Gjest trenger litt peptalk Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Jeg er egntlig ikke så mange kiloene for tykk. Er litt over 1.70 høy og veier i underkant av 67 kilo. Kan godt gå noen kilo ned, men det som plager meg mest er at jeg er muskelløs og slapp over det hele. Nok til å bære kroppen gående av muskler, så vidt det er, men hele kroppen er blitt så slapp. Det er ikke slik at magen er slappere enn andre deler. Det er over alt. Jeg har ikke trent på lenge, og har hatt en lang periode md sykdom og inaktivitet, så det har sine årsaker. Jeg lurer egentlig på om det går an å trene så mye at kroppen synlig kan forbedre seg veldig? Ved apparattrening og annet på treningssenteret. Går det an å stramme opp så det ses, eller er det bare slikt som skrives i blader "Stram deg opp med disse øvelsene!"osv. Jeg nærmer meg de førti, så ting går litt i motvind, men jeg har veldig lyst å gjøre noe med muskelmasse, kondisjonen og flkesibilitet. Og jeg ville blitt mye mer fornøyd med kroppen min om den ble strammere, og ikke alt dinglet når jeg beveger meg naken. Hvor mye måtte jeg trent og hvor lenge tror dere før jeg får synlige og merkbare resultater? Jeg trenger litt positiv oppbacking, så jeg kan få troen på at det virker. Jeg trives ikke i egen kropp nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Jepp! Det går så absolutt an! Jeg har trent en god del nå etter jul (hadde et lite grunnlag forsåvidt, men ikke mye), syklet på trimsykkelen 4-5-6 dager i uka (fra 15-35 km) + styrketrening 2 dager i uka, alt hjemme. Merket stooor forskjell på kroppen selv om vekta ikke gikk drastisk ned. ) Passet maten litt da, det skled jo enormt ut i desember, men klarte å ta meg fint inn igjen. Nå står joggesesongen for dør og jeg kan knapt vente til i kveld da jeg skal ut og jogge for andre gang denne våren. ) Har gått inn flere cm i livet, lårene og rumpa har blitt fastere og overarmene har fått svakt markerte armmuskler når jeg strammer dem. Utrolig moro! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2921821 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest russisk trening med kornvekter Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 http://tinyurl.com/y8arh7l ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2921830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bipp.. Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Hva med å bestille time hos en personlig trener og få et opplegg for hele kroppen. Og ta en kroppsanalyse samtidig så vet du hvor du starter. Så etter å ha trent noen måneder kan du ta kroppsanalyse på nytt for å se effekten. Det er motiverende for mange. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2921852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mah-jong Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Du har et helt supert utgangspunkt for å merke stor framgang fort! Siden du ikke har mye fett på kroppen vil du kunne kjenne og se musklene og framgangen. Det er bare å komme i gang! :-) Det siteres stadig vekk forskningsresultater som viser at mennesker i alle aldre har utbytte og effekt av styrketrening, så å nærme seg 40 er bare et tall. Alderen sitter mellom øra. :-) Støtter 'russisk trening' nedenfor - kettlebells, (men etter min del kanskje clubbells bedre) er god-god trening - og gøy. Bare pass på å få litt god instruksjon og riktig teknikk. Dette er måter å lure inn mange gode og dyype knebøy, som gjør underverker for lår og rumpe. I tillegg får man inn vridningsøvelser og trening av overkroppen, bevegelighetstrening og..ja full pakke. :-) Imidlertid trenger du ikke vekter og utstyr for å få trent bra og komme i gang. Mye kroppsvektøvelser man kan kjøre - enten ved å bruke intervall-timer eller ved å kjøre 'bodyweight flows': et sett øvelser man gjentar rolig i 10-20 minutter. Du kan starte ut nå foran TV-en: Lag ditt eget program som du tror du klarer å gjennomføre. For eksempel: Velg 4 øvelser, som du gjennomfører 30 sekunder hver (uten pause), så ett minutts pause der du ryster løs, og nytt sett. Gjenta..tre ganger. 2+1+2+1+2+1 = 9 minutters trening. Hvis dette var kjempelett, så er det bare å lage et annet program neste gang. Det viktige er å forplikte seg selv til programmet sitt, la timeren din være sjef.. :-D Forslag til øvelser: utfall framover, utfall bakover, sideveis utfall (sumo-knebøy i praksis) og kickback av noe slag (for eksempel http://www.diet.com/exercise/plank-glute-kick-back) Poenget er egentlig bare å få starta og gjort noe. Søk på nett etter øvelser, lag deg program og tren hjemme hvis du ikke helt føler for å eksponere deg på et treningsstudio. Etterhvert kan du legge på ting som knebøy på bosu-ball, vekter (kettlebells/clubbells ER suverene alternativ til vanlige dumbells). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2921916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mah-jong Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Glemte at du spurte hvor lang tid det vil ta før du ser resultater. Helt umulig å svare på. Du vil garantert FØLE forandringen før du ser den. Når du er litt støl og musklene føles store og svulmende vil du føle deg topp, men når du ser deg i speilet ser det kanskje ikke så annerledes ut - i dine øyne. Det kommer ikke i en fei! Men det kommer!. Når du får mer styrke i kjernemuskulaturen vil magen trekke seg enda mer inn og du får en bedre holdning - som gjør underverker. Samtidig gjør treninga en del med hodet ditt. Hvordan du tenker, altså. Jeg har masse flubb både her og der, innside lår og på rumpa og ser at grevinnehenget prøver å gjøre seg gjeldende - men jeg må bare overse det. Jeg vet at jeg trener bra og er sterk, jeg ser at jeg er fast under fettet og at bukserumpa går utover og ikke nedover, jeg vet at jeg er beinhard under den lille puten under navlen. Jeg er bare ikke interessert i å gå ned de 5-6 kiloene som skulle til for at dette skulle bli borte. Jeg har det bra. Hvis jeg ikke trente, ville jeg sikkert vært mye mer bekymra.. :-) :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2921922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trenger litt peptalk Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Jepp! Det går så absolutt an! Jeg har trent en god del nå etter jul (hadde et lite grunnlag forsåvidt, men ikke mye), syklet på trimsykkelen 4-5-6 dager i uka (fra 15-35 km) + styrketrening 2 dager i uka, alt hjemme. Merket stooor forskjell på kroppen selv om vekta ikke gikk drastisk ned. ) Passet maten litt da, det skled jo enormt ut i desember, men klarte å ta meg fint inn igjen. Nå står joggesesongen for dør og jeg kan knapt vente til i kveld da jeg skal ut og jogge for andre gang denne våren. ) Har gått inn flere cm i livet, lårene og rumpa har blitt fastere og overarmene har fått svakt markerte armmuskler når jeg strammer dem. Utrolig moro! Så utrolig bra da! Ja, jeg venter meg ikke bulende muskler etter 8 uker, men det hadde vært kjekt om det virkelig kunne merkes og ses(i hvert fall ses av meg i naken tilstand) etter for eksempel et halvt til ett år med litt flittig trening. Før trente jeg for å bli slank, men nå er fokuset helt annerledes. Det er bare en bonus, og jeg vil jo også miste de tre- fire kiloene jeg kunne hatt godt av hvis jeg ikke er så inaktiv. Jeg har det med å spise mye sunnere i de periodene hvor jeg trener. Men jeg bytter det heller i muskler. Takk for inspirerende svar. Jeg har startet med gåturer de siste dagene. Går nesten en time, og synes det er greit med det siden jeg har vært inaktiv og ikke har det så bra fysisk akkurat nå. Må starte litt forsiktig så jeg ikke får problemer med betennelser og slikt. Neste målet er å gå på treningssenteret og bare sykle, kanskje litt for rygg og et par for overarmene. Jeg er så stiv, så jeg skal bruke litt tid på utttøyning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2922256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trenger litt peptalk Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Du har et helt supert utgangspunkt for å merke stor framgang fort! Siden du ikke har mye fett på kroppen vil du kunne kjenne og se musklene og framgangen. Det er bare å komme i gang! :-) Det siteres stadig vekk forskningsresultater som viser at mennesker i alle aldre har utbytte og effekt av styrketrening, så å nærme seg 40 er bare et tall. Alderen sitter mellom øra. :-) Støtter 'russisk trening' nedenfor - kettlebells, (men etter min del kanskje clubbells bedre) er god-god trening - og gøy. Bare pass på å få litt god instruksjon og riktig teknikk. Dette er måter å lure inn mange gode og dyype knebøy, som gjør underverker for lår og rumpe. I tillegg får man inn vridningsøvelser og trening av overkroppen, bevegelighetstrening og..ja full pakke. :-) Imidlertid trenger du ikke vekter og utstyr for å få trent bra og komme i gang. Mye kroppsvektøvelser man kan kjøre - enten ved å bruke intervall-timer eller ved å kjøre 'bodyweight flows': et sett øvelser man gjentar rolig i 10-20 minutter. Du kan starte ut nå foran TV-en: Lag ditt eget program som du tror du klarer å gjennomføre. For eksempel: Velg 4 øvelser, som du gjennomfører 30 sekunder hver (uten pause), så ett minutts pause der du ryster løs, og nytt sett. Gjenta..tre ganger. 2+1+2+1+2+1 = 9 minutters trening. Hvis dette var kjempelett, så er det bare å lage et annet program neste gang. Det viktige er å forplikte seg selv til programmet sitt, la timeren din være sjef.. :-D Forslag til øvelser: utfall framover, utfall bakover, sideveis utfall (sumo-knebøy i praksis) og kickback av noe slag (for eksempel http://www.diet.com/exercise/plank-glute-kick-back) Poenget er egentlig bare å få starta og gjort noe. Søk på nett etter øvelser, lag deg program og tren hjemme hvis du ikke helt føler for å eksponere deg på et treningsstudio. Etterhvert kan du legge på ting som knebøy på bosu-ball, vekter (kettlebells/clubbells ER suverene alternativ til vanlige dumbells). Tysen takk for langt, informativt og oppmuntrende svar. Du har nok rett i at jeg har et godt utgangspunkt, for jeg vil merke bedring raskt siden jeg begynner helt på scratch. Men veldig tungt å komme i gang, for jeg har vært litt deprimert i det siste tror jeg. Vinteren har liksom vært så lang. Enda en god grunn til å ta fatt på dette. Jeg har lagret innlegget ditt og skal se enda nærmere på de gode forslagene du kommer med. Jeg har tenkt mer og mer på det å få trent litt mer hjemme i egne stue. Jeg er glad i musikk, men har aldri tidligere vært frisk nok til slike gruppetreninger, og nå synes jeg det er litt flaut å komme i gang. Kanskje noen dvder kunne gitt meg litt trygghet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2922257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trenger litt peptalk Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Hva med å bestille time hos en personlig trener og få et opplegg for hele kroppen. Og ta en kroppsanalyse samtidig så vet du hvor du starter. Så etter å ha trent noen måneder kan du ta kroppsanalyse på nytt for å se effekten. Det er motiverende for mange. Skal vurdere det ja. Jeg har kort på senteret, pent brukt. Så jeg får i det minste begynne å benytte meg av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2922258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trenger litt peptalk Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 http://tinyurl.com/y8arh7l ;o) Takk for link:o) Veldig inspirerende alle svarene jeg har fått:o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2922259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Ja, det er mulig å trene seg strammere. Jeg husker tilbake til en sommer for noen år siden. Min mor var vel ca 55 den gangen. Ho er slank, men armene begynte å få de berømte flaggermus-tendensene. Denne sommeren holdt de på å grave rundt hytta. Det ble myyyyye fysisk aktivitet med graving og bæring, og på slutten av en lang sommer så var armene hennes utrolig flotte. Vekta var nok omtrent den samme vil jeg tro. Jeg hadde tatt bilder av henne før ho begynte, så da hadde ho t.o.m. bevis:-) Men det kreves nok en del trening over noen mnd. før du får synlig resultat vil jeg tro. Ta gjerne før og etter-bilder. Endringene går langsomt og er vanskelig å se selv før du ser det på trykk:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2922286 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Så utrolig bra da! Ja, jeg venter meg ikke bulende muskler etter 8 uker, men det hadde vært kjekt om det virkelig kunne merkes og ses(i hvert fall ses av meg i naken tilstand) etter for eksempel et halvt til ett år med litt flittig trening. Før trente jeg for å bli slank, men nå er fokuset helt annerledes. Det er bare en bonus, og jeg vil jo også miste de tre- fire kiloene jeg kunne hatt godt av hvis jeg ikke er så inaktiv. Jeg har det med å spise mye sunnere i de periodene hvor jeg trener. Men jeg bytter det heller i muskler. Takk for inspirerende svar. Jeg har startet med gåturer de siste dagene. Går nesten en time, og synes det er greit med det siden jeg har vært inaktiv og ikke har det så bra fysisk akkurat nå. Må starte litt forsiktig så jeg ikke får problemer med betennelser og slikt. Neste målet er å gå på treningssenteret og bare sykle, kanskje litt for rygg og et par for overarmene. Jeg er så stiv, så jeg skal bruke litt tid på utttøyning. Jeg trener heller ikke for å gå ned i vekt nå, er fornøyd med vekta som den er og trener heller for å stramme opp og av helsemessige grunner. ) Og så er det jo kult da - å se at det faktisk går an selv om man har rundet de magiske 40! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2922413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest russisk trening med kornvekter Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Du har et helt supert utgangspunkt for å merke stor framgang fort! Siden du ikke har mye fett på kroppen vil du kunne kjenne og se musklene og framgangen. Det er bare å komme i gang! :-) Det siteres stadig vekk forskningsresultater som viser at mennesker i alle aldre har utbytte og effekt av styrketrening, så å nærme seg 40 er bare et tall. Alderen sitter mellom øra. :-) Støtter 'russisk trening' nedenfor - kettlebells, (men etter min del kanskje clubbells bedre) er god-god trening - og gøy. Bare pass på å få litt god instruksjon og riktig teknikk. Dette er måter å lure inn mange gode og dyype knebøy, som gjør underverker for lår og rumpe. I tillegg får man inn vridningsøvelser og trening av overkroppen, bevegelighetstrening og..ja full pakke. :-) Imidlertid trenger du ikke vekter og utstyr for å få trent bra og komme i gang. Mye kroppsvektøvelser man kan kjøre - enten ved å bruke intervall-timer eller ved å kjøre 'bodyweight flows': et sett øvelser man gjentar rolig i 10-20 minutter. Du kan starte ut nå foran TV-en: Lag ditt eget program som du tror du klarer å gjennomføre. For eksempel: Velg 4 øvelser, som du gjennomfører 30 sekunder hver (uten pause), så ett minutts pause der du ryster løs, og nytt sett. Gjenta..tre ganger. 2+1+2+1+2+1 = 9 minutters trening. Hvis dette var kjempelett, så er det bare å lage et annet program neste gang. Det viktige er å forplikte seg selv til programmet sitt, la timeren din være sjef.. :-D Forslag til øvelser: utfall framover, utfall bakover, sideveis utfall (sumo-knebøy i praksis) og kickback av noe slag (for eksempel http://www.diet.com/exercise/plank-glute-kick-back) Poenget er egentlig bare å få starta og gjort noe. Søk på nett etter øvelser, lag deg program og tren hjemme hvis du ikke helt føler for å eksponere deg på et treningsstudio. Etterhvert kan du legge på ting som knebøy på bosu-ball, vekter (kettlebells/clubbells ER suverene alternativ til vanlige dumbells). Mye forskjellig rundt omkring ja :-) Det viktigste med både kettlebells og clubbells er vel å få instruksjon så man ikke står skjevt og får feil belastninger, for med såpass mye vektbelastning vil jeg tro det kan være fort gjort å få skader... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2922437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mah-jong Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Mye forskjellig rundt omkring ja :-) Det viktigste med både kettlebells og clubbells er vel å få instruksjon så man ikke står skjevt og får feil belastninger, for med såpass mye vektbelastning vil jeg tro det kan være fort gjort å få skader... Enig at det er lurt med instruksjon, det er uvante bevegelser og potensiale for å gjøre ting galt på flere vis hvis man er for ivrig. Heldigvis er nettopp det noe av fordelen med denne treningsformen, siden vi har så godt av å faktisk utfordre motorikken litt også etterhvert som vi blir eldre, trimme hjernen litt også.. Siden jeg er litt pro clubbells må jeg klemme inn en liten fordel med clubbells, som er at man trenger mye lavere vekt totalt sett, (pga vektfordelingen vil en lav vekt gi mer enn nok utfordring for armene), og gjerne bruker par, så rygg-utfrodringen er ikke så stor som med kettlebells. Generelt vil jeg ofte bruke kettlebells når jeg har fokus på beina, og clubbells når jeg er mer fokus på armer/hele kroppen. Men begge deler er fantastisk bra trening. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2923258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mah-jong Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Tysen takk for langt, informativt og oppmuntrende svar. Du har nok rett i at jeg har et godt utgangspunkt, for jeg vil merke bedring raskt siden jeg begynner helt på scratch. Men veldig tungt å komme i gang, for jeg har vært litt deprimert i det siste tror jeg. Vinteren har liksom vært så lang. Enda en god grunn til å ta fatt på dette. Jeg har lagret innlegget ditt og skal se enda nærmere på de gode forslagene du kommer med. Jeg har tenkt mer og mer på det å få trent litt mer hjemme i egne stue. Jeg er glad i musikk, men har aldri tidligere vært frisk nok til slike gruppetreninger, og nå synes jeg det er litt flaut å komme i gang. Kanskje noen dvder kunne gitt meg litt trygghet. Ønsker deg all lykke til med både selve treningen, men også med humøret og motivasjonen. Det er lett å bli deprimert i større eller mindre grad når man føler at man 'sitter litt fast'. Det er en situasjon du også kan møte selvom du er i gang med god treningsflyt - for meg skjer det raskt: plutselig skjer noe som gjør at jeg ikke får trent på en uke (for mange andre aktiviteter, en skade, sykdom, påske....), og så føler jeg meg plutselig kjempemisfornøyd med meg selv. Men jeg er etterhvert litt forberedt på dette, så jeg VET at når jeg kommer meg i gjenge igjen så føler jeg meg bedre etter få treninger. :-) Vissheten om dette holder humørsvingningene i sjakk. Men da må man først i gang, og det er dét du skal! Noen DVD-er som du nevner- kan være gode alternativer. Det er viktig at de både har gode/varierte øvelser og forklaringer - men også at de har selve programmet, sånn at du kan bruke selve DVD-en som tidtaker og pisk. Jeg har dessverre ikke noen konkrete DVD- forslag til DVD-er uten kettlebells/clubbells, da jeg ellers mest setter sammen ting selv og bruker intervalltimer (en timer som du kan sette to intervalltider på, sånn at du kan sette opp pausetid forskjellig fra hviletid, og den alternerer mellom dette så mange sett som jeg har satt opp). Vræler på noe høy musikk, har timeren på hofta der jeg kjenner den vibrerer når jeg skal starte og stoppe og lar svetten sile. Gjerne i stua. :-) Så hvis du liker musikk godt som du sier - du kan bruke musikkens om timer også, finne låter med tydelig refreng og sette opp program i forhold til det. F.eks løpe på stedet med høye kneløft på verset, og ned i knebøy på refrenget. Det er viktig med en plan for hva du skal gjennomføre - men det skal også være realistisk. Start med tre låter første gang. Var det kjempelett? Ja, da er du i det minste veldig motivert til neste gang, med god mestringsfølelse. :-) Personlig er gruppetreninger type aerobic litt forferdelig - fordi jeg er rett og slett ikke spesielt god i koreografi. Gruppe-styrketimer er imidlertid veldig allright - gir deg push både fordi du må møte opp til et tidspunkt, og fordi man får et lite ekstra incentiv til å holde ut alle repitisjonene bare fordi noen ser på.. (Nå skravler jeg visst. Lykke til!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2924356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Du har et helt supert utgangspunkt for å merke stor framgang fort! Siden du ikke har mye fett på kroppen vil du kunne kjenne og se musklene og framgangen. Det er bare å komme i gang! :-) Det siteres stadig vekk forskningsresultater som viser at mennesker i alle aldre har utbytte og effekt av styrketrening, så å nærme seg 40 er bare et tall. Alderen sitter mellom øra. :-) Støtter 'russisk trening' nedenfor - kettlebells, (men etter min del kanskje clubbells bedre) er god-god trening - og gøy. Bare pass på å få litt god instruksjon og riktig teknikk. Dette er måter å lure inn mange gode og dyype knebøy, som gjør underverker for lår og rumpe. I tillegg får man inn vridningsøvelser og trening av overkroppen, bevegelighetstrening og..ja full pakke. :-) Imidlertid trenger du ikke vekter og utstyr for å få trent bra og komme i gang. Mye kroppsvektøvelser man kan kjøre - enten ved å bruke intervall-timer eller ved å kjøre 'bodyweight flows': et sett øvelser man gjentar rolig i 10-20 minutter. Du kan starte ut nå foran TV-en: Lag ditt eget program som du tror du klarer å gjennomføre. For eksempel: Velg 4 øvelser, som du gjennomfører 30 sekunder hver (uten pause), så ett minutts pause der du ryster løs, og nytt sett. Gjenta..tre ganger. 2+1+2+1+2+1 = 9 minutters trening. Hvis dette var kjempelett, så er det bare å lage et annet program neste gang. Det viktige er å forplikte seg selv til programmet sitt, la timeren din være sjef.. :-D Forslag til øvelser: utfall framover, utfall bakover, sideveis utfall (sumo-knebøy i praksis) og kickback av noe slag (for eksempel http://www.diet.com/exercise/plank-glute-kick-back) Poenget er egentlig bare å få starta og gjort noe. Søk på nett etter øvelser, lag deg program og tren hjemme hvis du ikke helt føler for å eksponere deg på et treningsstudio. Etterhvert kan du legge på ting som knebøy på bosu-ball, vekter (kettlebells/clubbells ER suverene alternativ til vanlige dumbells). Hva er en intervall-timer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2924410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest russisk trening med kornvekter Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hva er en intervall-timer? Feks http://www.kettlebellcenter.com/se/art/gymboss-interval-timer.php :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2924466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mah-jong Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Feks http://www.kettlebellcenter.com/se/art/gymboss-interval-timer.php :-) Hehe, bruker gymboss jeg også, kjøpte den til litt mindre hos en norsk distributør, søk på "gymboss i norge" på google, tror det er en av de første treffene. Fin liten artikkel der om hvordan den brukes også. Love my gymboss :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2924513 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolores77 Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Trening og sunt kosthold er det beste, drikk mye vann, det gir strammere og finere hud. Smør deg med krem med oppstrammende effekt. Pilates gir lange slanke muskler sies det og er fint til å stramme opp. Vil i tillegg anbefale kondisjonstrening for optimal fettforbrenning, i tillegg til vanlige situps og pushups. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/344761-g%C3%A5r-det-an-%C3%A5-stramme-opp-kroppen-synlig/#findComment-2944684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.