Gå til innhold

Hidi og andre.. om dere kjente meg...


Gjest muslimen..?

Anbefalte innlegg

He he, ja da får vi kalle oss somaliere da.

Nei, jeg kaller folk med norsk statsborgerskap nordmenn, for det er den ENESTE konsistente konvensjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 386
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    144

  • Colette

    25

  • Angustia

    6

  • Mrs. Wallace

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest men du vil vel bedras

Mange europeere var nazister. Betyr det at alle europeere er nazister (inkl. deg)?

Det er fælt å høre hva du har vært utsatt for, men det ble utført av individer, og andre er faktisk ikke ansvarlig for det.

Nei, jeg ser ikke på meg selv som nazist. Jeg er bare en skadet sjel som har fått muslimer i vrangstrupen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du Sør, glorifiserer muslimer for mye. Klart Norge er "vårt land", vi som er etnisk norske.

Ditt syn på innvandrere generelt og muslimer spseielt er på grensen til å være naiv.

Du skulle bare visst hva mørkhudete innvandrere fra land som f.eks. Pakistan, India, Iran, Irak tenker og mener om lyse, europeiske mennesker. For dem er vi ikke annet enn "horer" og "dumskaller" og det viktigste: Lette å lure og å utnytte.

Det er fakta for veeeeldig mange. Har innside informasjon. Har hørt dem snakke, de har sagt det til meg.

''Jeg synes du Sør, glorifiserer muslimer for mye. Klart Norge er "vårt land", vi som er etnisk norske.''

Og andre 1., 2., og 3. generasjons innvandrere som er pr definisjon nordmenn iflg bl.a. stasborgerskap?

''Man er IKKE nordmann hvis en ikke har norsk utseende. Det er nå iallefall min mening. Jeg blir jo ikke iraner om jeg hadde vært født og oppvokst i Iran. Eller kineser om jeg hadde vært født og oppvokst i Kina. Det skjønner vel alle. Jeg har jo norsk utseende''

Håper du bevisst provoserer nå.. Viss ikke utelater du alle adopterte og alle andre som har bosatt seg i landet vårt av ulike årsaker. Er du seriøs, understøtter du bl.a Hitlers terorier :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du  vil vel bedras

Tja, du vet ikke om jeg en gang har konkludert. Men jeg vet litt om hvilket grunnlag av kunnskap jeg trenger for synspunktene mine. Så jeg fungerer nok på et litt annet plan enn deg ja.

Det forbauser mange ganger at folk opphøyer seg selv så veldig.

Det er til å bli kvalm av. Ok, jeg respekterer/aksepterer at du og andre ikke mener det samme som meg eller har de samme erfsaringer og opplevelser/inntrykk av muslimer som meg. Hvorfor kan ikke du være stor nok til å repekter/akseptere det samme om meg?

Har du forresten hørt at muslimene ønsker verdensherredømme? Er ikke det creepy da...?

Mine erfaringer er nok ikke representative for muslimer, men de holder for meg til at jeg misliker muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ser ikke på meg selv som nazist. Jeg er bare en skadet sjel som har fått muslimer i vrangstrupen.

Vel, med tanke på hva jødene gjennomgikk på grunn av europeere, har de samme rett som du gir deg selv, til å skylde på andre enn individene som gjorde det?

Bør svarte hate alle hvite på grunn av slaveriet?

Jeg forstår hvorfor du gjør det, men det er ikke noe som kan forsvares. Det grusomme som skjedde deg er ikke andre muslimers feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forbauser mange ganger at folk opphøyer seg selv så veldig.

Det er til å bli kvalm av. Ok, jeg respekterer/aksepterer at du og andre ikke mener det samme som meg eller har de samme erfsaringer og opplevelser/inntrykk av muslimer som meg. Hvorfor kan ikke du være stor nok til å repekter/akseptere det samme om meg?

Har du forresten hørt at muslimene ønsker verdensherredømme? Er ikke det creepy da...?

Mine erfaringer er nok ikke representative for muslimer, men de holder for meg til at jeg misliker muslimer.

Du skriver "muslimene ønsker verdensherredømme".

Man må bare riste på hode av deg. "muslimene"? Hvem er det? Alle muslimer? De troende muslimene? De ikke troende muslimene?

En vesentlig del av kristendommen er "gå ut og gjør alle folkeslag til mine disipler".

Eller hadde du "glemt" det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest men du vil vel bedras

Nei, jeg kaller folk med norsk statsborgerskap nordmenn, for det er den ENESTE konsistente konvensjonen.

Ja, er nok sant det. Bare tulla selvfølgelig om at vi alle skulle kalle oss somaliere.

Men tror du innvandrere selv ser seg selv som norske og liker å bli kalt det? Jeg ville iallefall holdt på at jeg var norsk hvis jeg måtte flytte til Kina og fikk kinesisk statsborgerskap. Og i tillegg var det jo noe alle hadde kunnet se. At jeg ikke var kinesisk. Jeg hadde jo blant annet raget en halvmeter over alle andre kvinnfolk (og menn) der med mine 175 cm. Dessuten er jeg blond og har ikke-asiatiake øyetrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en del muslimer via jobb jeg,

de oppfører seg helt vanlig de og en merker ikke de er muslimer, annet enn om vi har noe mat på avdelingen de ikke kan spise.

F.eks. en gang hadde vi pastasalat, og der var det skinke i.

Men ellers er de som andre folk.

Så lenge man oppfører seg som skikkelige folk har ikke religion noe å si.

Muslimer må godta at nordmenn er nordmenn,

men de må gjerne beholde kulturen og religionen sin

når de kommer til Norge.

Så lenge de ikke glemmer at det er vårt land... og ikke prøver å forandre våre skikker og regler, da kan de dra hjem igjen.

Vi hadde pent måttet innfinne oss i deres skikker om vi kom til deres land,

hadde vi bygd en kirke der hadde den nok blitt bombet for å si det sånn.

Respekt er viktig,

vi må respektere hverandre på tvers av kultur og religion.

Det er mennesket inni som teller, om man er et godt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil vel bedras

Du skriver "muslimene ønsker verdensherredømme".

Man må bare riste på hode av deg. "muslimene"? Hvem er det? Alle muslimer? De troende muslimene? De ikke troende muslimene?

En vesentlig del av kristendommen er "gå ut og gjør alle folkeslag til mine disipler".

Eller hadde du "glemt" det?

Ja, får rette det til ISLAM da. Hvis du skal være så vanskelig. :-(

Og ja, helt riktig at alle kristne har fått i oppdrag "å gå ut å gjøre alle folkeslag til disipler". Dvs. i religionen KRISTENDOMMEN er dette påbudt alle som tror/er kristne.

Håper du en dag blir fanget av en kristen og hjernevasket til tro. Det vil nok redde deg, skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok sant det. Bare tulla selvfølgelig om at vi alle skulle kalle oss somaliere.

Men tror du innvandrere selv ser seg selv som norske og liker å bli kalt det? Jeg ville iallefall holdt på at jeg var norsk hvis jeg måtte flytte til Kina og fikk kinesisk statsborgerskap. Og i tillegg var det jo noe alle hadde kunnet se. At jeg ikke var kinesisk. Jeg hadde jo blant annet raget en halvmeter over alle andre kvinnfolk (og menn) der med mine 175 cm. Dessuten er jeg blond og har ikke-asiatiake øyetrekk.

Det er vel ikke hvordan man ser ut som avgjør om man er norsk eller ei?

Selvsagt er det ikke alle norske statsborgere som tenker på seg selv som "nordmenn", men poenget er at det er et valg DE har lov til å ta, og ikke oss. De må få bestemme, akkurat som du får bestemme om deg.

Utover det er flere av verdens høyeste mennesker kinesere, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får rette det til ISLAM da. Hvis du skal være så vanskelig. :-(

Og ja, helt riktig at alle kristne har fått i oppdrag "å gå ut å gjøre alle folkeslag til disipler". Dvs. i religionen KRISTENDOMMEN er dette påbudt alle som tror/er kristne.

Håper du en dag blir fanget av en kristen og hjernevasket til tro. Det vil nok redde deg, skal du se.

Jeg er døpt og konfirmert; nå er jeg ateist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil vel bedras

''Jeg synes du Sør, glorifiserer muslimer for mye. Klart Norge er "vårt land", vi som er etnisk norske.''

Og andre 1., 2., og 3. generasjons innvandrere som er pr definisjon nordmenn iflg bl.a. stasborgerskap?

''Man er IKKE nordmann hvis en ikke har norsk utseende. Det er nå iallefall min mening. Jeg blir jo ikke iraner om jeg hadde vært født og oppvokst i Iran. Eller kineser om jeg hadde vært født og oppvokst i Kina. Det skjønner vel alle. Jeg har jo norsk utseende''

Håper du bevisst provoserer nå.. Viss ikke utelater du alle adopterte og alle andre som har bosatt seg i landet vårt av ulike årsaker. Er du seriøs, understøtter du bl.a Hitlers terorier :-(

Nei, vet du hva! Jeg tar sterk avstnad fra Hitler og hands djevelskap. Tror ikke du helt ver hva han egentlig stod for?!

Jeg mener ikke at mennesker med annen hudfarge enn nordmenn er noe dårligere mennesker enn oss og noen som bør utryddes.

Jeg mener bare at de ikke kan kalles "norske" fordi de har et annet utseende. Og at jeg ikke kan like muslimer fordi jeg har meget dårlige erfaringer med de jeg har kjent.

Jeg generaliserer utfra det, det skjønner jeg. Men etter det jeg opplevde har jeg ikke akkurat godt inn for å få noen bedre oppfatninger. Automatisk tar jeg til meg alt negativt om dem for å underbygge min allerede derliggende forakt.

Dumt? ja, sikkert. Men vær glad for at det er MITT problem og ikke ditt eller selvgode Sør sitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Ja, er nok sant det. Bare tulla selvfølgelig om at vi alle skulle kalle oss somaliere.

Men tror du innvandrere selv ser seg selv som norske og liker å bli kalt det? Jeg ville iallefall holdt på at jeg var norsk hvis jeg måtte flytte til Kina og fikk kinesisk statsborgerskap. Og i tillegg var det jo noe alle hadde kunnet se. At jeg ikke var kinesisk. Jeg hadde jo blant annet raget en halvmeter over alle andre kvinnfolk (og menn) der med mine 175 cm. Dessuten er jeg blond og har ikke-asiatiake øyetrekk.

Bare en liten digresjon:

Det er stor forskjell på høyden på kinesere. I Nord-Kina er er gjennomsnittshøyden høy, vi hadde en guide der som var nesten to meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest men du vil vel bedras

Vel, med tanke på hva jødene gjennomgikk på grunn av europeere, har de samme rett som du gir deg selv, til å skylde på andre enn individene som gjorde det?

Bør svarte hate alle hvite på grunn av slaveriet?

Jeg forstår hvorfor du gjør det, men det er ikke noe som kan forsvares. Det grusomme som skjedde deg er ikke andre muslimers feil.

Du hadde gjort deg som terapeut du, Sør! Lyst til å bli min? Så kanskje du kan kurere meg for min muslimforakt. For jeg ser du har mange gode poeng, og jeg er på nippet til å gi meg over. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil vel bedras

Bare en liten digresjon:

Det er stor forskjell på høyden på kinesere. I Nord-Kina er er gjennomsnittshøyden høy, vi hadde en guide der som var nesten to meter.

Jadda, jadda.... La oss si Sør-Korea da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva! Jeg tar sterk avstnad fra Hitler og hands djevelskap. Tror ikke du helt ver hva han egentlig stod for?!

Jeg mener ikke at mennesker med annen hudfarge enn nordmenn er noe dårligere mennesker enn oss og noen som bør utryddes.

Jeg mener bare at de ikke kan kalles "norske" fordi de har et annet utseende. Og at jeg ikke kan like muslimer fordi jeg har meget dårlige erfaringer med de jeg har kjent.

Jeg generaliserer utfra det, det skjønner jeg. Men etter det jeg opplevde har jeg ikke akkurat godt inn for å få noen bedre oppfatninger. Automatisk tar jeg til meg alt negativt om dem for å underbygge min allerede derliggende forakt.

Dumt? ja, sikkert. Men vær glad for at det er MITT problem og ikke ditt eller selvgode Sør sitt....

''. Og at jeg ikke kan like muslimer fordi jeg har meget dårlige erfaringer med de jeg har kjent.''

Jeg har meget dårlig erfaring med 2-3 kristne norske menn, og tilsvarende antall kvinner. Betyr det at jeg ikke bør like alle kristne nordmenn?

Dette er generaliseringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alltid beredt

Ja, er nok sant det. Bare tulla selvfølgelig om at vi alle skulle kalle oss somaliere.

Men tror du innvandrere selv ser seg selv som norske og liker å bli kalt det? Jeg ville iallefall holdt på at jeg var norsk hvis jeg måtte flytte til Kina og fikk kinesisk statsborgerskap. Og i tillegg var det jo noe alle hadde kunnet se. At jeg ikke var kinesisk. Jeg hadde jo blant annet raget en halvmeter over alle andre kvinnfolk (og menn) der med mine 175 cm. Dessuten er jeg blond og har ikke-asiatiake øyetrekk.

Du har nok dessverre rett i mye av det du skriver angående enkelte innvandrermiljøer i Norge. Fundamentalisme, kvinnenedsettende holdninger og nedsettende tanker og holdninger om nordmenn er ikke så uvanlig. "De" syns vi lukter sur melk og kaller oss "poteter".. Mange har også svindelsugerøret langt inni velferdskassa og ler av straffenivået vårt... Det er tankevekkende hvor mye kriminalitet som faktisk blir begått av folk med utenlandsk bakgrunn i Norge. De er overrepresentert på en måte som gjør det unaturlig å kun tenke individnivå. Hva handler dette egentlig om?

Det er selvfølgelig langt fra PK å si noe generelt om dette, alle er individer og uskyldige inntil det motsatte er bevist osv..

At en del folk rendyrker sin kultur/religion i større grad når de kommer til et annerledes land er et fenomen som neppe er spesielt kontroversielt å peke på.

Jeg syns Sør virker naiv. Det er problemer med integreringen generelt, det handler ikke bare om enkeltindivider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil velbedras

''. Og at jeg ikke kan like muslimer fordi jeg har meget dårlige erfaringer med de jeg har kjent.''

Jeg har meget dårlig erfaring med 2-3 kristne norske menn, og tilsvarende antall kvinner. Betyr det at jeg ikke bør like alle kristne nordmenn?

Dette er generaliseringer.

Ble du brutalt voldtatt av dem? Snakket de nedsettende om "folket ditt" dvs nordmennene? Kalte de norske damer for horer? Sa de at norske myndigeter var naive og dumme? Og mye mer som jeg ikke gidder å ramse opp. Men du tar vel poenget regner jeg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

peppermyntete

Du har nok dessverre rett i mye av det du skriver angående enkelte innvandrermiljøer i Norge. Fundamentalisme, kvinnenedsettende holdninger og nedsettende tanker og holdninger om nordmenn er ikke så uvanlig. "De" syns vi lukter sur melk og kaller oss "poteter".. Mange har også svindelsugerøret langt inni velferdskassa og ler av straffenivået vårt... Det er tankevekkende hvor mye kriminalitet som faktisk blir begått av folk med utenlandsk bakgrunn i Norge. De er overrepresentert på en måte som gjør det unaturlig å kun tenke individnivå. Hva handler dette egentlig om?

Det er selvfølgelig langt fra PK å si noe generelt om dette, alle er individer og uskyldige inntil det motsatte er bevist osv..

At en del folk rendyrker sin kultur/religion i større grad når de kommer til et annerledes land er et fenomen som neppe er spesielt kontroversielt å peke på.

Jeg syns Sør virker naiv. Det er problemer med integreringen generelt, det handler ikke bare om enkeltindivider.

Veldig bra innlegg! Takk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil vel bedras

Du har nok dessverre rett i mye av det du skriver angående enkelte innvandrermiljøer i Norge. Fundamentalisme, kvinnenedsettende holdninger og nedsettende tanker og holdninger om nordmenn er ikke så uvanlig. "De" syns vi lukter sur melk og kaller oss "poteter".. Mange har også svindelsugerøret langt inni velferdskassa og ler av straffenivået vårt... Det er tankevekkende hvor mye kriminalitet som faktisk blir begått av folk med utenlandsk bakgrunn i Norge. De er overrepresentert på en måte som gjør det unaturlig å kun tenke individnivå. Hva handler dette egentlig om?

Det er selvfølgelig langt fra PK å si noe generelt om dette, alle er individer og uskyldige inntil det motsatte er bevist osv..

At en del folk rendyrker sin kultur/religion i større grad når de kommer til et annerledes land er et fenomen som neppe er spesielt kontroversielt å peke på.

Jeg syns Sør virker naiv. Det er problemer med integreringen generelt, det handler ikke bare om enkeltindivider.

Så godt innlegg! Tusen takk! Endelig en som klarer å formulere seg og få fram poeng som jeg ikke klarer. Takk igjen!

Er ikke så intelligent jeg, ser du... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...