Gå til innhold

Hidi og andre.. om dere kjente meg...


Gjest muslimen..?

Anbefalte innlegg

''Og hvorfor?''

Fordi de er late.

Og fordi de kommer hit for å snylte på oss.

Det finnes unntak, men det er vanskelig å få øye på dem, inniblant alt grumset.

Men du er jo også slik som du beskrev "dem", hvis du er ærlig.

Du er lat, du jobber neppe ordentlig, du er uærlig. Også er du kunnskapsløs.

Skjerpings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 386
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    144

  • Colette

    25

  • Angustia

    6

  • Mrs. Wallace

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Opp til dere selv

Det virker som om du er befengt med en masse fordommer om at hun:

1) Ikke er norsk.

2) Ikk oppdrar ungene til å følge lover og regler.

3) Osv osv.

Det er DU og dine patetiske fordommer som er problemet her, ikke trådstarteren.

*ler godt* Og der var Sør ute ja.

Tror du virkelig jeg tar til meg ET ord at pjuket ditt Sør??

Not :)

Slike som deg som har en trakt i trynet og kun ser sine egne meninger går det helt ikke an å respektere og bruke tid på.

Enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler godt* Og der var Sør ute ja.

Tror du virkelig jeg tar til meg ET ord at pjuket ditt Sør??

Not :)

Slike som deg som har en trakt i trynet og kun ser sine egne meninger går det helt ikke an å respektere og bruke tid på.

Enkelt og greit :)

Og det er enda et av bevisene for at du tar feil - du evner ikke å komme med argumenter, du tyr bare til personangrep.

Takk for at du demonstrerer så klart at du er befengt med fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vancouver

Hvorfor kalle "dem" noe som helst (du pleier da ikke kalle andre nordmenn for "nordmenn" i dagligtale)?

Du er med på å lage en "oss" og "dem" holdning.

Men vi er forskjellige, det er da naturlig å lure på hvor en med mørk hud er fra.

Folk fra England, Tyskland osv er lyshudede, og før de snakker med gebrokkent mål, tenker vi ikke over at de er utenlandske...men er du mørkhudet så lurer du jo på hvor de hører til, det er ikke negativt ment, jeg er veldig interessert i alt av kulturer og nasjonalitet og syns det gjør livet spennende. Det betyr ikke at jeg misliker alt som ikke er etnisk norsk. Men en vil jo gjerne vite mer om personen, hvor stammer du fra og sånn. På samme måte som om du prater med en som skarrer på R'en, hvor er du fra Egentlig? Stavanger?

Det sier litt om personen. Ikke hvem han er sånn sett, men det er en naturlig nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vancouver

Jeg leste ikke hele fordoms-tråden, men for meg er det revnende likegyldig hvem du er. Det som er interessant er om vi kan finne en felles plattform av ett eller annet slag.

Jeg tror veldig mange har fordommer, både etniske nordmenn og andre. Dette kommer av uvitenhet.

De fleste nordmenn kjenner ingen muslimer, og baserer sitt inntrykk på det media fremstiller. Der blir vi "kjent" med de kriminelle og de som ikke ønsker eller ikke har klart å integreres godt nok i det norske samfunnet.

Mange muslimer (for eksempel) kjenner ikke etniske nordmenn, og vil basere sitt inntrykk på det imamene sier for å skremme.

Begge grupper vil da få fullstendig feil inntrykk av det andre folkeslaget.

De færreste muslimer er fanatiske og kriminelle. De færreste nordmenn er troløse og løsslupne.

Men, vi har vokst opp i forskjellige land med forskjellige kulturer, normer og regler for moral.

Bortsett fra dette er vi mennesker som elsker barna våre, som ønsker våre medmennesker godt og som gråter og ler av mye av det samme.

Jeg går ut i fra at de fleste her på DOL er forskjellige fra meg på veldig mange måter. Noen stemmer FrP, noen stemmer SV, noen synes barn skal ha mest mulig frihet/fritid, mens andre mener barn bør ta del i husarbeid og holde på med organiserte fritidsaktiviteter osv.

Også er det noen som er muslimer, noen som er kristne, noen humanetikeres, noen jøder osv. So what???

Så lenge vi, som nevnt, finner en felles plattform, kan vi vel være venner likevel :)

Jeg ser på nyhetene, det blåses stort opp om en utlending har gjort noe galt,

og dermed tror vi alle er slik.

Men majoriteten er vanlige folk som deg og meg.

De utlendingene jeg kjenner er helt normale ikke-kriminelle og

jeg assosierer ikke de med det jeg hører i media. Veldig synd noen få ødelegger for så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil vel bedras

Og så? Da var vi vel heldige da, som hadde den muligheten?

Som i andre rike oljeland, så har også Norge en utfordring. Hvem skal jobbe i dette landet når de fleste nordmenn lever som adelige og mottar betaling fra staten uten å gjøre noe?

''når de fleste nordmenn lever som adelige og mottar betaling fra staten uten å gjøre noe''

Hva?!?!?! Nei, nå er det du som er rasist, Colette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser på nyhetene, det blåses stort opp om en utlending har gjort noe galt,

og dermed tror vi alle er slik.

Men majoriteten er vanlige folk som deg og meg.

De utlendingene jeg kjenner er helt normale ikke-kriminelle og

jeg assosierer ikke de med det jeg hører i media. Veldig synd noen få ødelegger for så mange.

Hei,

Du skriver: "Veldig synd noen få ødelegger for så mange."

Men det er ikke de få kriminelle som ødelegger for så mange, men de som generaliserer, og tror andre utlendinger er slik.

Det er de med fordommer (les nedover i tråden) som ødelegger.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil vel bedras

Vi trenger arbeidskraft. Og hvor skal vi ta den fra om ikke fra innvandrere? Om noen ganske få år så vil det ikke være mange nordmenn som synes at de skal behøve å jobbe - i et rikt land som vårt. Og hva da?

Hvis du hadde undersøkt litt så hadde du sett at det er innvandrere fra ulike nasjoner som mottar mest trygd her i landet.

Det er "de" som har gjort det vanskeligere for syke norske å få f.eks. uføretrygd.

Og nå er det noen som vil at barnetrygden skal bli mindre. Tror du det skyldes etnisk norske sine to-tre barn? Eller tror du det har å gjøre med innvandrernes fem-åtte barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Jeg ser på nyhetene, det blåses stort opp om en utlending har gjort noe galt,

og dermed tror vi alle er slik.

Men majoriteten er vanlige folk som deg og meg.

De utlendingene jeg kjenner er helt normale ikke-kriminelle og

jeg assosierer ikke de med det jeg hører i media. Veldig synd noen få ødelegger for så mange.

Stemmer ikke helt det da "Norske fengsler fylles opp av utlendinger".

Seks av ti som sitter i varetekt, er utlendinger.

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1422885.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Hei,

Du skriver: "Veldig synd noen få ødelegger for så mange."

Men det er ikke de få kriminelle som ødelegger for så mange, men de som generaliserer, og tror andre utlendinger er slik.

Det er de med fordommer (les nedover i tråden) som ødelegger.

Med vennlig hilsen

Kjeltringprosenten blandt utlender er større. Det er fakta.

"Bergen fengsel sitter det fanger fra 29 land. Nigerianere og rumenere er de største utenlandske gruppene. Og dette er bare starten, mener Kriminalomsorgen region vest.

På landsbasis har nær en av tre fanger utenlandsk bakgrunn. Omang 60 prosent av varetektsfangene har utenlandsk bakgrunn, skriver Bergens Tidende."

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1422885.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi er forskjellige, det er da naturlig å lure på hvor en med mørk hud er fra.

Folk fra England, Tyskland osv er lyshudede, og før de snakker med gebrokkent mål, tenker vi ikke over at de er utenlandske...men er du mørkhudet så lurer du jo på hvor de hører til, det er ikke negativt ment, jeg er veldig interessert i alt av kulturer og nasjonalitet og syns det gjør livet spennende. Det betyr ikke at jeg misliker alt som ikke er etnisk norsk. Men en vil jo gjerne vite mer om personen, hvor stammer du fra og sånn. På samme måte som om du prater med en som skarrer på R'en, hvor er du fra Egentlig? Stavanger?

Det sier litt om personen. Ikke hvem han er sånn sett, men det er en naturlig nysgjerrighet.

Men du bommer jo så grundig. Du skriver: "Folk fra England, Tyskland osv er lyshudede"

Nei, det er folk fra England ikke. Ikke nødvendigvis. Naomi Campell, for eksempel, er fra England. Er hun ikke engelsk (britisk)?

Ser du ikke at når du tenker på den måten så ekskluderer du folk?

Hvis du går rundt i Storbritannia og spør svarte mennesker hvor de kommer fra, så ser de bare dumt på deg. De kommer fra Storbritannia, selvsagt.

For ordens skyld: jeg tror ikke at du gjør det av "ond vilje", men jeg tviler på at jeg ser hvordan det kan oppfattes.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du  vil  vel bedras

Og så? Vårt fellesskap har nok til å dele med de som er fattige og trenger vår hjelp. Og da duger nok ikke min vesle lønn. Jeg er lykkelig over at jeg lever i et land som deler av godene våre.

Du er naiv, Colette. Det handler såklart ikke kun om din egen lommebok, men om alles. Men du må jo være villig til å få mindre (i likhet med alle andre "rike") for at fattige skal få det bedre.

Derfor handler det om din økonomi ja. Men når ikke du er villig, så regn ikke med at andre heller er villige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men  du  vil  vel  bedras

Men du bommer jo så grundig. Du skriver: "Folk fra England, Tyskland osv er lyshudede"

Nei, det er folk fra England ikke. Ikke nødvendigvis. Naomi Campell, for eksempel, er fra England. Er hun ikke engelsk (britisk)?

Ser du ikke at når du tenker på den måten så ekskluderer du folk?

Hvis du går rundt i Storbritannia og spør svarte mennesker hvor de kommer fra, så ser de bare dumt på deg. De kommer fra Storbritannia, selvsagt.

For ordens skyld: jeg tror ikke at du gjør det av "ond vilje", men jeg tviler på at jeg ser hvordan det kan oppfattes.

Med vennlig hilsen

Men hvis jeg som lyshudet, blond og blåøyd nordmann innvandrer til Kina med min like lyse norske mann og får like lyse, blonde og blåøyde barn, er det ikke unaturlig at innfødte kinesere hadde spurt oss: "Hvor kommer dere fra?" Det ville vært for dumt om vi da hadde svart: Fra Kina, selvfølgelig. Vi er kinesere i likhet med dere."

Du ser den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest men du vil  vel  bedras

Man er nok "fordomsfull" hvis man ikke er enig med sosialist-mafian.

Bra sagt, Wiggum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ikke helt det da "Norske fengsler fylles opp av utlendinger".

Seks av ti som sitter i varetekt, er utlendinger.

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1422885.ece

95% (tror jeg det er) av voldelige kriminelle er menn. Er alle menn voldelige?

Du bruker statistikken bak frem. Poenget er ikke hvor mange i fengsel er fra X-land, men ev. hvor mange fra X-land er i fengsel.

Men egentlig skal man vel behandle folk som individer?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg leste ikke hele fordoms-tråden, men for meg er det revnende likegyldig hvem du er. Det som er interessant er om vi kan finne en felles plattform av ett eller annet slag.

Jeg tror veldig mange har fordommer, både etniske nordmenn og andre. Dette kommer av uvitenhet.

De fleste nordmenn kjenner ingen muslimer, og baserer sitt inntrykk på det media fremstiller. Der blir vi "kjent" med de kriminelle og de som ikke ønsker eller ikke har klart å integreres godt nok i det norske samfunnet.

Mange muslimer (for eksempel) kjenner ikke etniske nordmenn, og vil basere sitt inntrykk på det imamene sier for å skremme.

Begge grupper vil da få fullstendig feil inntrykk av det andre folkeslaget.

De færreste muslimer er fanatiske og kriminelle. De færreste nordmenn er troløse og løsslupne.

Men, vi har vokst opp i forskjellige land med forskjellige kulturer, normer og regler for moral.

Bortsett fra dette er vi mennesker som elsker barna våre, som ønsker våre medmennesker godt og som gråter og ler av mye av det samme.

Jeg går ut i fra at de fleste her på DOL er forskjellige fra meg på veldig mange måter. Noen stemmer FrP, noen stemmer SV, noen synes barn skal ha mest mulig frihet/fritid, mens andre mener barn bør ta del i husarbeid og holde på med organiserte fritidsaktiviteter osv.

Også er det noen som er muslimer, noen som er kristne, noen humanetikeres, noen jøder osv. So what???

Så lenge vi, som nevnt, finner en felles plattform, kan vi vel være venner likevel :)

Flott skrevet, Juablong :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeltringprosenten blandt utlender er større. Det er fakta.

"Bergen fengsel sitter det fanger fra 29 land. Nigerianere og rumenere er de største utenlandske gruppene. Og dette er bare starten, mener Kriminalomsorgen region vest.

På landsbasis har nær en av tre fanger utenlandsk bakgrunn. Omang 60 prosent av varetektsfangene har utenlandsk bakgrunn, skriver Bergens Tidende."

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1422885.ece

Igjen bruker du statistikken feil.

Hvis 95% av kriminelle er menn, betyr ikke at 95% av menn er kriminelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ha, nå tror nå jeg at dette er et trollinnlegg jeg da. For å få til akkurat det du har klart, en milelang tråd med kraftige diskusjoner.

Men hvis du nå skulle vært en muslim med små barn:

DU, får prøve å integrere deg her, respektere våre lover og regler for det er i Norge du bor når du har flyttet hit. Ikke i ditt eget land!

Ungene dine: sørg for å oppdra disse på norsk måte. Med det menes at de skal respektere de samme lovene og reglene. De skal respektere de norske jentene og de skal oppføre seg og jobbe og leve som en nordmann.

De bør dessuten holde seg unna gjenger og ikke bli en av utlendingene i disse gjengene som krangler med alle de tror er rasister, og alle andre "utlending-gjenger"

Hvis dine barn vet å føre og te seg og ha respekt for Norge med hva det innebærer så vil disse barna dine havne i den gruppen "utlendinger" som vi norske folk omgås uten problemer, respekterer og har tillit til.

For dere er ikke alle "dømt" av oss, men dere har en grei merittliste her til lands, og med det medfører litt jobb for å bevise at dere er av det slaget som detter utenfor denne merittlisten.

Hvorfor tror du det er et trolleinnlegg? Fordi hun virker for "normal" til å være muslim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg som lyshudet, blond og blåøyd nordmann innvandrer til Kina med min like lyse norske mann og får like lyse, blonde og blåøyde barn, er det ikke unaturlig at innfødte kinesere hadde spurt oss: "Hvor kommer dere fra?" Det ville vært for dumt om vi da hadde svart: Fra Kina, selvfølgelig. Vi er kinesere i likhet med dere."

Du ser den?

Men skal Kina sette standarden for Norge?

Men nei, jeg var i Hong Kong for en stund siden, og folk bryr seg lite hvor man kommer fra/hvordan man ser ut.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Igjen bruker du statistikken feil.

Hvis 95% av kriminelle er menn, betyr ikke at 95% av menn er kriminelle.

Du kan fornekte det. Men problemet blir ikke borte av den grunn. Jeg vil derimot ha slutt på dette. Derfor vil jeg stenge grensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...