Gå til innhold

Hidi og andre.. om dere kjente meg...


Gjest muslimen..?

Anbefalte innlegg

Gjest Opp til dere selv

Folk som har norsk statsborgerskap (enten de er liberale eller fundamentalister), og enten de er kristne eller muslimer eller annet, har selvsagt norsk tankegang.

Du har også norsk tankegang (hvis du har norsk statsborgerskap), men det betyr ikke at den er fornuftig.

Folk som har norsk statsborgerskap har norsk tankegang!!

Det var jammenmeg bombastisk he he

Så hvorfor gir vi ikke alle invandrere norsk statsborgerskap med en gang da så slipper staten å styre med dem i årevis etterpå for å få dem intergrert i det norske samfunnet. For de sliter med at kjærringene ikke går ut og kommer seg i jobb, begynner å snakke norsk osv. Og at de sender jentungene sine hjem for omskjæring og gifter bort tenåringsdøtre og sånn. Og mener at vi nordmenn er rasister hvis vi ikke selger hallalkjøtt på rema

I følge deg så er dette ikke noe problem å få ryddet i det da så lenge vi gir dem norskt statsborgerskap :)

Og hvis vi er praktiserende muslimer så er vi alikavel norske i tankegangen? Jaha, vi er ikke muslimer i Norge altså hvis det har passert deg på vegen liksom, så hvordan du kan mene en muslim er helt norsk i toppeetasjen blir for meg en gåte

Vi snakker hjerne her altså, for det er vel den som gjør oss til den vi er, ikke fargen. Eller navnet.

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 386
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    144

  • Colette

    25

  • Angustia

    6

  • Mrs. Wallace

    5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Opp til dere selv

Det er rett og slett flaut å lese det du skriver, og i tillegg så er det dumt.

Å leve så norskt som mulig, herlighet. Hva i alle dager er det? Jeg antar at du mener det er å leve og mene som deg og for en naivitet.

Det er mange av oss som har flyttet til Norge i voksen alder som retter på barna sine når de skriver sakt istedenfor sagt. Trådstarter skriver bedre norsk enn deg, og jeg antar at hun er like norsk som meg og deg, eller kanskje til og med norskere.

Hvis du blir flau så hopp over innleggene mine da vet du, så slipper du å lide :)

Jeg driter en lang masj i hva du og andre måtte mene om min tankegang.

Jeg har selv bodd i andre land enn mitt eget og har hatt ydmykhet og respekt nok i skrotten til å følge de "lover og regler" vedr. oppførsel, klesdrakt etc som de hadde der.

Skulle bare mangle, jeg var jo en "gjest"

Jeg kan ikke si at jeg ser den samme ydmykheten og respekten her til lands for å si det sånn.

Og ja, du har helt rett. Når hun skriver mer korrekt norsk enn meg så MÅ hun helt enkelt være mer norsk enn meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alltid beredt

Du skriver: "Hva har det med innvandrernes manglende integrering i arbeidslivet å gjøre? "

At hvis Frp har lurt mange arbeidsgivere til å ha fordommer mot innvandrere, så vil mange flere innvandrere ha vansker med å skaffe seg jobb, åpenbart.

Du undervurderer arbeidsgiverne og overvurderer FRPS makt. Det er bare påstander du kommer med... Du har overhodet ikke dokumentasjon på at FRP har noen rolle i forhold til integrering. I så fall kan du vel fortelle litt om hvor bra integreringen var tidligere da FRP hadde lite makt i Norge.

Og hvordan er integrasjonen i land der liberalismen står svært svakt? Er den konge-bra, eller? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir flau så hopp over innleggene mine da vet du, så slipper du å lide :)

Jeg driter en lang masj i hva du og andre måtte mene om min tankegang.

Jeg har selv bodd i andre land enn mitt eget og har hatt ydmykhet og respekt nok i skrotten til å følge de "lover og regler" vedr. oppførsel, klesdrakt etc som de hadde der.

Skulle bare mangle, jeg var jo en "gjest"

Jeg kan ikke si at jeg ser den samme ydmykheten og respekten her til lands for å si det sånn.

Og ja, du har helt rett. Når hun skriver mer korrekt norsk enn meg så MÅ hun helt enkelt være mer norsk enn meg :D

Du var kanskje en "gjest", men intet tyder på at trådstarteren er en gjest i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sludder som vanlig. Du vrir og vrenger på det andre sier slik at det skal passe inn i din skrullete virkelighetsoppfatning.

Innleggene dine er der fremdeles. Hvem som helst kan sjekke at du løy. Jeg fatter ikke hvorfor du gidder å benekte det, engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har norsk statsborgerskap har norsk tankegang!!

Det var jammenmeg bombastisk he he

Så hvorfor gir vi ikke alle invandrere norsk statsborgerskap med en gang da så slipper staten å styre med dem i årevis etterpå for å få dem intergrert i det norske samfunnet. For de sliter med at kjærringene ikke går ut og kommer seg i jobb, begynner å snakke norsk osv. Og at de sender jentungene sine hjem for omskjæring og gifter bort tenåringsdøtre og sånn. Og mener at vi nordmenn er rasister hvis vi ikke selger hallalkjøtt på rema

I følge deg så er dette ikke noe problem å få ryddet i det da så lenge vi gir dem norskt statsborgerskap :)

Og hvis vi er praktiserende muslimer så er vi alikavel norske i tankegangen? Jaha, vi er ikke muslimer i Norge altså hvis det har passert deg på vegen liksom, så hvordan du kan mene en muslim er helt norsk i toppeetasjen blir for meg en gåte

Vi snakker hjerne her altså, for det er vel den som gjør oss til den vi er, ikke fargen. Eller navnet.

Eller?

Du skriver: "Og hvis vi er praktiserende muslimer så er vi alikavel norske i tankegangen? "

Selvsagt. Men du bør kanskje utvide tankegangen din for hva som ligger i "norsk i tankegangen". Det er lenge siden "alle" nordmenn var kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alltid beredt

Joda, du kan bruke ytringsfriheten til å si det, og du kan sagtens være blæret nok til å mene det, men intet tilsier at du er norskere enn noen andre norske statsborgere.

Spørs hvordan man definerer det å være norsk det, Sør. Din definisjon er nemlig ikke den eneste gangbare. Når det gjelder hva som er tradisjonelt norsk/nordisk utseende så er tydeligvis dette altfor kontroversielt for deg å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Hvis du blir flau så hopp over innleggene mine da vet du, så slipper du å lide :)

Jeg driter en lang masj i hva du og andre måtte mene om min tankegang.

Jeg har selv bodd i andre land enn mitt eget og har hatt ydmykhet og respekt nok i skrotten til å følge de "lover og regler" vedr. oppførsel, klesdrakt etc som de hadde der.

Skulle bare mangle, jeg var jo en "gjest"

Jeg kan ikke si at jeg ser den samme ydmykheten og respekten her til lands for å si det sånn.

Og ja, du har helt rett. Når hun skriver mer korrekt norsk enn meg så MÅ hun helt enkelt være mer norsk enn meg :D

Ja siden du driter en lang marsj i hva alle andre mener så har du ikke mye å tilføye i en diskusjon.

Tenk at du har bodd i andre land enn Norge og fått enorm respekt for de som bodde der. Hadde vært morsomt å vite hvilket land du "gjestet". Hvis du var "gjest" så bodde du ikke i et annet land, da var du på besøk i et annet land.

Regner med at trådstarter vet slik som jeg og mange andre hva ordet gjest betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt håpløst å diskutere noe med deg. Selvfølgelig er ikke en helt svart person norsk. Det kan vel alle se. Man er ikke rasist av den grunn.

Jo, hvis de har norsk statsborgerskap så er de selvsagt helt norske.

Dette er ikke Sør Afrika i Apartheid-tiden, og vi vurderer ikke hvor norske folk er etter hudfargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er opprinnelig Koreansk.

Hva er det med dere nasjonalister som betyr at dere knapt kan stave deres eget språk? Det er ikke dysleksi, så er det kunnskapsløshet? Det er utrolig hvor mange høyreekstreme og nasjonalister som åpenbart ikke kan skrive sitt eget språk.

"koreansk" skrives med liten k på norsk.

Men nei, hun har norsk statsborgerskap, og er 100% norsk. Like norsk som deg og meg. Hvis du ikke like det, får du finne deg et annet land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du undervurderer arbeidsgiverne og overvurderer FRPS makt. Det er bare påstander du kommer med... Du har overhodet ikke dokumentasjon på at FRP har noen rolle i forhold til integrering. I så fall kan du vel fortelle litt om hvor bra integreringen var tidligere da FRP hadde lite makt i Norge.

Og hvordan er integrasjonen i land der liberalismen står svært svakt? Er den konge-bra, eller? ;-)

Frp representerer ikke liberalisme (det er lenge siden), men populisme, og overformynderi (skaut-saken), i tillegg til at de nører opp under fordommer som eksisterer i befolkningen for å vinne stemmer.

Så jo, så lenge Frp har vært med på ting som "Innvandrer-show", og demoniserer innvandrere, så gjør de det vanskeligere for innvandrere å få jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil ikke vøre nordmenn, men de vil ha godene vi har i Norge...

Jaha?

Enda mer fordomsfullt oppgulp fra deg!

Hva med deg? Du vil ikke ha goder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, _er_du så naiv, eller bare later du som?

Har du noen argumenter, eller er det bare idiotiske spørsmål du kommer med.

Sett deg ned, les litt, og kom så tilbake når du har kunnskap, slik at vi andre slippe slike kunnskapsløse kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs hvordan man definerer det å være norsk det, Sør. Din definisjon er nemlig ikke den eneste gangbare. Når det gjelder hva som er tradisjonelt norsk/nordisk utseende så er tydeligvis dette altfor kontroversielt for deg å snakke om.

Det eneste kravet til å være norsk er å inneha norsk statsborgerskap. Det er ingen ytterligere krav noe sted i lovverket, og derfor kan alle med pass med rette påstå at de er like norske som deg.

Og hvis du tror du er "mer norsk enn andre" så er det neppe noe annet å gjøre enn å le av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alltid beredt

Frp representerer ikke liberalisme (det er lenge siden), men populisme, og overformynderi (skaut-saken), i tillegg til at de nører opp under fordommer som eksisterer i befolkningen for å vinne stemmer.

Så jo, så lenge Frp har vært med på ting som "Innvandrer-show", og demoniserer innvandrere, så gjør de det vanskeligere for innvandrere å få jobb.

Fortsatt bare påstander, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt bare påstander, ja...

Benekter du at Frp er det mest innvandrerkritiske partiet i Norge (bortsett fra noen småpartier som er enda mer ekstreme)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

Jo, hvis de har norsk statsborgerskap så er de selvsagt helt norske.

Dette er ikke Sør Afrika i Apartheid-tiden, og vi vurderer ikke hvor norske folk er etter hudfargen.

De er jo ikke det, samme hvor mye du kverulerer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillibeth

Jaha?

Enda mer fordomsfullt oppgulp fra deg!

Hva med deg? Du vil ikke ha goder?

Oppgulp? Jeg sier bare sannheten, å den tåler du tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...