Gå til innhold

Hidi og andre.. om dere kjente meg...


Gjest muslimen..?

Anbefalte innlegg

Gjest lillibeth

Det er fornøyelig å se at du faktisk ikke har noen argumenter.

Jeg kan argumentere til du blir blå, men jeg gidder ikke for du vrenger på alt likevell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 386
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    144

  • Colette

    25

  • Angustia

    6

  • Mrs. Wallace

    5

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion

Om du er en fredelig muslim, så er det alfa og omega for meg;)

Jeg vil svare deg på lik linje med andre, og respekterer din tro og din vilje til å oppdra barna dine som flotte medmennesker;)

Om bare alle muslimer var som deg;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

Det eneste kravet til å være norsk er å inneha norsk statsborgerskap. Det er ingen ytterligere krav noe sted i lovverket, og derfor kan alle med pass med rette påstå at de er like norske som deg.

Og hvis du tror du er "mer norsk enn andre" så er det neppe noe annet å gjøre enn å le av deg.

Du må klare å se at en som er født f.eks i India er indisk av opprinnelse selv om han har norsk statsborgerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er en fredelig muslim, så er det alfa og omega for meg;)

Jeg vil svare deg på lik linje med andre, og respekterer din tro og din vilje til å oppdra barna dine som flotte medmennesker;)

Om bare alle muslimer var som deg;))

Om bare alle kristne var som henne.

Med det du skriver setter du deg "over henne", for å bedømme henne. Det kler deg svært dårlig, med tanke på hva du har lirt av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo ikke det, samme hvor mye du kverulerer:)

Jo, de er faktisk det, uansett hvor mye du kommer med idéer om at kun ariske mennesker er norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgulp? Jeg sier bare sannheten, å den tåler du tydeligvis ikke.

Du kommer ikke med noen "Sannhet", bare surt oppgulp. Og det later til du ikke tåler sannheten.

Det er litt "morsomt" når du endelig forstår at du ikke er så spesiell. Du er ikke "norskere", "bedre" eller på annen måte priviligert over f. eks. noen som er adoptert fra Korea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan argumentere til du blir blå, men jeg gidder ikke for du vrenger på alt likevell.

Du finner ikke et eneste innlegg her hvor jeg "vrenger" på noe som helst.

Du skriver slikt for å flytte fokus fra at du ikke har argumenter, men må komme med anklager for å skjule det.

Du skriver bare vås og tomme ord, hvor du forsøker å fremstå som "norskere" enn andre. Det er latterlig.

Pinlig. For deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste ikke hele fordoms-tråden, men for meg er det revnende likegyldig hvem du er. Det som er interessant er om vi kan finne en felles plattform av ett eller annet slag.

Jeg tror veldig mange har fordommer, både etniske nordmenn og andre. Dette kommer av uvitenhet.

De fleste nordmenn kjenner ingen muslimer, og baserer sitt inntrykk på det media fremstiller. Der blir vi "kjent" med de kriminelle og de som ikke ønsker eller ikke har klart å integreres godt nok i det norske samfunnet.

Mange muslimer (for eksempel) kjenner ikke etniske nordmenn, og vil basere sitt inntrykk på det imamene sier for å skremme.

Begge grupper vil da få fullstendig feil inntrykk av det andre folkeslaget.

De færreste muslimer er fanatiske og kriminelle. De færreste nordmenn er troløse og løsslupne.

Men, vi har vokst opp i forskjellige land med forskjellige kulturer, normer og regler for moral.

Bortsett fra dette er vi mennesker som elsker barna våre, som ønsker våre medmennesker godt og som gråter og ler av mye av det samme.

Jeg går ut i fra at de fleste her på DOL er forskjellige fra meg på veldig mange måter. Noen stemmer FrP, noen stemmer SV, noen synes barn skal ha mest mulig frihet/fritid, mens andre mener barn bør ta del i husarbeid og holde på med organiserte fritidsaktiviteter osv.

Også er det noen som er muslimer, noen som er kristne, noen humanetikeres, noen jøder osv. So what???

Så lenge vi, som nevnt, finner en felles plattform, kan vi vel være venner likevel :)

Amen, flott innlegg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må klare å se at en som er født f.eks i India er indisk av opprinnelse selv om han har norsk statsborgerskap.

Han er kanskje indisk av opprinnelse (ingen har benektet det), men han er fremdeles 100% norsk, hvis han har norsk statsborgerskap.

(Vi diskuterer ikke hva folk er "av opprinnelse", men hva de er nå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Om bare alle kristne var som henne.

Med det du skriver setter du deg "over henne", for å bedømme henne. Det kler deg svært dårlig, med tanke på hva du har lirt av deg.

''Med det du skriver setter du deg "over henne", for å bedømme henne. Det kler deg svært dårlig, med tanke på hva du har lirt av deg.''

Er du ikke helt god i hodet ditt;((

Om alle hadde vært som mor Theresa, kunne jeg godt finne på å si, men ikke for sette meg over noen...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste ikke hele fordoms-tråden, men for meg er det revnende likegyldig hvem du er. Det som er interessant er om vi kan finne en felles plattform av ett eller annet slag.

Jeg tror veldig mange har fordommer, både etniske nordmenn og andre. Dette kommer av uvitenhet.

De fleste nordmenn kjenner ingen muslimer, og baserer sitt inntrykk på det media fremstiller. Der blir vi "kjent" med de kriminelle og de som ikke ønsker eller ikke har klart å integreres godt nok i det norske samfunnet.

Mange muslimer (for eksempel) kjenner ikke etniske nordmenn, og vil basere sitt inntrykk på det imamene sier for å skremme.

Begge grupper vil da få fullstendig feil inntrykk av det andre folkeslaget.

De færreste muslimer er fanatiske og kriminelle. De færreste nordmenn er troløse og løsslupne.

Men, vi har vokst opp i forskjellige land med forskjellige kulturer, normer og regler for moral.

Bortsett fra dette er vi mennesker som elsker barna våre, som ønsker våre medmennesker godt og som gråter og ler av mye av det samme.

Jeg går ut i fra at de fleste her på DOL er forskjellige fra meg på veldig mange måter. Noen stemmer FrP, noen stemmer SV, noen synes barn skal ha mest mulig frihet/fritid, mens andre mener barn bør ta del i husarbeid og holde på med organiserte fritidsaktiviteter osv.

Også er det noen som er muslimer, noen som er kristne, noen humanetikeres, noen jøder osv. So what???

Så lenge vi, som nevnt, finner en felles plattform, kan vi vel være venner likevel :)

Du skriver: "De færreste nordmenn er troløse og løsslupne."

Ærlig talt! Er det galt også? :moppe:

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Med det du skriver setter du deg "over henne", for å bedømme henne. Det kler deg svært dårlig, med tanke på hva du har lirt av deg.''

Er du ikke helt god i hodet ditt;((

Om alle hadde vært som mor Theresa, kunne jeg godt finne på å si, men ikke for sette meg over noen...!

Hva med DEG, hidi?

Du bedømmer, i hytt og pine, muslimer du aldri har truffet.

Men DEG har vi faktisk sett hva du skriver. Deg kan vi si noe om, for vi kjenner hva du skriver.

Og foreløpig så har du rakket ned, på en ekstremt kunnskapsløs måte, folk du aldri har truffet, ved å påstå at de ikke er fredelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil vel bedras

Enig i at hidi fikk mest pepper, men det er jo mange (også i denne tråden) som virkelig er befengt med de mest grusomme fordommer mot deres medmennesker.

Med vennlig hilsen

Det er iallefall ingen "fordom" å mene at f.eks.en etnisk pakistaner ikke ser norsk ut selv om vedkommende er 3. generasjons innvandrer og altså født og oppvokst her i landet. For det er jo bare sannhet.

Og det ER også en sannhet at mørkhudete innvandrere skårer høyere på kriminalstatistikken her til lands sett i forhold til gruppeantallet.

Det ER også en sannhet at de fleste innvandrere mottar trygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er iallefall ingen "fordom" å mene at f.eks.en etnisk pakistaner ikke ser norsk ut selv om vedkommende er 3. generasjons innvandrer og altså født og oppvokst her i landet. For det er jo bare sannhet.

Og det ER også en sannhet at mørkhudete innvandrere skårer høyere på kriminalstatistikken her til lands sett i forhold til gruppeantallet.

Det ER også en sannhet at de fleste innvandrere mottar trygd.

Ei heller at folk i Frp tilsynelatende har lavere IQ enn folk flest.

====

Så lenge du (og ja, du har et ansvar, selv om du sikkert kommer til å benekte det) fiendtliggjør innvandrere på den måten, så er det selvsagt ingen overraskelse at flere av "dem" er kriminelle og på trygd, ettersom du har sørget for å være med på at det er vanskeligere for dem å få seg jobb.

Først tegner du et bilde av dem slik at mange ikke vil ansette dem.

Så kritiserer du dem for å være arbeidsledige.

Patetisk av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

Ei heller at folk i Frp tilsynelatende har lavere IQ enn folk flest.

====

Så lenge du (og ja, du har et ansvar, selv om du sikkert kommer til å benekte det) fiendtliggjør innvandrere på den måten, så er det selvsagt ingen overraskelse at flere av "dem" er kriminelle og på trygd, ettersom du har sørget for å være med på at det er vanskeligere for dem å få seg jobb.

Først tegner du et bilde av dem slik at mange ikke vil ansette dem.

Så kritiserer du dem for å være arbeidsledige.

Patetisk av deg.

Herregud som du kverulerer.Ser du bare svart/hvitt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg syns du virker litt vel fordømmende når du sier folk er rasist ut fra den minste ting de sier.

Det jeg prøver å si er at den etniske hudfargen kan si litt om tilhørigheten din.

Lyshudede briter - er faktisk ganske mye blekere enn nordmenn

det så jeg på en strand en gang :D

men uansett også der er det mørkhudede som i Norge

og i Amerika der har mørkhudede bodd i generasjoner nå etter at forfedrene ble fraktet dit som slaver

men de er stolte av sitt opphav og ønsker å bli kalt afroamerikanere.

og hva er galt med å være stolt av sitt opphav? Det hadde jeg vært. Hadde jeg f.eks. stammet fra India... blir litt mer spennende da enn åvære fra kjedelige Norge.

Jeg prøver ikke klassifisere folk ut fra utseende eller land,

men syns det er spennende å høre hvor folk stammer fra.

Du tar feil når du tror at de som er mørkhudede i Amerika stammer fra slaver. Største delen av dem stammer fra dem som flyttet frivillige fra Afrika til USA. I tillegg stammer største delen av de som er etterkommere av slaver like mye fra slaveeierne. Afroamerikanere har ikke bodd i generasjoner i USA uten innslag fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

Jo, de er faktisk det, uansett hvor mye du kommer med idéer om at kun ariske mennesker er norske.

En person som er født i Afrika er ikke norsk. Er du helt blåst??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil vel  bedras

Ei heller at folk i Frp tilsynelatende har lavere IQ enn folk flest.

====

Så lenge du (og ja, du har et ansvar, selv om du sikkert kommer til å benekte det) fiendtliggjør innvandrere på den måten, så er det selvsagt ingen overraskelse at flere av "dem" er kriminelle og på trygd, ettersom du har sørget for å være med på at det er vanskeligere for dem å få seg jobb.

Først tegner du et bilde av dem slik at mange ikke vil ansette dem.

Så kritiserer du dem for å være arbeidsledige.

Patetisk av deg.

Ta deg en stoooor dose av testosteronhemmende medisiner, ja kastrer deg, så kanskje du forstår litt bedre og blir litt mer ydmyk for at andre må få lov til å mener annerledes enn deg.

Jeg synes nemlig DU er full av fordommer ovenfor folk som ikke mener det samme som deg. Det viser innleggene dine helt tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

Du kommer ikke med noen "Sannhet", bare surt oppgulp. Og det later til du ikke tåler sannheten.

Det er litt "morsomt" når du endelig forstår at du ikke er så spesiell. Du er ikke "norskere", "bedre" eller på annen måte priviligert over f. eks. noen som er adoptert fra Korea.

Har jeg sagt at jeg er bedrer enn noen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...