Gå til innhold

Hidi og andre.. om dere kjente meg...


Gjest muslimen..?

Anbefalte innlegg

Hvorfor det? Det er helt naturlig å være interessert i det.

Adoptivforeldrene må lære barnet sitt at det kommer fra et annet land, men samtidig bygge inn stolthet og verdighet for sin etniske opprinnelse.

Ærlig talt, jeg ser INGENTING galt med at en er åpen om slike ting. Hvorfor skal det forties? Et adoptivbarn har ingenting å skamme seg over! Det er like verdifullt som alle andre barn, uansett opprinnelse! Hvis adoptivforeldre bygger dette inn i barnet, kan det trygt møte verden med spørsmålstillinger over dets etniske opprinnelse.

Ser ikke hvorfor du mener slike ting skal forties?

Jeg sier da ikke at ting skal forties. Hvor har jeg skrevet det?

Jeg påpeker at "norsk utseende" er summen av hvordan alle norske statsborgere ser ut -inkl. adopterte barn. De er 100% norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 386
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    144

  • Colette

    25

  • Angustia

    6

  • Mrs. Wallace

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest wiggum

Jeg sier da ikke at ting skal forties. Hvor har jeg skrevet det?

Jeg påpeker at "norsk utseende" er summen av hvordan alle norske statsborgere ser ut -inkl. adopterte barn. De er 100% norske.

Nei, "norsk utseende" er hvordan en etnisk nordmann tilhørende den ariske rase ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Slutt på at du misbruker statistikken?

Det er helt unødvendig å gjøre seg dummere enn man er. Du skjønner nok hva jeg mener hvis du tenker deg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg. Hitler var jo en meget ond og utspekulert mann. Jeg tror ikke så vondt om mine meddebatanter at de har lik personlighet som Hitler...

Men hvis du og Colette tror det, så er det vel på tide å krype godt og langt under dyna. Og bli der.

Hun sier da ikke at "du er Hitler".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klasdjur

''I dag er jeg trist, etter å lest tråden om hva det vil si å ha fordommer.''

Det var da unektelig hidi som fikk mest pepper for sine holdninger i den tråden. Jeg ville nesten trodd du skulle blitt oppløftet av den tråden når du så hvor mye motbør hidi fikk? (Med forbehold om at tråden har tatt en annen retning etter at jeg leste den, eller at jeg husker den helt feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare SÅ dumt når du drar inn Hitler i diskusjonen her, Colette.

Vet du hva Hitler stod for? Så langt jeg kan se er det INGEN debatanter her i denne tråden som mener at mennesker med utypisk norsk utseende er mindreverdige eller bør utryddes! Skjerp deg, dette blir for dumt å dra inn!

Det er heller meget galt med deg og andre som ikke vil innrømme at det finnes ulike raser. Hva er galt med det? Det er ÅPENBART at mennesker fra ulike verdensdeler er ulike i utseende.

''Det blir bare SÅ dumt når du drar inn Hitler i diskusjonen her, Colette.

Vet du hva Hitler stod for? Så langt jeg kan se er det INGEN debatanter her i denne tråden som mener at mennesker med utypisk norsk utseende er mindreverdige eller bør utryddes! Skjerp deg, dette blir for dumt å dra inn''

Men de store massene som sørget for at Hitler kom til makten sto heller ikke for dette, men de så ikke faretegnene som var der _også_ tidlig på 30-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt unødvendig å gjøre seg dummere enn man er. Du skjønner nok hva jeg mener hvis du tenker deg om.

Ja, du forsøker å mistolke (med vilje) at "95% av kriminelle er menn" til å bli "95% av menn er kriminelle", og baserer innleggene dine på det.

Det er åpenbart løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klasdjur

95% (tror jeg det er) av voldelige kriminelle er menn. Er alle menn voldelige?

Du bruker statistikken bak frem. Poenget er ikke hvor mange i fengsel er fra X-land, men ev. hvor mange fra X-land er i fengsel.

Men egentlig skal man vel behandle folk som individer?

Med vennlig hilsen

''95% (tror jeg det er) av voldelige kriminelle er menn. Er alle menn voldelige?

Du bruker statistikken bak frem. Poenget er ikke hvor mange i fengsel er fra X-land, men ev. hvor mange fra X-land er i fengsel.

''

Veldig godt poeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I dag er jeg trist, etter å lest tråden om hva det vil si å ha fordommer.''

Det var da unektelig hidi som fikk mest pepper for sine holdninger i den tråden. Jeg ville nesten trodd du skulle blitt oppløftet av den tråden når du så hvor mye motbør hidi fikk? (Med forbehold om at tråden har tatt en annen retning etter at jeg leste den, eller at jeg husker den helt feil)

Enig i at hidi fikk mest pepper, men det er jo mange (også i denne tråden) som virkelig er befengt med de mest grusomme fordommer mot deres medmennesker.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''95% (tror jeg det er) av voldelige kriminelle er menn. Er alle menn voldelige?

Du bruker statistikken bak frem. Poenget er ikke hvor mange i fengsel er fra X-land, men ev. hvor mange fra X-land er i fengsel.

''

Veldig godt poeng

Takk!

Det er en "statistikk" man ser ofte blir misbrukt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Men kjære deg. Hitler var jo en meget ond og utspekulert mann. Jeg tror ikke så vondt om mine meddebatanter at de har lik personlighet som Hitler...

Men hvis du og Colette tror det, så er det vel på tide å krype godt og langt under dyna. Og bli der.

Tok du ikke poenget mitt?

*leter fram teskeia* ;)

Når man nører opp under folks fordommer (slik du gjør), bidrar man til å skape enda større avstand mellom "dem" og "oss". Da er det mye lettere for en eller annen galning som er god på hjernevasking (a'la Hitler) å få enkelte av oss til å tro at noen mennesker helst bør fjernes fra jordens overflate.

Hvis ingen hadde hatt fordommer mot jøder i datidens Tyskland, så hadde heller ikke Hitler fått ture fram som han gjorde.

Skjønte du meg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh? Hva har DET med mitt svar til Colette å gjøre?

Fordi det torpederer det du skrev i det innlegget.

Du skriver ikke: "Så langt jeg kan se er det INGEN debatanter her i denne tråden som mener at mennesker med utypisk norsk utseende er mindreverdige eller bør utryddes"

Det var det knapt nok heller med jødene på 1930-tallet. Likevel ble det verdenskrig bare 7 år etter Hitler overtok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest wiggum

Jeg sier ikke at noe er riktig/galt med Kina, men at argumentet "det er slik i Kina" ikke holder for at det skal være slik i Norge.

Vi er med andre ord "bedre" enn Kina? Nå syntes jeg du viser en ufyslig rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Ja, du forsøker å mistolke (med vilje) at "95% av kriminelle er menn" til å bli "95% av menn er kriminelle", og baserer innleggene dine på det.

Det er åpenbart løgn.

Nei, det gjør jeg aldeles ikke. Jeg påpeker kun at andelen kriminelle er høyere blandt utlendinger enn blandt etniske nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Opp til dere selv

Jeg blir faktisk litt flau på dine vegne nå..... Det virker jo nesten som du ikke skjønner hva trådstarter forsøker å fortelle - nettopp fordi du er blindet av dine fordommer.

Ja, ja, ja, ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på nyhetene, det blåses stort opp om en utlending har gjort noe galt,

og dermed tror vi alle er slik.

Men majoriteten er vanlige folk som deg og meg.

De utlendingene jeg kjenner er helt normale ikke-kriminelle og

jeg assosierer ikke de med det jeg hører i media. Veldig synd noen få ødelegger for så mange.

Nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Evner du ikke å lese norsk?

Det må være noe galt med Kina hvis du mener vi ikke kan sammenlignes med kineserne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Opp til dere selv

Og det er enda et av bevisene for at du tar feil - du evner ikke å komme med argumenter, du tyr bare til personangrep.

Takk for at du demonstrerer så klart at du er befengt med fordommer.

Jeg trenger ikke komme med noen argumenter, trådstarter spør om noe, jeg er i min fulle rett til å svare det jeg står for.

Og personangrep, ja DET kjenner jo du godt til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...