Gå til innhold

Hidi og andre.. om dere kjente meg...


Gjest muslimen..?

Anbefalte innlegg

Gjest wiggum

Bortsett fra det at jeg er "naiv" (det motsatte later til å være sant), så kommer du med en mengde generaliseringer rundt innvandrere. Ja, selvsagt er noen innvandrere "sånn", men de fleste er faktisk i jobb, betaler skatt, og er helt normale mennesker.

I de siste 40 årene har antall muslimer i Norge økt til under 2% av befolkningen. Det er forsvinnende lite, og den stadige overdrivelsen av antall og signifikans og problematikk minner veldig om det som rammet jødene på 1930-tallet, hvor de også ble demonisert på samme måten.

Etter det jeg har hørt er det mer enn 5% muslimer i norge. Og man regner med mer enn 20% i Europa i 2050

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=566168

"Britisk storavis beskriver frykt for en «demografisk tidsbombe»."

Dette er virkelig skummelt. Glad jeg er så gammel at jeg ikke får oppleve det.

Morgenblandet melder om 2mill innvandere i 2060 (og dette er ikke akkurat noen rasist avis).

http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060512/OAKTUELT001/105120015&SearchID=73253447991379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 386
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    144

  • Colette

    25

  • Angustia

    6

  • Mrs. Wallace

    5

Mest aktive i denne tråden

De har ikke et typisk norsk utseende. De fleste vet veldig godt hva man mener med utseendet til en etnisk nordmann.

http://no.wikipedia.org/wiki/Den_nordiske_rase

Du har plutselig gått fra å diskutere "norsk utseende" til å diskutere "typisk norsk utseende". Typisk norsk er det utseende som er vanligst, men det betyr ikke at det er mer norsk enn de utseende som ikke er så vanlige.

Hva er "norskest" - blå eller brune øyner?

====

Likeledes har du fordreid diskusjonen fra "utseendet til en nordmann" til "utseendet til en etnisk nordmann".

Og ja, jeg legger merke til hvordan du ordlegger deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt er det mer enn 5% muslimer i norge. Og man regner med mer enn 20% i Europa i 2050

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=566168

"Britisk storavis beskriver frykt for en «demografisk tidsbombe»."

Dette er virkelig skummelt. Glad jeg er så gammel at jeg ikke får oppleve det.

Morgenblandet melder om 2mill innvandere i 2060 (og dette er ikke akkurat noen rasist avis).

http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060512/OAKTUELT001/105120015&SearchID=73253447991379

''Dette er virkelig skummelt. Glad jeg er så gammel at jeg ikke får oppleve det.''

Er det skummelt at "store hvite mann" ikke er "store hvite mann" til evig tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Du har plutselig gått fra å diskutere "norsk utseende" til å diskutere "typisk norsk utseende". Typisk norsk er det utseende som er vanligst, men det betyr ikke at det er mer norsk enn de utseende som ikke er så vanlige.

Hva er "norskest" - blå eller brune øyner?

====

Likeledes har du fordreid diskusjonen fra "utseendet til en nordmann" til "utseendet til en etnisk nordmann".

Og ja, jeg legger merke til hvordan du ordlegger deg!

Med 'norsk utseende' mener man selvfølgelig en etnisk nordmann tilhørende den hvite nordiske rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

''Dette er virkelig skummelt. Glad jeg er så gammel at jeg ikke får oppleve det.''

Er det skummelt at "store hvite mann" ikke er "store hvite mann" til evig tid?

Nei. Men skummelt med sharia-lovgivning, dødsstaff for utroskap, offentlige steininger, og annet faenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 'norsk utseende' mener man selvfølgelig en etnisk nordmann tilhørende den hvite nordiske rase.

''Med 'norsk utseende' mener man selvfølgelig en etnisk nordmann tilhørende den hvite nordiske rase.''

Slik som Hitler definerte rasen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alltid beredt

Det er jo DU (og "argumentasjonen" din) som gir andre muslimer dårlig rykte, ser du ikke det?

Det er du som generaliserer, og gir Ali dårlig rykte for noe Ahmen gjorde feil.

Hersketeknikk å ikke svare på spørsmål og å hevde at jeg "argumenterer", mens du underforstått argumenterer.

Men ok..

Alle mennesker generaliserer. Hjernen vår er bygd for å virke slik, tankene våre fungerer slik. Vi setter det vi tenker og opplever i båser. Alle skjønner at selv om en har et utgangspunkt for hva en tenker om visse grupper i samfunnet så gjelder ikke det alle individene. Du fornekter at det er noen grupperinger i samfunnet som har negative kjennetegn og det må du gjerne gå rundt og tenke for meg, men faktum er at det fins slike grupper og slike individer og det er ikke sparsomt med informasjon om det. Sier ikke at alle muslimer i Norge er problemindivider, men at i enkelte "innvandrermiljøer" i Norge så er det kvinnefiendtelighet, manglende respekt for norske lover og fundamentalisme. Kall det gjerne kriminelle miljøer da!

JEG kan ikke ta på meg skylda for hva disse gruppene faktisk gjør. Jeg kan ta ansvar for hva jeg tenker, sier og skriver - men det er ikke JEG som har ansvar for opinionen om innvandrere i Norge. Synd at det er mange som gjør at mange får et generelt dårlig inntrykk av innvandrere/muslimer, men sånn er det.

Det er jo en del som utmerker seg positivt også. Flinke forretningsfolk, akademikere, dyktige politikere, blide og flinke arbeidere, hyggelige og omsorgsfulle foreldre osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt er det mer enn 5% muslimer i norge. Og man regner med mer enn 20% i Europa i 2050

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=566168

"Britisk storavis beskriver frykt for en «demografisk tidsbombe»."

Dette er virkelig skummelt. Glad jeg er så gammel at jeg ikke får oppleve det.

Morgenblandet melder om 2mill innvandere i 2060 (og dette er ikke akkurat noen rasist avis).

http://www.morgenbladet.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060512/OAKTUELT001/105120015&SearchID=73253447991379

For det første, i følge SSB er det 92800 muslimer i Norge. Da har de talt med de som ikke praktiserer også. Det utgjør litt under 2% av befolkningen.

For det andre, ALLE i Norge er jo innvandrere hvis man bare går langt nok tilbake. At det er "120%" innvandrere i Norge i 2060 er tull, fordi da vil dagens innvandrere ha blitt nordmenn.

Uansett, innen da vil folk flytte mellom land på samme måte som vi nå flytter fra fylke til fylke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men skummelt med sharia-lovgivning, dødsstaff for utroskap, offentlige steininger, og annet faenskap.

Det har nok med helt andre ting å gjøre. "Store hvite mann" er vant til å ha makt, og den vil han ikke miste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

For det første, i følge SSB er det 92800 muslimer i Norge. Da har de talt med de som ikke praktiserer også. Det utgjør litt under 2% av befolkningen.

For det andre, ALLE i Norge er jo innvandrere hvis man bare går langt nok tilbake. At det er "120%" innvandrere i Norge i 2060 er tull, fordi da vil dagens innvandrere ha blitt nordmenn.

Uansett, innen da vil folk flytte mellom land på samme måte som vi nå flytter fra fylke til fylke.

''ALLE i Norge er jo innvandrere hvis man bare går langt nok tilbake''

Joda, men disse tilhørste SAMME kulturkrets og samme rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men skummelt med sharia-lovgivning, dødsstaff for utroskap, offentlige steininger, og annet faenskap.

Unnskyld, men man vet nesten ikke om man skal le eller gråte.

Vi har et politisk parti i Norge som gjentatte ganger har kommet med utsagn som ikke er i tråd med Menneskerettighetene. Samme politiske parti som ble støttet av mindretallsregimet i Sør Afrika, og før det hadde en leder (!) som nominerte Adolf Hitler til Nobels Fredspris (!).

Og du er redd hva under 2% av befolkningen kan gjøre? De har jo knapt nok stemmer til en eneste Stortingsrepresentant, og i hvert fall ikke de 2/3 som er nødvendig for å endre Grunnloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Det har nok med helt andre ting å gjøre. "Store hvite mann" er vant til å ha makt, og den vil han ikke miste.

Nei. Dette dreier seg om en kulturkonflikt av dimensjoner. To ulike kulturer som IKKE kan leve sammen. Det vil bli krig, og kun den sterkeste vil overleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''ALLE i Norge er jo innvandrere hvis man bare går langt nok tilbake''

Joda, men disse tilhørste SAMME kulturkrets og samme rase.

Det fleste innvandrere i Norge er kristne. Jeg tror det bare er 20% som er muslimer.

Og "rase" er et meget utdatert konsept. Det du nok mener er hudfarge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Unnskyld, men man vet nesten ikke om man skal le eller gråte.

Vi har et politisk parti i Norge som gjentatte ganger har kommet med utsagn som ikke er i tråd med Menneskerettighetene. Samme politiske parti som ble støttet av mindretallsregimet i Sør Afrika, og før det hadde en leder (!) som nominerte Adolf Hitler til Nobels Fredspris (!).

Og du er redd hva under 2% av befolkningen kan gjøre? De har jo knapt nok stemmer til en eneste Stortingsrepresentant, og i hvert fall ikke de 2/3 som er nødvendig for å endre Grunnloven.

Det er ikke nødvendig å være ufin, min gode mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hersketeknikk å ikke svare på spørsmål og å hevde at jeg "argumenterer", mens du underforstått argumenterer.

Men ok..

Alle mennesker generaliserer. Hjernen vår er bygd for å virke slik, tankene våre fungerer slik. Vi setter det vi tenker og opplever i båser. Alle skjønner at selv om en har et utgangspunkt for hva en tenker om visse grupper i samfunnet så gjelder ikke det alle individene. Du fornekter at det er noen grupperinger i samfunnet som har negative kjennetegn og det må du gjerne gå rundt og tenke for meg, men faktum er at det fins slike grupper og slike individer og det er ikke sparsomt med informasjon om det. Sier ikke at alle muslimer i Norge er problemindivider, men at i enkelte "innvandrermiljøer" i Norge så er det kvinnefiendtelighet, manglende respekt for norske lover og fundamentalisme. Kall det gjerne kriminelle miljøer da!

JEG kan ikke ta på meg skylda for hva disse gruppene faktisk gjør. Jeg kan ta ansvar for hva jeg tenker, sier og skriver - men det er ikke JEG som har ansvar for opinionen om innvandrere i Norge. Synd at det er mange som gjør at mange får et generelt dårlig inntrykk av innvandrere/muslimer, men sånn er det.

Det er jo en del som utmerker seg positivt også. Flinke forretningsfolk, akademikere, dyktige politikere, blide og flinke arbeidere, hyggelige og omsorgsfulle foreldre osv..

Nei, du kan ikke ta på deg ansvaret for hva de gjør (det er det ingen som har bedt deg om), men du har ansvaret når du skriver slik at andre muslimer får skylden for det de IKKE har gjort.

Det har du ansvar for når du generaliserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendig å være så ufin å dra inn Hitler her.

http://no.wikipedia.org/wiki/Den_nordiske_rase

Det har til alle tider bodd nordmenn i Norge som ikke ser nordiske ut. Som har mørkt hår og brune øyne f.eks. Når man begynner å snakke om den nordiske rase og hvordan de ser ut, så er det ikke så lang vei til Hitler og hans tankegang rundt den ariske rase.

Beklager så mye, men dette er assosiasjoner som dukker opp i mitt hode:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendig å være ufin, min gode mann.

Nettopp. Er ikke måten du fremstiller innvandrere på så ensidig at det teller som "ufin"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Det fleste innvandrere i Norge er kristne. Jeg tror det bare er 20% som er muslimer.

Og "rase" er et meget utdatert konsept. Det du nok mener er hudfarge?

Nei, jeg mener rase. Så et meget interessant program som gikk i televisjonen (NRK 2?) for et års tid siden. Tror det het "Racemedicin", hvor det ble videnskapelig bevist at ulike medisiner fungerer bedre på ulike raser. Man slikt vil man ikke snakke om nu for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Dette dreier seg om en kulturkonflikt av dimensjoner. To ulike kulturer som IKKE kan leve sammen. Det vil bli krig, og kun den sterkeste vil overleve.

Hvem sin hær er det som er hvor?

Er Afghanistans Hær i Norge, eller omvendt?

Er Iraks hær i USA, eller omvendt?

Osv osv osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...