Gå til innhold

Hidi og andre.. om dere kjente meg...


Gjest muslimen..?

Anbefalte innlegg

Gjest lillibeth

Hvis du velger Frp, kan hende at du har lav IQ som unnskyldning.

Herregud for en nedverdigende uttalelse fra en som ikke er fordomsfull....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 386
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    144

  • Colette

    25

  • Angustia

    6

  • Mrs. Wallace

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

Men vi dro til land som tilhøre samme kulturkrets.

Akkurat så Brasil tilhørte samme kulturkrets? Ja og de opprinnelige amerikanerne (indianerne), de tilhørte samme kulturkrets? Ikke aldeles VI var med på å ødelegge kulturen til Native Americans, uansett hva Carl I. Hagen plaprer og du plaprer etter han som papegøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har jeg sagt jeg er norskere enn noen??

Du har skrevet: "Selvfølgelig er ikke en helt svart person norsk. Det kan vel alle se."

Siden du neppe er svart, så betyr det at du setter deg selv som "norskere" enn en svart person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Nå ble jeg trist også. Ofte unngår jeg sånne tråder, for jeg blir så nedstemt av dem, men jeg leste en del av diskusjonen i denne tråden - og det er bare til å grine av.

Jeg er ikke muslim, men jeg har muslimske venner (og ateistiske, og buddhistiske og kristne). Og jeg har en familie som er sammensatt på en slik måte at mange under her ikke vil godta den som "ordentlig norsk". Jeg kjenner at jeg blir litt sliten noen ganger. Skal barna mine og barna dine måtte møte sånne holdninger i framtiden?

Men heldigvis finnes det massevis av oppegående og åpne mennesker også. Man må kanskje bare lete litt andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil vel bedras

''Selvfølgelig er ikke en helt svart person norsk. Det kan vel alle se. Man er ikke rasist av den grunn.''

Så en helt svart person som har norske foreldre, norsk statsborgerskap, norsk utdanning og er født i Norge - kan allikevel aldri bli norsk for deg?

Fy faen, det er triste greier.

''Så en helt svart person som har norske foreldre, norsk statsborgerskap, norsk utdanning og er født i Norge - kan allikevel aldri bli norsk for deg?''

Jo, de er nok norske nok i sjela, men de kan aldri bli norske av utseende.

Det er trist som faen om du ikke skjønner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvis du velger Frp, kan hende at du har lav IQ som unnskyldning''

Hva? Og du er ikke fordomsfull? Neeeeida....

*rister på hodet av oppgitthet*

Det er ikke fordommer hvis det kan begrunnes/dokumenteres, og er relevant til det man diskuterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Herregud for en nedverdigende uttalelse fra en som ikke er fordomsfull....

Det finnes tall fra SSB som viser at Frpere har lavere IQ enn de som velger andre partier. Du kan mislike det, men det forandrer ikek fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

Du har skrevet: "Selvfølgelig er ikke en helt svart person norsk. Det kan vel alle se."

Siden du neppe er svart, så betyr det at du setter deg selv som "norskere" enn en svart person.

Herregud, jeg gir opp å diskutere med deg. Du ser jo bare det du selv vil se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Hvis du velger Frp, kan hende at du har lav IQ som unnskyldning''

Hva? Og du er ikke fordomsfull? Neeeeida....

*rister på hodet av oppgitthet*

Dette har vært diskutert her før, og det er flere ganger referert til forskning for å understøtte disse påstandene. Og det til og med godkjent NORSK forskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev du det, eller skrev du det ikke?

Jeg skjønner ikke helt at det er noen vits i å fortsette diskusjoner på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest men du vil vel bedras

Nei, fordi jeg har argumenter. Du kan være uenig i dem, men du har ikke presentert noen motargumenter.

Derimot har du oppført deg som en idiot med det du skrev.

Ta medisinen din nå.

Jeg har kommet med fakta jeg. Men det har du vel vært for navlebeskuende til å kunne se. Du er jo bare opptatt av å fremheve det DU mener er den eneste fulle sannhet, og dèt er jo skremmende? Veien derfra er ikke lang til Hitlers tenkemåte....

(Når du og andre idioter kan sammenligne med Hitler, kan vel jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så en helt svart person som har norske foreldre, norsk statsborgerskap, norsk utdanning og er født i Norge - kan allikevel aldri bli norsk for deg?''

Jo, de er nok norske nok i sjela, men de kan aldri bli norske av utseende.

Det er trist som faen om du ikke skjønner det.

De ER norske av utseende. Alle norske statsborgere er, per definisjon, norske av utseende. Det er jo, per definisjon, slik nordmenn ser ut.

At du har sovet de siste 300 årene, tilsynelatende, og derfor ikke er oppdatert, kan du ikke skylde på andre for .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta medisinen din nå.

Jeg har kommet med fakta jeg. Men det har du vel vært for navlebeskuende til å kunne se. Du er jo bare opptatt av å fremheve det DU mener er den eneste fulle sannhet, og dèt er jo skremmende? Veien derfra er ikke lang til Hitlers tenkemåte....

(Når du og andre idioter kan sammenligne med Hitler, kan vel jeg)

Du trakasserer andre mennesker (ikke bare personangrepene dine mot meg, men tilfeldige nordmenn som ikke er ariske), så ikke snakk om Hitler til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vancouver

Joda, det er ikke noe galt i å være interessert i hvor folk kommer fra.

Det som er galt er å tro at "svarte folk kommer fra Afrika" når man treffer på f. eks. svarte folk som er født, oppvokst og aldri har vært utenfor Birmingham.

Problemet er at du tilsynelatende lever for 300 år siden, og tror hudfarge definerer opphav/nasjonalitet.

Bare ren nysgjerrighet, røyker du hasj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

''Så en helt svart person som har norske foreldre, norsk statsborgerskap, norsk utdanning og er født i Norge - kan allikevel aldri bli norsk for deg?''

Jo, de er nok norske nok i sjela, men de kan aldri bli norske av utseende.

Det er trist som faen om du ikke skjønner det.

http://www.facebook.com/#!/group.php?v=photos&ref=ts&gid=438466760216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil vel bedras

Det er ikke fordommer hvis det kan begrunnes/dokumenteres, og er relevant til det man diskuterer.

Å herregud.... Hvorfor er denne forskningen på frp-velgere og iq "godkjent" av dere, mens forskning som setter innvandrere i dårlig lys _ikke_ godkjent?

Ser du/dere ikke hvor dumt det blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt at det er noen vits i å fortsette diskusjoner på denne måten.

Når folk skriver at svarte personer ikke kan være norske fordi de har svart hud, så er det faktisk verd å synliggjøre. Det sier veldig mye om hvordan resten av det hun skriver skal tolkes.

Også er det viktig at andre får se at slike horrible holdninger fremdeles eksisterer i samfunnet i dag.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...