Gå til innhold

Hidi og andre.. om dere kjente meg...


Gjest muslimen..?

Anbefalte innlegg

Gjest wiggum

Nazistisk vås, og det vet du!

Den hersketeknikken der fungerer ikke på meg, min gode mann. Men hvis ordet "arisk" blir for sterkt for deg, bytt det ut med "nordisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 386
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    144

  • Colette

    25

  • Angustia

    6

  • Mrs. Wallace

    5

Mest aktive i denne tråden

Nei, det gjør jeg aldeles ikke. Jeg påpeker kun at andelen kriminelle er høyere blandt utlendinger enn blandt etniske nordmenn.

Du lyver. Det er jo bare å se hva du siterte ovenfor:

"På landsbasis har nær en av tre fanger utenlandsk bakgrunn. Omang 60 prosent av varetektsfangene har utenlandsk bakgrunn, skriver Bergens Tidende."

Akkurat som jeg sa du gjør - du bruker "95% av menn er kriminelle" i stedet for "95% av kriminelle er menn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke komme med noen argumenter, trådstarter spør om noe, jeg er i min fulle rett til å svare det jeg står for.

Og personangrep, ja DET kjenner jo du godt til :D

Fremdeles ikke noe svar fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe galt med Kina hvis du mener vi ikke kan sammenlignes med kineserne.

Hvor skrev jeg at vi ikke kan "sammenlignes med kineserne?

Jeg skrev: "Jeg sier ikke at noe er riktig/galt med Kina, men at argumentet "det er slik i Kina" ikke holder for at det skal være slik i Norge."

Hvorfor lyver du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hersketeknikken der fungerer ikke på meg, min gode mann. Men hvis ordet "arisk" blir for sterkt for deg, bytt det ut med "nordisk".

Det er like galt uansett, for du ekskluderer 100% norske statsborgere fra å se norske ut.

Det er DEG det er noe galt med. Det er du som tror du er "norskere" enn andre. De er like norske som deg, og det er du som må oppgradere deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Det er like galt uansett, for du ekskluderer 100% norske statsborgere fra å se norske ut.

Det er DEG det er noe galt med. Det er du som tror du er "norskere" enn andre. De er like norske som deg, og det er du som må oppgradere deg.

Nå er du latterlig. En kineser med norsk statsborgerskap SER ikke norsk ut. Like lite som en nordmann med kinesisk statsborgerskap ikke SER kinesisk ut. Ærlig talt, PK-folkets behov for vrie og vrenge på virkeligheten til å tilpasse den sine forkvaklede forstillinger kjenner ingen grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er du latterlig. En kineser med norsk statsborgerskap SER ikke norsk ut. Like lite som en nordmann med kinesisk statsborgerskap ikke SER kinesisk ut. Ærlig talt, PK-folkets behov for vrie og vrenge på virkeligheten til å tilpasse den sine forkvaklede forstillinger kjenner ingen grenser.

Det forekommer deg ikke at det er dine fordommer rundt hvem som ser "norsk" ut som er problemet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Du lyver. Det er jo bare å se hva du siterte ovenfor:

"På landsbasis har nær en av tre fanger utenlandsk bakgrunn. Omang 60 prosent av varetektsfangene har utenlandsk bakgrunn, skriver Bergens Tidende."

Akkurat som jeg sa du gjør - du bruker "95% av menn er kriminelle" i stedet for "95% av kriminelle er menn".

Så syntes jeg du skal gå litt stillere i dørene og slutte å kalle alle for løgnere. Faktum er er ANDELEN kriminelle blandt utlendinger er høyere enn blandt nordmenn. Du kan vri og vrenge på dette, men slik er det (og så kan man diskutere HVORFOR det er slik).

Og nei, jeg sier ikke at 95% av menn er kriminelle, jeg sier at andelen kriminelle er høyere blandt menn enn blandt kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så syntes jeg du skal gå litt stillere i dørene og slutte å kalle alle for løgnere. Faktum er er ANDELEN kriminelle blandt utlendinger er høyere enn blandt nordmenn. Du kan vri og vrenge på dette, men slik er det (og så kan man diskutere HVORFOR det er slik).

Og nei, jeg sier ikke at 95% av menn er kriminelle, jeg sier at andelen kriminelle er høyere blandt menn enn blandt kvinner.

Nei, sitatene du brukte sier nettopp at "95% av menn er kriminelle".

Men uansett om du sier "andelen kriminelle er høyere blandt menn enn blandt kvinner" - og flytter det over til innvandrere - hvilken relevans har det for ANDRE innvandrere?

Å straffe dem blir jo som å straffe uskyldige menn for at andre menn er kriminelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Opp til dere selv

Fremdeles ikke noe svar fra deg.

Hva svar venter du på da?

Jeg har sakt meninga mi, til trådstarter og til deg. Jeg trenger ikke argumentere noe som helst. Det er det jeg mener og ferdig med den saken.

Trådstarter spør, jeg svarer.

Du slenger med leppa, jeg svarer.

Har ikke noe behov for å diskutere dette i det vide og brede.

Mange utlendinger har problemer med å integrere seg i dette landet (omskjæring, pliktgiftemål, utlendinggjenger, burka, hallalkjøtt og be-tider, dårlig respekt for de norske kvinnene, rene gjenger som slåss med andre gjenger osv osv)

MANGE sa jeg.

Hvis trådstarter passer på å leve så norskt som mulig (hvilket hun antyder at hun gjør) samt oppdrar ungene sine til å" bli norske" så skriver jeg også at DA BLIR DERE DET SLAG UTLENDINGER SOM VI FORSTÅR OG RESPEKTERER. Det handler litt om å være ydmyke som gjester i andres land og vet du, vi kan ikke gjøre som vi vil i verden vi heller.

Det er MITT syn på saken, enkelt og greit.

Og du må gjerne jobbe til svetten renner for å prøve å få det noske folk til å ikke ha kritisk blikk på en stor del av det utenlandske folk, men du kommer INGEN veg med meg, så spar deg bryderiet Sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Hva svar venter du på da?

Jeg har sakt meninga mi, til trådstarter og til deg. Jeg trenger ikke argumentere noe som helst. Det er det jeg mener og ferdig med den saken.

Trådstarter spør, jeg svarer.

Du slenger med leppa, jeg svarer.

Har ikke noe behov for å diskutere dette i det vide og brede.

Mange utlendinger har problemer med å integrere seg i dette landet (omskjæring, pliktgiftemål, utlendinggjenger, burka, hallalkjøtt og be-tider, dårlig respekt for de norske kvinnene, rene gjenger som slåss med andre gjenger osv osv)

MANGE sa jeg.

Hvis trådstarter passer på å leve så norskt som mulig (hvilket hun antyder at hun gjør) samt oppdrar ungene sine til å" bli norske" så skriver jeg også at DA BLIR DERE DET SLAG UTLENDINGER SOM VI FORSTÅR OG RESPEKTERER. Det handler litt om å være ydmyke som gjester i andres land og vet du, vi kan ikke gjøre som vi vil i verden vi heller.

Det er MITT syn på saken, enkelt og greit.

Og du må gjerne jobbe til svetten renner for å prøve å få det noske folk til å ikke ha kritisk blikk på en stor del av det utenlandske folk, men du kommer INGEN veg med meg, så spar deg bryderiet Sør.

Tommel opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hva svar venter du på da?

Jeg har sakt meninga mi, til trådstarter og til deg. Jeg trenger ikke argumentere noe som helst. Det er det jeg mener og ferdig med den saken.

Trådstarter spør, jeg svarer.

Du slenger med leppa, jeg svarer.

Har ikke noe behov for å diskutere dette i det vide og brede.

Mange utlendinger har problemer med å integrere seg i dette landet (omskjæring, pliktgiftemål, utlendinggjenger, burka, hallalkjøtt og be-tider, dårlig respekt for de norske kvinnene, rene gjenger som slåss med andre gjenger osv osv)

MANGE sa jeg.

Hvis trådstarter passer på å leve så norskt som mulig (hvilket hun antyder at hun gjør) samt oppdrar ungene sine til å" bli norske" så skriver jeg også at DA BLIR DERE DET SLAG UTLENDINGER SOM VI FORSTÅR OG RESPEKTERER. Det handler litt om å være ydmyke som gjester i andres land og vet du, vi kan ikke gjøre som vi vil i verden vi heller.

Det er MITT syn på saken, enkelt og greit.

Og du må gjerne jobbe til svetten renner for å prøve å få det noske folk til å ikke ha kritisk blikk på en stor del av det utenlandske folk, men du kommer INGEN veg med meg, så spar deg bryderiet Sør.

Hvor sier trådstarter at hun ikke er norsk? Såvidt jeg leser det så skriver hun at hun er praktiserende muslim og det på ordentlig norsk. Anser du alle muslimer som utlendinger uansett hvor de kommer ifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Nei, sitatene du brukte sier nettopp at "95% av menn er kriminelle".

Men uansett om du sier "andelen kriminelle er høyere blandt menn enn blandt kvinner" - og flytter det over til innvandrere - hvilken relevans har det for ANDRE innvandrere?

Å straffe dem blir jo som å straffe uskyldige menn for at andre menn er kriminelle.

Nei, sitatene sier ikke det. Det er jævlig slitsomt å diskutere med deg da du vrir og vrenger på alt hele tiden.

Nuvel. Fra Danmark:

"Statistikken viser at mannlige ikke-vestlige innvandrere (1. generasjon og 2. generasjon) hadde en overhyppighet for brudd på straffeloven på 53 prosent sammenliknet med menn med dansk bakgrunn."

Det er ingen grunn til å tro at tallene er vesentlig annerledes i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Stemmer ikke helt det da "Norske fengsler fylles opp av utlendinger".

Seks av ti som sitter i varetekt, er utlendinger.

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1422885.ece

Jeg har bodd i perioder i Queens i New York. For fire år siden hadde jeg en høyt utdannet venninne på besøk fra Norge. Jeg anbefalte henne å gå til en gate i nabolaget og se alle de spennende butikkene der. Da hun kom tilbake var hun helt sjokkert fordi hun hadde bare sett utlendinger;-) Det skal jammen godt gjøres i de områdene å se hvem som er hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Opp til dere selv

Hvor sier trådstarter at hun ikke er norsk? Såvidt jeg leser det så skriver hun at hun er praktiserende muslim og det på ordentlig norsk. Anser du alle muslimer som utlendinger uansett hvor de kommer ifra?

Det er egentlig det samme om hun er nosk eller utenlandsk.

En muslims tankegang og levesett er svært anneledes enn det norske.

Det er det samme om hun er norsk eller utenlandks, jeg mener det samme: før deg som en nordmann og følg de lover og regler som gjelder her.

Det er da dritt samme hvilken farge vi har, det er jo religionen og oppdragelsen som gjør oss til den vi er.

Om hun er norsk og praktiserer dette så må hun alikavel se forbi det hun praktiserer hvis hun skal "leve norsk" Det er underordnet om hun er hvit, svart eller brun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sitatene sier ikke det. Det er jævlig slitsomt å diskutere med deg da du vrir og vrenger på alt hele tiden.

Nuvel. Fra Danmark:

"Statistikken viser at mannlige ikke-vestlige innvandrere (1. generasjon og 2. generasjon) hadde en overhyppighet for brudd på straffeloven på 53 prosent sammenliknet med menn med dansk bakgrunn."

Det er ingen grunn til å tro at tallene er vesentlig annerledes i norge.

Ja, men det er noe HELT ANNET enn det du skrev/siterte ovenfor.

Uansett om det er sånn? Hva så? Menn (med 95% av domfellelser for grov kriminalitet) er åpenbart ca 2000% (!) (ikke brare 53%) mer kriminelle enn kvinner. Hvorfor snakker du da ikke om "alle menn" (som virkelig er problemet, hvis man skal bruke din logikk), men du snakker om innvandrere?

Utover det, i en rettstat forholder vi oss til hva et individ har gjort. Vi straffer ikke menn for det andre menn har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig det samme om hun er nosk eller utenlandsk.

En muslims tankegang og levesett er svært anneledes enn det norske.

Det er det samme om hun er norsk eller utenlandks, jeg mener det samme: før deg som en nordmann og følg de lover og regler som gjelder her.

Det er da dritt samme hvilken farge vi har, det er jo religionen og oppdragelsen som gjør oss til den vi er.

Om hun er norsk og praktiserer dette så må hun alikavel se forbi det hun praktiserer hvis hun skal "leve norsk" Det er underordnet om hun er hvit, svart eller brun

Du skriver: "Det er egentlig det samme om hun er nosk eller utenlandsk.

En muslims tankegang og levesett er svært anneledes enn det norske."

Hvis hun er norsk så er jo tankegangen hennes norsk. Det er tankegangen til en norsk muslim. Hun blir ikke mindre norsk av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva svar venter du på da?

Jeg har sakt meninga mi, til trådstarter og til deg. Jeg trenger ikke argumentere noe som helst. Det er det jeg mener og ferdig med den saken.

Trådstarter spør, jeg svarer.

Du slenger med leppa, jeg svarer.

Har ikke noe behov for å diskutere dette i det vide og brede.

Mange utlendinger har problemer med å integrere seg i dette landet (omskjæring, pliktgiftemål, utlendinggjenger, burka, hallalkjøtt og be-tider, dårlig respekt for de norske kvinnene, rene gjenger som slåss med andre gjenger osv osv)

MANGE sa jeg.

Hvis trådstarter passer på å leve så norskt som mulig (hvilket hun antyder at hun gjør) samt oppdrar ungene sine til å" bli norske" så skriver jeg også at DA BLIR DERE DET SLAG UTLENDINGER SOM VI FORSTÅR OG RESPEKTERER. Det handler litt om å være ydmyke som gjester i andres land og vet du, vi kan ikke gjøre som vi vil i verden vi heller.

Det er MITT syn på saken, enkelt og greit.

Og du må gjerne jobbe til svetten renner for å prøve å få det noske folk til å ikke ha kritisk blikk på en stor del av det utenlandske folk, men du kommer INGEN veg med meg, så spar deg bryderiet Sør.

Du skriver: "Og du må gjerne jobbe til svetten renner for å prøve å få det noske folk til å ikke ha kritisk blikk på en stor del av det utenlandske folk, men du kommer INGEN veg med meg, så spar deg bryderiet Sør."

Med andre ord - du har bestemt deg, og ingen skal plage deg med fakta.

Det er nettopp det som er fordommer. Og sterkt fordummende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Du skriver: "Og du må gjerne jobbe til svetten renner for å prøve å få det noske folk til å ikke ha kritisk blikk på en stor del av det utenlandske folk, men du kommer INGEN veg med meg, så spar deg bryderiet Sør."

Med andre ord - du har bestemt deg, og ingen skal plage deg med fakta.

Det er nettopp det som er fordommer. Og sterkt fordummende

Syntes ikke du er den rette til å snakke om "fakta" slik du manipulerer fakta til å passe ditt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Opp til dere selv

Du skriver: "Det er egentlig det samme om hun er nosk eller utenlandsk.

En muslims tankegang og levesett er svært anneledes enn det norske."

Hvis hun er norsk så er jo tankegangen hennes norsk. Det er tankegangen til en norsk muslim. Hun blir ikke mindre norsk av den grunn.

Jeg tviler på at en norsk praktiserende muslim er helt norsk i tankegangen, da hadde hun sikker ikke vært praktiserende muslim :)

Og hvis hun er tvert igjennom norsk og alt er bare såre vel, og fryd og gammen, og hipp hurra og sånn så er det jo bare å overse det jeg skrev da, for det jeg skrev var rettet til en ikke tvert igjennom norsk

Ikke værre en det vettu Sør He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...