Gå til innhold

Lengter tilbake til barna var små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt mulig ;)

På den annen side tror jeg iallefall den yngste er litt redd storesøstra når hun blir sinna, så hun unngår nok å erte når vi ikke er tilstede og kan "redde" henne ;)

....ja, jeg vet at storeøstre ikke alltid er greie...;-)

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

3

• morsan

3

• løvinne71

3

• Mirabell

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli
Skrevet

;-)

Gjest togli
Skrevet

''

Vi har ingen barn hjemmeboende lenger, og det er veldig deilig. ''

Skulle tro du hatet barnene dine...

Mener du det? Det er da vel ganske naturlig at det er godt når voksne barn flytter hjemmefra?

Jeg regner iallefall med at jeg vil synes det blir deilig når barna mine er vel etablerte i egne hjem - og jeg elsker barna mine overalt på jord :)

Gjest luksusproblem
Skrevet

''

Kjære, unge, unni23. Det er helt naturlig at barn flytter hjemmefra når de blir voksne, og kanskje litt før det. Mener du at ungene må bo hjemme alltid, hvis det er det de ønsker?. Jeg selv, var en av fem barn, og vi flyttet ut da vi var 16-17 år, og jeg forsto det slik at det var ganske så herlig for mine foreldre. De kunne da konsentrere seg mest om seg selv, og fikk et mye mindre pengeforbruk. Hvis du har barn selv, tror ikke du at du vil synes det er deilig at poden flytter ut når h#n er 24 år? Eller vil du sørge når det skjer, og resten av livet? Uff, nei, det er vel sjelden noen hater sine barn.

Gjest luksusproblem
Skrevet

Kanskje det ikke er så rart? Om eldste er ufør har kanskje h*n fått brorparten av oppmerksomheten. De to andre synes kanskje det er deilig å kunne ha resten for seg selv en kveld?

Den eldste har så absolutt ikke fått mest oppmerksomhet.

Skrevet

Jeg er tildels enig med deg, har to barn på 12 og 19 år. Den eldste er studennt og bor hjemme, hun er stort sett på lesesalen hele dagen og på trening å ettermiddagen. Kommer hjem sent på ettermiddag/ kveld og vil ha middag fordi hun er så sulten. Da har vi som regel spist for flere timer siden. Vaskrommet og badet flyter over av surt treningstøy og skittentøy. Vaske klær gjør hun bare når hun absolutt ikke har noe retn tøy igjen.

12-åringen begynner å bli stor men er fortsatt en "liten" gutt. Han vil være kjempetøff og løper ute med kompiser så fort han har anledning og begynner å få en lite akseptabel språkbruk. Men foreløpig er han grei å ha med å gjøre og går stort og legger seg når han bli bedt om det.

Begge ungene er rotekopper av de store. Stua vår flytter over av skolesaker og ting fra begge to. Jeg har gitt opp å få dem til å rydde, spesielt den eldste, Jeg har mast om rydding i 18 år men har tydligvis brukt feil strategi.

Voksentid vet ikke vi hva er, ungene skal kjøres hit og dit på treninger og kamper, og er ellers rundt oss hele tiden.

Selvfølgelig skal man jo være glad for at ungene oppfører seg pent og liker å være hjemme, men jeg får også litt kvelingsfornemmelse innimellom

Annonse

Gjest luksusproblem
Skrevet

Jeg er tildels enig med deg, har to barn på 12 og 19 år. Den eldste er studennt og bor hjemme, hun er stort sett på lesesalen hele dagen og på trening å ettermiddagen. Kommer hjem sent på ettermiddag/ kveld og vil ha middag fordi hun er så sulten. Da har vi som regel spist for flere timer siden. Vaskrommet og badet flyter over av surt treningstøy og skittentøy. Vaske klær gjør hun bare når hun absolutt ikke har noe retn tøy igjen.

12-åringen begynner å bli stor men er fortsatt en "liten" gutt. Han vil være kjempetøff og løper ute med kompiser så fort han har anledning og begynner å få en lite akseptabel språkbruk. Men foreløpig er han grei å ha med å gjøre og går stort og legger seg når han bli bedt om det.

Begge ungene er rotekopper av de store. Stua vår flytter over av skolesaker og ting fra begge to. Jeg har gitt opp å få dem til å rydde, spesielt den eldste, Jeg har mast om rydding i 18 år men har tydligvis brukt feil strategi.

Voksentid vet ikke vi hva er, ungene skal kjøres hit og dit på treninger og kamper, og er ellers rundt oss hele tiden.

Selvfølgelig skal man jo være glad for at ungene oppfører seg pent og liker å være hjemme, men jeg får også litt kvelingsfornemmelse innimellom

godt å høre at andre også har det slik. her er det også kjøring på ditt og kjøring på datt. og ingen løfter en finger for å gjøre noe i huset uten at vi nesten må true dem til det. Så jeg forstår ikke nå hvorfor jeg gledet meg så til at ungene skulle bli store, den tiden når de er små er jo bare helt fantastisk i forhold.

Gjest luksusproblem
Skrevet

status for kvelden: 12 åring holdt seg på rommet i hele kveld. er sur. har lagt seg i all stillhet. 14 åring har hatt besøk til 22.30, har nå gått og lagt seg. NÅ kom den eldste på plass i stua, setter seg godt til rette, og finner noe passende på tv. mann gikk og la seg kl 22. gledet meg litt, trodde at i kveld skulle jeg få være sjef over fjernkontrollen, men dengang ei. Blir like skuffet hver gang, men hva i alle dager skal en si? "Hei du, kom deg ut av stua, den er min?" Jeg blir av og til så lei.... men det kommer nok tider som er bedre.

Skrevet

24 åringen har tv og nok av kanaler og pc og alt som er, og det mangler ikke på ting hos de minste heller. De liker å være sammen med oss, og det gjør jo jeg også. Men skulle ønske at det av og til var mulig å putte de i seng, og ha stua for seg selv. Slik som før.

Da må du prøve noen av de andre tipsene jeg skrev:-)

Altså at enten dere eller ungene er ute av huset.

Skrevet

Hvafornoe?!

* sjokkert *

:-))

Skrevet

Hvafornoe?!

* sjokkert *

:-))

..kanskje jeg bør legge til: De som er storesøstre til TO! ;-)

Gjest Tatjana
Skrevet

status for kvelden: 12 åring holdt seg på rommet i hele kveld. er sur. har lagt seg i all stillhet. 14 åring har hatt besøk til 22.30, har nå gått og lagt seg. NÅ kom den eldste på plass i stua, setter seg godt til rette, og finner noe passende på tv. mann gikk og la seg kl 22. gledet meg litt, trodde at i kveld skulle jeg få være sjef over fjernkontrollen, men dengang ei. Blir like skuffet hver gang, men hva i alle dager skal en si? "Hei du, kom deg ut av stua, den er min?" Jeg blir av og til så lei.... men det kommer nok tider som er bedre.

''gledet meg litt, trodde at i kveld skulle jeg få være sjef over fjernkontrollen, men dengang ei. Blir like skuffet hver gang, men hva i alle dager skal en si? "Hei du, kom deg ut av stua, den er min?" Jeg blir av og til så lei.... men det kommer nok tider som er bedre.''

Men du skal da ikke sitte og vente på at alle andre skal forlate stua for at du skal bli sjef over fjernkontrollen. Sitter du og ser på TV, så tviholder du på din rett til å se på det du ser på.

Du trenger ikke si: Kom deg ut av stua, den er min i kveld. Men kanskje: Nå ser jeg på dette programmet. Du er velkommen til å sitte sammen med meg og se på, men du får ikke lov å skifte kanal. Jeg er dessverre ikke opplagt til småprat, men jeg syns det er hyggelig med selskap likevel.

Gjest Du er helt normal !
Skrevet

''

De foreldre som elsker barna sine er nettopp glad for å se at de forlater hjemmet når de blir voksne og klarer å stå på egne ben i samfunnet! Det er jo det vi har oppdratt dem til i tjue år. Å tviholde på ungene sine og ikke la dem forlate redet, det er en bjørnetjeneste av stort format.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...