Gå til innhold

Hidi og andre.. om dere kjente meg...


Gjest muslimen..?

Anbefalte innlegg

Du har nok dessverre rett i mye av det du skriver angående enkelte innvandrermiljøer i Norge. Fundamentalisme, kvinnenedsettende holdninger og nedsettende tanker og holdninger om nordmenn er ikke så uvanlig. "De" syns vi lukter sur melk og kaller oss "poteter".. Mange har også svindelsugerøret langt inni velferdskassa og ler av straffenivået vårt... Det er tankevekkende hvor mye kriminalitet som faktisk blir begått av folk med utenlandsk bakgrunn i Norge. De er overrepresentert på en måte som gjør det unaturlig å kun tenke individnivå. Hva handler dette egentlig om?

Det er selvfølgelig langt fra PK å si noe generelt om dette, alle er individer og uskyldige inntil det motsatte er bevist osv..

At en del folk rendyrker sin kultur/religion i større grad når de kommer til et annerledes land er et fenomen som neppe er spesielt kontroversielt å peke på.

Jeg syns Sør virker naiv. Det er problemer med integreringen generelt, det handler ikke bare om enkeltindivider.

'' Mange har også svindelsugerøret langt inni velferdskassa''

He..he...Jeg kjenner bare nordmenn med dette svindelsugerøret i velferdskassa. Og omgås dem hver bidige dag, og lytter til deres evige higen etter å få mest mulig, ved å gjøre minst mulig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 386
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    144

  • Colette

    25

  • Angustia

    6

  • Mrs. Wallace

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest men du vil vel  bedras

'' Mange har også svindelsugerøret langt inni velferdskassa''

He..he...Jeg kjenner bare nordmenn med dette svindelsugerøret i velferdskassa. Og omgås dem hver bidige dag, og lytter til deres evige higen etter å få mest mulig, ved å gjøre minst mulig :-)

Nå må du ikke generalisere da, Colette!

Trygdesvindlere finnes i begge leire, men spesielt blant innvandrere i Norge. Det er vel opplest og vedtatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du brutalt voldtatt av dem? Snakket de nedsettende om "folket ditt" dvs nordmennene? Kalte de norske damer for horer? Sa de at norske myndigeter var naive og dumme? Og mye mer som jeg ikke gidder å ramse opp. Men du tar vel poenget regner jeg med...

Det dreier seg vel fortsatt om enkeltindivider? Og ja..jeg har opplevd slik oppførsel fra "gode nordmenn". Vold, voldtekt, og nedsettende snakk om f.eks. kvinner generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok dessverre rett i mye av det du skriver angående enkelte innvandrermiljøer i Norge. Fundamentalisme, kvinnenedsettende holdninger og nedsettende tanker og holdninger om nordmenn er ikke så uvanlig. "De" syns vi lukter sur melk og kaller oss "poteter".. Mange har også svindelsugerøret langt inni velferdskassa og ler av straffenivået vårt... Det er tankevekkende hvor mye kriminalitet som faktisk blir begått av folk med utenlandsk bakgrunn i Norge. De er overrepresentert på en måte som gjør det unaturlig å kun tenke individnivå. Hva handler dette egentlig om?

Det er selvfølgelig langt fra PK å si noe generelt om dette, alle er individer og uskyldige inntil det motsatte er bevist osv..

At en del folk rendyrker sin kultur/religion i større grad når de kommer til et annerledes land er et fenomen som neppe er spesielt kontroversielt å peke på.

Jeg syns Sør virker naiv. Det er problemer med integreringen generelt, det handler ikke bare om enkeltindivider.

Problemene som kommer til overflaten her er jo meget stygge fordommer, som rammer individer.

Og jeg er kanskje mye, men naiv er jeg ikke. (Dog har jeg blå øyne.) Nettopp FORDI jeg har sett og bodd i kaoset etter Apartheid i Sør Afrika vet jeg så alt for godt hva den type NAIVE fordommer du kommer med resulterer i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke generalisere da, Colette!

Trygdesvindlere finnes i begge leire, men spesielt blant innvandrere i Norge. Det er vel opplest og vedtatt?

Ikke i min verden. Jeg har kun opplevd nordmenn som lever og tenker slik, hver dag. I perioder sliter det meg faktisk nesten ut, som daglig leder i en bedrift hvor dette er et tema hver dag, og i hver eneste lunsjpause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke generalisere da, Colette!

Trygdesvindlere finnes i begge leire, men spesielt blant innvandrere i Norge. Det er vel opplest og vedtatt?

Hva raker det innvandrere som IKKE svindler da, at *ANDRE* innvandrere gjør det? De er da ikke kollektivt ansvarlige.

Mange andre europeere er nazister. Er du også nazist? (For å bruke din logikk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble du brutalt voldtatt av dem? Snakket de nedsettende om "folket ditt" dvs nordmennene? Kalte de norske damer for horer? Sa de at norske myndigeter var naive og dumme? Og mye mer som jeg ikke gidder å ramse opp. Men du tar vel poenget regner jeg med...

Nei, men jeg kjenner mange kvinner som har blitt voldtatt av "etniske nordmenn".

Skal vi hate alle nordmenn? Inkl. deg, siden du også er nordmann, formodentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde gjort deg som terapeut du, Sør! Lyst til å bli min? Så kanskje du kan kurere meg for min muslimforakt. For jeg ser du har mange gode poeng, og jeg er på nippet til å gi meg over. ;-)

Takk, men jeg mangler nok de offisielle kvalifikasjonene! ;-)

Hemmeligheten er å tenke på folk som individer, og ikke gi folk skylden for hva andre har gjort.

Og hvis du opplever at noen av "dem" er rasister, så er ikke det noen grunn til å synke til samme lave nivå selv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil vel bedras

Det dreier seg vel fortsatt om enkeltindivider? Og ja..jeg har opplevd slik oppførsel fra "gode nordmenn". Vold, voldtekt, og nedsettende snakk om f.eks. kvinner generelt.

Ja, jeg tviler ikke på det. Men var de kristne? De som snakket og oppførte seg slik? Det var jo det vi snakket om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tviler ikke på det. Men var de kristne? De som snakket og oppførte seg slik? Det var jo det vi snakket om her.

Les hva kirken i andre land har gjort; jeg vet om kvinner som ble misbrukt på bedehus i Norge.

Så kan man selvsagt argumentere at "rettroende kristne gjør ikke slik", men det gjør da ikke "rettroende muslimer" heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Feil.

Vi har ikke flere klasser nordmenn i Norge. Har man norsk statsborgerskap så er man 100% nordmann - uten noen "innskrenkninger", selvsagt.

Ut over det er din "det er slik i Iran så da bør det være slik i Norge også" heller foruroligende.

"Norsk utseenede" er summen av alle som har norsk statsborgerskap, enten de har svart, rødt, lyst, brunt hår eller ei.

"Norsk utseenede" er summen av alle som har norsk statsborgerskap, enten de har svart, rødt, lyst, brunt hår eller ei.''

Ærlig talt, dette blir for dumt. Man har ikke "norsk utseendede" hvis man, for eksempel, kommer fra Vietnam eller Nigera. Norsk statsborgerskap eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tviler ikke på det. Men var de kristne? De som snakket og oppførte seg slik? Det var jo det vi snakket om her.

Ikke "personlig kristne" kanskje. Men i og med at de er døpt og konfirmert og er medlem av den norske statskirke, så er de vel like mye "kristne" som "muslimer er muslimer".

Ser du noen gang på Migrapolis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil  vel bedras

Les hva kirken i andre land har gjort; jeg vet om kvinner som ble misbrukt på bedehus i Norge.

Så kan man selvsagt argumentere at "rettroende kristne gjør ikke slik", men det gjør da ikke "rettroende muslimer" heller.

Ok. Ser poenget. Nå får jeg hoppe til køys. Natta. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Norsk utseenede" er summen av alle som har norsk statsborgerskap, enten de har svart, rødt, lyst, brunt hår eller ei.''

Ærlig talt, dette blir for dumt. Man har ikke "norsk utseendede" hvis man, for eksempel, kommer fra Vietnam eller Nigera. Norsk statsborgerskap eller ikke.

Det er på tide at du utvider ditt syn på hvordan en nordmann ser ut. Alle de som er adopterte, for eksempel., er nordmenn.

Sånn ser nordmenn ut. Det har bare endret seg de siste årene.

Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alltid beredt

'' Mange har også svindelsugerøret langt inni velferdskassa''

He..he...Jeg kjenner bare nordmenn med dette svindelsugerøret i velferdskassa. Og omgås dem hver bidige dag, og lytter til deres evige higen etter å få mest mulig, ved å gjøre minst mulig :-)

En drittsekk er en drittsekk uansett hvor han kommer fra eller hva han tror på. ;)

Innen taxi, innvandrerbutikker og restauranter er det i alle fall mye grums.. I tillegg til at det er så som så med skatt, regnskap osv så er det en del som i tillegg har en eller annen ytelse fra det offentlige. Hender det blir tatt noen skikkelige razziaer med mattilsyn, ligningskontor og NAV-kontroll. Det blir ikke alltid så pent... Grunnen til dette er trolig at mange innvandrere har et stort press på å være vellykkede økonomisk og må sende mye penger hjem. Mange drømmer om, og noen bygger hus i hjemlandet. I tillegg vet de at straffenivået er latterlig lavt og "de" vet om mange som får dette til å funke uten å bli tatt. Det er rett og slett dumt å la være å prøve... Respekten for det norske rettsvesenet og norske lover er nok for disse folka langt-langt under deres respekt for familie, egen lommebok og deres "kultur"...

Er nok en del snusk blant nordmenn også.. spesielt innen håndtverksbransjen og bilbransjen.. Korrupsjon og svindel er det jo også i Norge, men ikke i den grad som det fins i Øst og Sør Europa for eksempel.

Samtidig så er det mange veldig hyggelige og flinke muslimer. Det er synd for dem at det er noen slike tullinger som utmerker seg og som gjør at muslimer og innvandrere får dårlig rykte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En drittsekk er en drittsekk uansett hvor han kommer fra eller hva han tror på. ;)

Innen taxi, innvandrerbutikker og restauranter er det i alle fall mye grums.. I tillegg til at det er så som så med skatt, regnskap osv så er det en del som i tillegg har en eller annen ytelse fra det offentlige. Hender det blir tatt noen skikkelige razziaer med mattilsyn, ligningskontor og NAV-kontroll. Det blir ikke alltid så pent... Grunnen til dette er trolig at mange innvandrere har et stort press på å være vellykkede økonomisk og må sende mye penger hjem. Mange drømmer om, og noen bygger hus i hjemlandet. I tillegg vet de at straffenivået er latterlig lavt og "de" vet om mange som får dette til å funke uten å bli tatt. Det er rett og slett dumt å la være å prøve... Respekten for det norske rettsvesenet og norske lover er nok for disse folka langt-langt under deres respekt for familie, egen lommebok og deres "kultur"...

Er nok en del snusk blant nordmenn også.. spesielt innen håndtverksbransjen og bilbransjen.. Korrupsjon og svindel er det jo også i Norge, men ikke i den grad som det fins i Øst og Sør Europa for eksempel.

Samtidig så er det mange veldig hyggelige og flinke muslimer. Det er synd for dem at det er noen slike tullinger som utmerker seg og som gjør at muslimer og innvandrere får dårlig rykte.

Det er jo DU (og "argumentasjonen" din) som gir andre muslimer dårlig rykte, ser du ikke det?

Det er du som generaliserer, og gir Ali dårlig rykte for noe Ahmen gjorde feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alltid beredt

Problemene som kommer til overflaten her er jo meget stygge fordommer, som rammer individer.

Og jeg er kanskje mye, men naiv er jeg ikke. (Dog har jeg blå øyne.) Nettopp FORDI jeg har sett og bodd i kaoset etter Apartheid i Sør Afrika vet jeg så alt for godt hva den type NAIVE fordommer du kommer med resulterer i.

Hva er det jeg skriver som ikke stemmer, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Det er på tide at du utvider ditt syn på hvordan en nordmann ser ut. Alle de som er adopterte, for eksempel., er nordmenn.

Sånn ser nordmenn ut. Det har bare endret seg de siste årene.

Osv.

De har ikke et typisk norsk utseende. De fleste vet veldig godt hva man mener med utseendet til en etnisk nordmann.

http://no.wikipedia.org/wiki/Den_nordiske_rase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det jeg skriver som ikke stemmer, da?

Bortsett fra det at jeg er "naiv" (det motsatte later til å være sant), så kommer du med en mengde generaliseringer rundt innvandrere. Ja, selvsagt er noen innvandrere "sånn", men de fleste er faktisk i jobb, betaler skatt, og er helt normale mennesker.

I de siste 40 årene har antall muslimer i Norge økt til under 2% av befolkningen. Det er forsvinnende lite, og den stadige overdrivelsen av antall og signifikans og problematikk minner veldig om det som rammet jødene på 1930-tallet, hvor de også ble demonisert på samme måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...