Gå til innhold

9-åring med diffuse vondter

Gjest Litt bekymret bare

Anbefalte innlegg

Gjest Litt bekymret bare

De siste 2-3 ukene har jentungen på 9 klaget over mange forskjellige vondter: Det iler i beina (ikke voksesmerter, de kommer i tillegg), særlig i låra, og i armene, vondt i hodet, vondt i halsen hovedsakelig på morgenen, vondt i magen, vondt "mellom magen og tissen" og noen ganger vondt når hun tisser (ikke utslag på urinprøve) - og veldig sliten. Får brått frostrier, men ingen feber. Blir likblek og nærmest grå med "viskelærhud", men etter å ha slappet av et par timer er hun helt fin igjen.

Noen som har vært borti noe lignende?

Hun er i god fysisk form, spiser variert og sunn mat (herunder også fisk og grønnsaker i alle former), sovner kl. 21 og står opp kl. 7. Er ute og leker hver dag og får frisk luft. Ingen problemer på skolen verken med venner eller læring.

Har vært hos lege og tatt blodprøver, men har ikke fått svar på annet enn urinprøven (som var fin) og at hun heller ikke mangler jern.

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest også bekymret

Hennes symptomer kan minne noe om min datters, som snart er 11. Hun har i tillegg mye vondt i hodet og er svimmel og kvalm.

Jeg også bekymrer meg gal for henne, og lurer på om det kan være slik eller sånn. Har begynt på ellimineringsmetoden.

Hun har fått sjekket mage/tarm-systemet sitt og alt er i orden. Har forsøkt en lengre periode med glutenfri mat, men uten bedring. En lege mente hun hadde spenningshodepine, men jeg slår meg ikke til ro med det. Jeg kommer snart til å kreve å få tatt en MR av hodet hennes. Nå på mandag skal hun få sjekket stoffskiftet sitt. Verken legen eller jeg har en anelse om hva som feiler henne, men noe må det jo være. Hun er slapp, trøtt og litt overvektig. Får "deigete"/pløsete hud i ansiktet. :-(

Håper de etterhvert finner ut hva som feiler jentene våre. Masse lykke til med jenta di! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...