble utbrent/deprimert; indre uro, svimmel og noe mer trøtt. Symptomene kom i perioden da jeg fikk en ny blødning. Blødningene er mye mer uregelmessige nå; det kan gå opp til 3 mnd mellom hver gang. Jeg har ikke ønske om å starte på Cipralex igjen. Har derfor akkurat starta med Johannesurt. Tar også Triomar og Tofupill. Jeg kan ikke ta østrogen, da jeg har Leiden Mutasjon. Jeg er 172/74, fysisk aktiv og har et godt liv ellers. Er i jobb. Jeg lurer på om det er negativt å ta Johannesurt, ifht at jeg har Leiden Mutasjon? Hva tenker du om å bruke Johannesurt ifht mine "problemer"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Johannesurt har i flere vist god effekt i behandling av lette til moderate depressive plager. Bivirkningene er mindre enn legemidler mot depresjon og Johannesurt selges derfor reseptfritt. Problemet med Johannesurt er at den kan påvirke effekten av en rekke legemidler så du bør nevne dette for din lege hvis det blir aktuelt å bruke andre legemidler inkludert blodfortynnende medisiner, antibiotika eller blodtrykksmedisin. Fysisk aktivitet og omega 3 fettsyrer er også gunstig for å motvirke depressive symptomer. Det er ingen problemer ved å bruke Johannesurt ved Leiden mutasjon så vidt jeg kjenner til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...