Jump to content
Sign in to follow this  
Guest muslimen..?

Hidi og andre.. om dere kjente meg...

Recommended Posts

morsan

Jeg har bodd i perioder i Queens i New York. For fire år siden hadde jeg en høyt utdannet venninne på besøk fra Norge. Jeg anbefalte henne å gå til en gate i nabolaget og se alle de spennende butikkene der. Da hun kom tilbake var hun helt sjokkert fordi hun hadde bare sett utlendinger;-) Det skal jammen godt gjøres i de områdene å se hvem som er hva.

''Da hun kom tilbake var hun helt sjokkert fordi hun hadde bare sett utlendinger;-)''

Ja slik går det gjerne når man reiser til utlandet! Jeg var i Sverige nylig, og jammen meg var det masse utlendinger der også. Skal man treffe på nordmenn, bør man visst helst holde seg hjeemme :-)

Fortsetter under...

morsan

Det er jo helt håpløst å diskutere noe med deg. Selvfølgelig er ikke en helt svart person norsk. Det kan vel alle se. Man er ikke rasist av den grunn.

''Selvfølgelig er ikke en helt svart person norsk. Det kan vel alle se. ''

La oss bytte ut "norsk" med "amerikansk", da. Kan man kalle Louis Armstrong for 'amerikansk'?

Eller for den saks skyld: Kan man kalle hvite, kaukasiske amerikanske statsborgere for 'amerikanere'? "Alle" kan jo set at de ikke ser ut som indianere?

morsan

Dette minner meg om en episode da jeg jobba som lærer i en videregående skole. I en voksenklasse jeg underviste i var temaet geografi. En elev i 40-åra sa at hun hadde naboer som var fra Afrika; de var veldig koselige, men de var "hvite", så hun trodde hun hadde misforstått hvor de var fra.

Jeg og noen klassekamerater prøvde å si at "det finnes hvite mennesker i alle afrikanske land" osv, osv - fånyttes. Da hun fikk spørsmålet: "OK; kanskje de kommer fra et Nord-Afrikansk land som f.eks Tunisia eller Marokko?" svarte hun : "Men Afrika er jo et land (sic!!) med negre!

Den gangen var neger et godkjent ord, til hennes forsvar, så det var ikke det verste :-(

''Jeg og noen klassekamerater prøvde å si at "det finnes hvite mennesker i alle afrikanske land" osv, osv - fånyttes. ''

Som f eks den kenyanske Roger Whittaker (med forbehold om at han nå har tatt britisk statsborgerskap, ettersom han meg bekjent bor i Storbritannia)

jubalong70

''Da hun kom tilbake var hun helt sjokkert fordi hun hadde bare sett utlendinger;-)''

Ja slik går det gjerne når man reiser til utlandet! Jeg var i Sverige nylig, og jammen meg var det masse utlendinger der også. Skal man treffe på nordmenn, bør man visst helst holde seg hjeemme :-)

LOL!!

løvinne71

Det finnes tall fra SSB som viser at Frpere har lavere IQ enn de som velger andre partier. Du kan mislike det, men det forandrer ikek fakta.

Og det finnes undersøkelser som viser at røykere har lavere IQ enn ikke-røykere..

Guest gjespegjesp

Er sååå enig med deg:)

Enig her også. Noen er tydeligvis mer opptatt av å fremme seg selv, vri og vrenge på andres uttalelser, enn å forstå og lære mer. Blir en smule oppgitt av sånt ja.

Annonse

Sør

Enig her også. Noen er tydeligvis mer opptatt av å fremme seg selv, vri og vrenge på andres uttalelser, enn å forstå og lære mer. Blir en smule oppgitt av sånt ja.

Ja, "lillibeth" ble tatt for det, blant andre. Les gjerne i tråden (husker ikke om det er denne eller den andre) så ser du.