Gjest Liza i London Skrevet 24. mars 2010 Skrevet 24. mars 2010 Hørte et foredrag av Malterud om det hun kaller grensekonflikter (eller kanskje det ikke var hennes betegnelser) og det var utrolig spennende. Handlet om hvordan jobbe med pasienter med ME og tilsvarende. Min fastlege er av den mer teknisk innrettede typen. Ja, hun er en spennende lege - og visstnok spesiellt opptatt av kvinners forhold til leger. Glad for at noen forsker p[ slike ting, i en lege-pasient relasjon vil sistnevnte som regel alltid v're underlegen. 0 Siter
morsan Skrevet 25. mars 2010 Skrevet 25. mars 2010 Her var det nok ikke dette det var snakk om. Hos meg foregår det slik: 1. Pasienten legger fram sitt problem. 2. Jeg undersøker. 3. Sammen med pasienten prøver jeg å oppsummere og legge en plan. 4. Utfylling av nødvendige rekvisisjoner/henvisninger og dokumentasjon. Under del 3 er det svært nyttig at pasienten holder seg til temaet og ikke bringer inn nye ting. Under del 4 blir arbeidet bedre utført om jeg ikke blir forstyrret av "preik". Var det et svar til meg?? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.