Gå til innhold

Hidi og andre.. om dere kjente meg...


Gjest muslimen..?

Anbefalte innlegg

Gjest Opp til dere selv

Du skriver: "Og du må gjerne jobbe til svetten renner for å prøve å få det noske folk til å ikke ha kritisk blikk på en stor del av det utenlandske folk, men du kommer INGEN veg med meg, så spar deg bryderiet Sør."

Med andre ord - du har bestemt deg, og ingen skal plage deg med fakta.

Det er nettopp det som er fordommer. Og sterkt fordummende

Ja, så er jeg vel det da i dine øyne.

Det går ikke innpå meg og det bør du prøve på at ikke gjør på deg heller ;)

Jeg har mine, Sørkalte," fordommer" fra et og annet sted jeg og vet du. Jeg kaller det ikke fordommer bare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 386
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    144

  • Colette

    25

  • Angustia

    6

  • Mrs. Wallace

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest segunda

Jeg tviler på at en norsk praktiserende muslim er helt norsk i tankegangen, da hadde hun sikker ikke vært praktiserende muslim :)

Og hvis hun er tvert igjennom norsk og alt er bare såre vel, og fryd og gammen, og hipp hurra og sånn så er det jo bare å overse det jeg skrev da, for det jeg skrev var rettet til en ikke tvert igjennom norsk

Ikke værre en det vettu Sør He he

Jeg kjenner mange muslimer, og noen er født i Norge av foreldre som var født i Norge som igjen hadde foreldre født i Norge. Andre er født i Norge og har kanskje et foreldre som er født i et annet land enn Norge. Noen igjen er født i et annet land enn Norge og det varierer veldig når de flyttet til Norge.

Hvem skal jeg anse som norsk/ikke norsk etter din målestokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så er jeg vel det da i dine øyne.

Det går ikke innpå meg og det bør du prøve på at ikke gjør på deg heller ;)

Jeg har mine, Sørkalte," fordommer" fra et og annet sted jeg og vet du. Jeg kaller det ikke fordommer bare :D

Det blir ikke mindre fordommer avhengig av hva du kaller det.

Det blir ikke mindre bankran, selv om en bankraner kaller det "pengeuttak".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vancouver

Men du bommer jo så grundig. Du skriver: "Folk fra England, Tyskland osv er lyshudede"

Nei, det er folk fra England ikke. Ikke nødvendigvis. Naomi Campell, for eksempel, er fra England. Er hun ikke engelsk (britisk)?

Ser du ikke at når du tenker på den måten så ekskluderer du folk?

Hvis du går rundt i Storbritannia og spør svarte mennesker hvor de kommer fra, så ser de bare dumt på deg. De kommer fra Storbritannia, selvsagt.

For ordens skyld: jeg tror ikke at du gjør det av "ond vilje", men jeg tviler på at jeg ser hvordan det kan oppfattes.

Med vennlig hilsen

Jeg syns du virker litt vel fordømmende når du sier folk er rasist ut fra den minste ting de sier.

Det jeg prøver å si er at den etniske hudfargen kan si litt om tilhørigheten din.

Lyshudede briter - er faktisk ganske mye blekere enn nordmenn

det så jeg på en strand en gang :D

men uansett også der er det mørkhudede som i Norge

og i Amerika der har mørkhudede bodd i generasjoner nå etter at forfedrene ble fraktet dit som slaver

men de er stolte av sitt opphav og ønsker å bli kalt afroamerikanere.

og hva er galt med å være stolt av sitt opphav? Det hadde jeg vært. Hadde jeg f.eks. stammet fra India... blir litt mer spennende da enn åvære fra kjedelige Norge.

Jeg prøver ikke klassifisere folk ut fra utseende eller land,

men syns det er spennende å høre hvor folk stammer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke du er den rette til å snakke om "fakta" slik du manipulerer fakta til å passe ditt syn.

Du har fremdeles ikke evnet å påpeke et eneste innlegg hvor jeg ikke har brukt fakta korrekt.

Du, derimot, har beviselig misbrukt statistikken, i et forsøk på å falsifisere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vancouver

Hei,

Du skriver: "Veldig synd noen få ødelegger for så mange."

Men det er ikke de få kriminelle som ødelegger for så mange, men de som generaliserer, og tror andre utlendinger er slik.

Det er de med fordommer (les nedover i tråden) som ødelegger.

Med vennlig hilsen

Men man får fordommer av at media blåser opp de få utlendingene som begår slike ting

og slik får man fordommer.

jeg syns du er fordomsfull som mener vi er fordomsfulle bare fordi vi ser realitetene. Du er bra naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tviler på at en norsk praktiserende muslim er helt norsk i tankegangen, da hadde hun sikker ikke vært praktiserende muslim :)

Og hvis hun er tvert igjennom norsk og alt er bare såre vel, og fryd og gammen, og hipp hurra og sånn så er det jo bare å overse det jeg skrev da, for det jeg skrev var rettet til en ikke tvert igjennom norsk

Ikke værre en det vettu Sør He he

Folk som har norsk statsborgerskap (enten de er liberale eller fundamentalister), og enten de er kristne eller muslimer eller annet, har selvsagt norsk tankegang.

Du har også norsk tankegang (hvis du har norsk statsborgerskap), men det betyr ikke at den er fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man får fordommer av at media blåser opp de få utlendingene som begår slike ting

og slik får man fordommer.

jeg syns du er fordomsfull som mener vi er fordomsfulle bare fordi vi ser realitetene. Du er bra naiv.

Du skriver: "Men man får fordommer av at media blåser opp de få utlendingene som begår slike ting og slik får man fordommer."

Du er selv ansvarlig for dine fordommer. Du kan ikke skylde på media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du virker litt vel fordømmende når du sier folk er rasist ut fra den minste ting de sier.

Det jeg prøver å si er at den etniske hudfargen kan si litt om tilhørigheten din.

Lyshudede briter - er faktisk ganske mye blekere enn nordmenn

det så jeg på en strand en gang :D

men uansett også der er det mørkhudede som i Norge

og i Amerika der har mørkhudede bodd i generasjoner nå etter at forfedrene ble fraktet dit som slaver

men de er stolte av sitt opphav og ønsker å bli kalt afroamerikanere.

og hva er galt med å være stolt av sitt opphav? Det hadde jeg vært. Hadde jeg f.eks. stammet fra India... blir litt mer spennende da enn åvære fra kjedelige Norge.

Jeg prøver ikke klassifisere folk ut fra utseende eller land,

men syns det er spennende å høre hvor folk stammer fra.

Joda, det er ikke noe galt i å være interessert i hvor folk kommer fra.

Det som er galt er å tro at "svarte folk kommer fra Afrika" når man treffer på f. eks. svarte folk som er født, oppvokst og aldri har vært utenfor Birmingham.

Problemet er at du tilsynelatende lever for 300 år siden, og tror hudfarge definerer opphav/nasjonalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Du har fremdeles ikke evnet å påpeke et eneste innlegg hvor jeg ikke har brukt fakta korrekt.

Du, derimot, har beviselig misbrukt statistikken, i et forsøk på å falsifisere den.

Sludder som vanlig. Du vrir og vrenger på det andre sier slik at det skal passe inn i din skrullete virkelighetsoppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Ja, men det er noe HELT ANNET enn det du skrev/siterte ovenfor.

Uansett om det er sånn? Hva så? Menn (med 95% av domfellelser for grov kriminalitet) er åpenbart ca 2000% (!) (ikke brare 53%) mer kriminelle enn kvinner. Hvorfor snakker du da ikke om "alle menn" (som virkelig er problemet, hvis man skal bruke din logikk), men du snakker om innvandrere?

Utover det, i en rettstat forholder vi oss til hva et individ har gjort. Vi straffer ikke menn for det andre menn har gjort.

''Ja, men det er noe HELT ANNET enn det du skrev/siterte ovenfor.''

Nei det er det ikke. Skaff deg nye briller.

''Uansett om det er sånn? ''

Godt. Du har altså oppfattet at det faktisk er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, men det er noe HELT ANNET enn det du skrev/siterte ovenfor.''

Nei det er det ikke. Skaff deg nye briller.

''Uansett om det er sånn? ''

Godt. Du har altså oppfattet at det faktisk er sånn.

Tror du virkelig folk ikke kan lese det du skrev/sitérte ovenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

*ler godt* Og der var Sør ute ja.

Tror du virkelig jeg tar til meg ET ord at pjuket ditt Sør??

Not :)

Slike som deg som har en trakt i trynet og kun ser sine egne meninger går det helt ikke an å respektere og bruke tid på.

Enkelt og greit :)

Er sååå enig med deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillibeth

Det blir riktig å bruke nasjonaliteten.

Eksempelet ditt med kvinnen som har svart hud er et klassisk eksempel - skal hun liksom ikke kunne være ordentlig norsk? Ungene hennes er kanskje like svarte? Skal de ekskluderes fra fellesskapet de også?

Du virker meget ekskluderende.

Det er jo helt håpløst å diskutere noe med deg. Selvfølgelig er ikke en helt svart person norsk. Det kan vel alle se. Man er ikke rasist av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Det er jo helt håpløst å diskutere noe med deg. Selvfølgelig er ikke en helt svart person norsk. Det kan vel alle se. Man er ikke rasist av den grunn.

Hehe, dine holdninger hører hjemme i fordums tid.

Jeg har to venninner som er adoptert fra Korea på 70-tallet. Er de pr definisjon heller ikke norske, da, siden de har en annen hudfarge?

*Dåne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

Det er vel ikke hvordan man ser ut som avgjør om man er norsk eller ei?

Selvsagt er det ikke alle norske statsborgere som tenker på seg selv som "nordmenn", men poenget er at det er et valg DE har lov til å ta, og ikke oss. De må få bestemme, akkurat som du får bestemme om deg.

Utover det er flere av verdens høyeste mennesker kinesere, tror jeg.

De vil ikke vøre nordmenn, men de vil ha godene vi har i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liljana

Det er på tide at du utvider ditt syn på hvordan en nordmann ser ut. Alle de som er adopterte, for eksempel., er nordmenn.

Sånn ser nordmenn ut. Det har bare endret seg de siste årene.

Osv.

Si meg, _er_du så naiv, eller bare later du som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

Feil.

Norsk utseende er hvordan norske statsborgere ser ut. Enten de har lyst eller svart hud/hår.

Nå må du gi deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hva svar venter du på da?

Jeg har sakt meninga mi, til trådstarter og til deg. Jeg trenger ikke argumentere noe som helst. Det er det jeg mener og ferdig med den saken.

Trådstarter spør, jeg svarer.

Du slenger med leppa, jeg svarer.

Har ikke noe behov for å diskutere dette i det vide og brede.

Mange utlendinger har problemer med å integrere seg i dette landet (omskjæring, pliktgiftemål, utlendinggjenger, burka, hallalkjøtt og be-tider, dårlig respekt for de norske kvinnene, rene gjenger som slåss med andre gjenger osv osv)

MANGE sa jeg.

Hvis trådstarter passer på å leve så norskt som mulig (hvilket hun antyder at hun gjør) samt oppdrar ungene sine til å" bli norske" så skriver jeg også at DA BLIR DERE DET SLAG UTLENDINGER SOM VI FORSTÅR OG RESPEKTERER. Det handler litt om å være ydmyke som gjester i andres land og vet du, vi kan ikke gjøre som vi vil i verden vi heller.

Det er MITT syn på saken, enkelt og greit.

Og du må gjerne jobbe til svetten renner for å prøve å få det noske folk til å ikke ha kritisk blikk på en stor del av det utenlandske folk, men du kommer INGEN veg med meg, så spar deg bryderiet Sør.

Det er rett og slett flaut å lese det du skriver, og i tillegg så er det dumt.

Å leve så norskt som mulig, herlighet. Hva i alle dager er det? Jeg antar at du mener det er å leve og mene som deg og for en naivitet.

Det er mange av oss som har flyttet til Norge i voksen alder som retter på barna sine når de skriver sakt istedenfor sagt. Trådstarter skriver bedre norsk enn deg, og jeg antar at hun er like norsk som meg og deg, eller kanskje til og med norskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilibeth

Hehe, dine holdninger hører hjemme i fordums tid.

Jeg har to venninner som er adoptert fra Korea på 70-tallet. Er de pr definisjon heller ikke norske, da, siden de har en annen hudfarge?

*Dåne*

De er opprinnelig Koreansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...