Gå til innhold

Hidi og andre.. om dere kjente meg...


Gjest muslimen..?

Anbefalte innlegg

Ja, og vi bør trekke oss ut snarest. Der har vi ingen ting å gjøre. Hverken nu eller før.

Men slik er det i dag, og likevel anklager du "de" for å komme "her"...???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 386
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    144

  • Colette

    25

  • Angustia

    6

  • Mrs. Wallace

    5

Mest aktive i denne tråden

Nei, det må det nu bli slutt på.

Vi trenger arbeidskraft. Og hvor skal vi ta den fra om ikke fra innvandrere? Om noen ganske få år så vil det ikke være mange nordmenn som synes at de skal behøve å jobbe - i et rikt land som vårt. Og hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt at noen som ikke har gjort noe har gjort noe, jeg.

Herregud for et nivå å diskutere på.

Aksepterer du kun å diskutere individer og ikke samfunnsfenomener? Det er ikke snakk om å generalisere rundt "muslimer/innvandrere i Norge", men derimot å si noe om at det fins grupperinger avledet av denne gruppa som har ulike kjennetegn. Syns du ikke det er interessante fenomener?

At de fleste ikke-vestlige innvandrere i Norge er i jobb, er ikke helt sant. I følge SSB så var sysselsettingen blant ikke-vestlige innvandrere rundt 50 % i 2007... (49 % (Afrika), (56, 3%) (Asia) Hele befolkningen (71, 6) Tallene er fra 2007, så trolig lavere nå pga finanskrisa og trolig har den gått hardere ut over innvandrerne.

Og hvorfor?

Fordi de ikke får jobber så lett, med tanke på at over 20% av befolkningen støtter Frp, og sannsynligvis har fordommer mot dem, selv om de ikke har gjort noe galt..

Hvem sin feil er det? Ikke de som ikke har gjort noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Vi trenger arbeidskraft. Og hvor skal vi ta den fra om ikke fra innvandrere? Om noen ganske få år så vil det ikke være mange nordmenn som synes at de skal behøve å jobbe - i et rikt land som vårt. Og hva da?

''Vi trenger arbeidskraft. Og hvor skal vi ta den fra om ikke fra innvandrere?''

Det er en vanlig misoppfattning. Og hva skjer når disse innvandrerne blir gamle, eller ikke vil jobbe mer. Da må vi hente inn flere.

Vi har nok arbeidskraft. Vi må bare flytte denne fra vernet offentlig sektor til produktivt arbeid. Samt få alle latsabbene av trygd.

'' Om noen ganske få år så vil det ikke være mange nordmenn som synes at de skal behøve å jobbe - i et rikt land som vårt. Og hva da?''

Kutt i trygden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alltid beredt

Vi trenger arbeidskraft. Og hvor skal vi ta den fra om ikke fra innvandrere? Om noen ganske få år så vil det ikke være mange nordmenn som synes at de skal behøve å jobbe - i et rikt land som vårt. Og hva da?

De innvandrerne vi har her går stort sett på ulike trygder de og, så det må nok bli polakker som skal jobbe her. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi trenger arbeidskraft. Og hvor skal vi ta den fra om ikke fra innvandrere?''

Det er en vanlig misoppfattning. Og hva skjer når disse innvandrerne blir gamle, eller ikke vil jobbe mer. Da må vi hente inn flere.

Vi har nok arbeidskraft. Vi må bare flytte denne fra vernet offentlig sektor til produktivt arbeid. Samt få alle latsabbene av trygd.

'' Om noen ganske få år så vil det ikke være mange nordmenn som synes at de skal behøve å jobbe - i et rikt land som vårt. Og hva da?''

Kutt i trygden.

''Kutt i trygden''

He..he....Det er nok ikke aktuelt:-) Vi skal jo ha det bra alle sammen, kan du skjønne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med 'norsk utseende' mener man selvfølgelig en etnisk nordmann tilhørende den hvite nordiske rase.

Feil.

Norsk utseende er hvordan norske statsborgere ser ut. Enten de har lyst eller svart hud/hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alltid beredt

Og hvorfor?

Fordi de ikke får jobber så lett, med tanke på at over 20% av befolkningen støtter Frp, og sannsynligvis har fordommer mot dem, selv om de ikke har gjort noe galt..

Hvem sin feil er det? Ikke de som ikke har gjort noe galt.

Hvem sin feil er det?

Det har nok lite med FRP å gjøre. Så fordomsfullt sagt! Har du noe belegg for det?

Det har med manglende kvalifikasjoner å gjøre. Manglende språk. Og helt sikkert et for lite integrerende arbeidsliv. Det er mange faktorer som spiller inn både hos individene, men også i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De innvandrerne vi har her går stort sett på ulike trygder de og, så det må nok bli polakker som skal jobbe her. ;)

Du virker veldig fordomsfull. Jeg tror at langt de fleste innvandrere jobber like mye som oss, om ikke mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alltid beredt

Du virker veldig fordomsfull. Jeg tror at langt de fleste innvandrere jobber like mye som oss, om ikke mye mer.

Du "tror" ja.. Hva med å lese statistikken... (ssb.no)

Man er fordomsfull så fort man mener noe som ikke er hyggelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sin feil er det?

Det har nok lite med FRP å gjøre. Så fordomsfullt sagt! Har du noe belegg for det?

Det har med manglende kvalifikasjoner å gjøre. Manglende språk. Og helt sikkert et for lite integrerende arbeidsliv. Det er mange faktorer som spiller inn både hos individene, men også i arbeidslivet.

Frp har markedsført seg som "anti-innvandrere" i årevis, så det utsagnet har jeg meget god dekning for.

Ja, noen få mangler språk, men ikke så mange. De fleste snakker nok til å kunne jobbe. Problemet er minst like mye fordommer hos arbeidsgivere - det har jeg sett flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Du "tror" ja.. Hva med å lese statistikken... (ssb.no)

Man er fordomsfull så fort man mener noe som ikke er hyggelig?

Man er nok "fordomsfull" hvis man ikke er enig med sosialist-mafian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du "tror" ja.. Hva med å lese statistikken... (ssb.no)

Man er fordomsfull så fort man mener noe som ikke er hyggelig?

Jeg har lest statistikken. Det er under 2% muslimer i Norge (inkl. de som ikke praktiserer) etter ca 40 år med innvandring.

Problemene som Norge sliter med er nok mer fordommer i befolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du "tror" ja.. Hva med å lese statistikken... (ssb.no)

Man er fordomsfull så fort man mener noe som ikke er hyggelig?

Jeg synes uansett at det er fint at vi deler av vår rikdom, og gir slipp på litt av vår egosentriske selvgodhet. For den er på grensen til kvalmende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er nok "fordomsfull" hvis man ikke er enig med sosialist-mafian.

Man er fordommsfull hvis man er befengt med fordommer, og hvis man tror at alle som ikke er enig med en er medlemmer av "sosialist-mafiaen".

Utover det har du visst høye tanker om sosialister og mafiamedlemmer, siden du mener de ikke har fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Jeg synes uansett at det er fint at vi deler av vår rikdom, og gir slipp på litt av vår egosentriske selvgodhet. For den er på grensen til kvalmende....

Det er da ingen som nekter seg å gi bort halve lønnen din. Eller det er helst andre som skal gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Man er fordommsfull hvis man er befengt med fordommer, og hvis man tror at alle som ikke er enig med en er medlemmer av "sosialist-mafiaen".

Utover det har du visst høye tanker om sosialister og mafiamedlemmer, siden du mener de ikke har fordommer.

Nå tror jeg du ikke helt forstod, eller ikke ville forstå, poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alltid beredt

Feil.

Norsk utseende er hvordan norske statsborgere ser ut. Enten de har lyst eller svart hud/hår.

Det blir et spørsmål om definisjoner og det er ikke bare du som har definisjonsmakt til å avgjøre hva som er feil og riktig.

Hva som tradisjonelt defineres som "norsk eller nordisk utseende" lyder nok neppe slik du skulle ønske.

Det må være lov å si feks at "det man definerer som et tradisjonelt nordisk utseende er for eksempel en lang kropp, blondt hår og blå øyne samt lys hud." At det fins unntak, skjønner nok de fleste og hva er kontroversielt med å si noe om hva som av "folk flest" anses for å være et norsk utseende/nordisk utseende?

Sier man samtidig at at innvandrere med norsk statsborgerskap som ser annerledes ut er mindre verdt, slik du ser det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen som nekter seg å gi bort halve lønnen din. Eller det er helst andre som skal gjøre dette?

Jeg er ikke av dem som griner pga av høy skatt, nei :-) jeg betaler den med glede:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Jeg er ikke av dem som griner pga av høy skatt, nei :-) jeg betaler den med glede:-)

Men du kan jo gi bort halvparten av de det sitter igjen med etter skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...