Gå til innhold

Hidi og andre.. om dere kjente meg...


Gjest muslimen..?

Anbefalte innlegg

Jeg har bodd i perioder i Queens i New York. For fire år siden hadde jeg en høyt utdannet venninne på besøk fra Norge. Jeg anbefalte henne å gå til en gate i nabolaget og se alle de spennende butikkene der. Da hun kom tilbake var hun helt sjokkert fordi hun hadde bare sett utlendinger;-) Det skal jammen godt gjøres i de områdene å se hvem som er hva.

''Da hun kom tilbake var hun helt sjokkert fordi hun hadde bare sett utlendinger;-)''

Ja slik går det gjerne når man reiser til utlandet! Jeg var i Sverige nylig, og jammen meg var det masse utlendinger der også. Skal man treffe på nordmenn, bør man visst helst holde seg hjeemme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 386
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    144

  • Colette

    25

  • Angustia

    6

  • Mrs. Wallace

    5

Mest aktive i denne tråden

Det er jo helt håpløst å diskutere noe med deg. Selvfølgelig er ikke en helt svart person norsk. Det kan vel alle se. Man er ikke rasist av den grunn.

''Selvfølgelig er ikke en helt svart person norsk. Det kan vel alle se. ''

La oss bytte ut "norsk" med "amerikansk", da. Kan man kalle Louis Armstrong for 'amerikansk'?

Eller for den saks skyld: Kan man kalle hvite, kaukasiske amerikanske statsborgere for 'amerikanere'? "Alle" kan jo set at de ikke ser ut som indianere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om en episode da jeg jobba som lærer i en videregående skole. I en voksenklasse jeg underviste i var temaet geografi. En elev i 40-åra sa at hun hadde naboer som var fra Afrika; de var veldig koselige, men de var "hvite", så hun trodde hun hadde misforstått hvor de var fra.

Jeg og noen klassekamerater prøvde å si at "det finnes hvite mennesker i alle afrikanske land" osv, osv - fånyttes. Da hun fikk spørsmålet: "OK; kanskje de kommer fra et Nord-Afrikansk land som f.eks Tunisia eller Marokko?" svarte hun : "Men Afrika er jo et land (sic!!) med negre!

Den gangen var neger et godkjent ord, til hennes forsvar, så det var ikke det verste :-(

''Jeg og noen klassekamerater prøvde å si at "det finnes hvite mennesker i alle afrikanske land" osv, osv - fånyttes. ''

Som f eks den kenyanske Roger Whittaker (med forbehold om at han nå har tatt britisk statsborgerskap, ettersom han meg bekjent bor i Storbritannia)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Da hun kom tilbake var hun helt sjokkert fordi hun hadde bare sett utlendinger;-)''

Ja slik går det gjerne når man reiser til utlandet! Jeg var i Sverige nylig, og jammen meg var det masse utlendinger der også. Skal man treffe på nordmenn, bør man visst helst holde seg hjeemme :-)

LOL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes tall fra SSB som viser at Frpere har lavere IQ enn de som velger andre partier. Du kan mislike det, men det forandrer ikek fakta.

Og det finnes undersøkelser som viser at røykere har lavere IQ enn ikke-røykere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjespegjesp

Er sååå enig med deg:)

Enig her også. Noen er tydeligvis mer opptatt av å fremme seg selv, vri og vrenge på andres uttalelser, enn å forstå og lære mer. Blir en smule oppgitt av sånt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig her også. Noen er tydeligvis mer opptatt av å fremme seg selv, vri og vrenge på andres uttalelser, enn å forstå og lære mer. Blir en smule oppgitt av sånt ja.

Ja, "lillibeth" ble tatt for det, blant andre. Les gjerne i tråden (husker ikke om det er denne eller den andre) så ser du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...