Gå til innhold

Boliviasaken og hun som er gravid

Anbefalte innlegg

Gjest bipp..
Skrevet

Må innrømme at jeg også lurte litt på dette.... Men hun kan jo ha blitt voldtatt?

Eller så har hun et forhold som en sa lenger ned her...

Leste i nettavisen at hun var glad og stolt over å være gravid...

Fortsetter under...

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

26

• morsan

14

• Axcia

4

• sant å si

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men mener du at barn av foreldre som viser dårlig dømmekraft bare skal seile sin egen sjø?

Skal man la barnet sitte i fengsel fordi det ikke fortjener bedre når det har en kriminell mamma?

Nei, jeg hadde ikke bare barnebarnet seile sin egen sjø, men vi har et apparat for slikt i Norge, barnevernet. Foruten det ville jeg selvfølgelig stilt opp så godt jeg kunne, men jeg hadde ikke solgt huset mitt, eller gjort store endringer i mitt eget liv når jeg "endelig" hadde myndige barn og var "ferdig" med ansvaret for dem sånn sett.

Håper aldri jeg eller mine barn kommer i en slik situasjon at sånne ting må vurderes, eller noen andre heller for den del!

Det hadde stilt seg annerledes om mitt barn fikk et barn på vanlig måte og deretter ble alvorlig syk f.eks. I Bolivia-saken har hun først smuglet kokain og deretter tydeligvis blitt gravid med vilje for å komme hjem. Da får jeg en ekkel smak i munnen av å skulle stille opp.

Skrevet

Men mener du at barn av foreldre som viser dårlig dømmekraft bare skal seile sin egen sjø?

Skal man la barnet sitte i fengsel fordi det ikke fortjener bedre når det har en kriminell mamma?

Jeg hadde ikke bare LATT, skulle det stå.

Skrevet

Litt av en styling hun har på øyenbrynene.

Ja, jeg la merke til det også.

Skrevet

Jeg tenker også at dette _kan_ være hovedgrunnen til at hun ble gravid....

Ja, det er jeg nesten overbevist om altså. Enten det eller at det var et uhell. Er ikke snakk om at det der var en planlagt graviditet uten noe mål.

Skrevet

Leste i nettavisen at hun var glad og stolt over å være gravid...

Leste jeg også, barnet blir neppe stolt av mora si...

Annonse

Skrevet

Hadde tenkt å starte min egen tråd om dette i dag, men henger meg på her.

UD sier at de ikke har blitt kontaktet av jenta ang. å frakte barnet til Norge, men at de evt. vil være behjelpelige med dette dersom det skulle bli på aktuelt at f.eks. hennes foreldre skal passe barnet mens hun soner.

Hvis barnet ditt på over 18 ble fengslet p.g.a. kokain-smugling og deretter ble gravid i fengslet, ville du stilt opp og passet barnet hennes mens hun sonet, søkt permisjon fra jobben din uten lønn for å gjøre dette?

Jeg ville nok stilt opp og tatt meg av ungen ja.

Det er jo ikke babyens skyld at mora ikke er helt på stell...

Skrevet

''Hun er glo-desperat, og håper at denne graviditeten vil være et springbrett tilbake til Norge.''

Det tror jeg også hun innbilder seg.

Men du er ikke enig i første avsnitt, da? *s*

Skrevet

Jeg ville nok stilt opp og tatt meg av ungen ja.

Det er jo ikke babyens skyld at mora ikke er helt på stell...

Nei, men ikke din skyld heller, eller kanskje man ville følt det om man var forelder til denne jenta, at man hadde gjort en dårlig jobb?

Gjest togli
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke bare barnebarnet seile sin egen sjø, men vi har et apparat for slikt i Norge, barnevernet. Foruten det ville jeg selvfølgelig stilt opp så godt jeg kunne, men jeg hadde ikke solgt huset mitt, eller gjort store endringer i mitt eget liv når jeg "endelig" hadde myndige barn og var "ferdig" med ansvaret for dem sånn sett.

Håper aldri jeg eller mine barn kommer i en slik situasjon at sånne ting må vurderes, eller noen andre heller for den del!

Det hadde stilt seg annerledes om mitt barn fikk et barn på vanlig måte og deretter ble alvorlig syk f.eks. I Bolivia-saken har hun først smuglet kokain og deretter tydeligvis blitt gravid med vilje for å komme hjem. Da får jeg en ekkel smak i munnen av å skulle stille opp.

Jeg forstår hva du mener, men jeg hadde uansett ikke greid å behandle barnet annerledes fordi datteren min ikke "fortjente" at jeg tok hovedomsorgen....

Gjest togli
Skrevet

Ja, det er jeg nesten overbevist om altså. Enten det eller at det var et uhell. Er ikke snakk om at det der var en planlagt graviditet uten noe mål.

Hva med voldtekt? Men da vil jeg tro hun hadde benytta sjansen til å fortelle om det... Sikkert fått mer hjelp til å komme seg ut av fengselet da..

Skrevet

Hva vet vi om hvordan forholdene er i et boliviansk fengsel? Hun smiler på bildene, får tydeligvis mer enn nok mat, har det kjempekoselig på rommet sitt, får ha mannfolkbesøk og sex der.

''har det kjempekoselig på rommet sitt, ''

Jeg antar at bildet i artikkelen var tatt FØR hun dro til Bolivia. Hun holder jo en katt som hun koser med. Sikkert tatt på jenterommet hos mor & far.

Gjest solfryd
Skrevet

Hadde tenkt å starte min egen tråd om dette i dag, men henger meg på her.

UD sier at de ikke har blitt kontaktet av jenta ang. å frakte barnet til Norge, men at de evt. vil være behjelpelige med dette dersom det skulle bli på aktuelt at f.eks. hennes foreldre skal passe barnet mens hun soner.

Hvis barnet ditt på over 18 ble fengslet p.g.a. kokain-smugling og deretter ble gravid i fengslet, ville du stilt opp og passet barnet hennes mens hun sonet, søkt permisjon fra jobben din uten lønn for å gjøre dette?

Ja, selvsagt hadde jeg stilt opp både for datteren mins skyld og for barnebarnet. Hadde kanskje søkt om å bli fosterforelder.

Annonse

Skrevet

Det hadde tydeligvis mora orket tanken på, i og med at hun presterte å bli gravid i fengslet. Jeg vet ikke hva som er verst av at det evt. er med viten og vilje, eller at det var et uhell.

''Det hadde tydeligvis mora orket tanken på, i og med at hun presterte å bli gravid i fengslet.''

Jeg vil tro at brorparten av gravide, norslke 19-åringer ikke har ofret barnets oppvekstvilkår en eneste tanke før de gikk hen og hadde ubeskyttet sex....

Skrevet

Jeg forstår hva du mener, men jeg hadde uansett ikke greid å behandle barnet annerledes fordi datteren min ikke "fortjente" at jeg tok hovedomsorgen....

Er enig i det, så det er vanskelig det der.

Skrevet

Jeg antar at bildet i artikkelen var tatt FØR hun dro til Bolivia. Hun holder jo en katt som hun koser med. Sikkert tatt på jenterommet hos mor & far.

Det sto at hun hadde betalt for egen celle. Samt at de to parene med rosa og blå sokker til babyen var på bildet.

Skrevet

Ja, graviditeten blir et middel, hun håper jo å komme til Norge og få sone der med barnet sitt.

Tanken har slått meg også...:-(

Skrevet

Hva med voldtekt? Men da vil jeg tro hun hadde benytta sjansen til å fortelle om det... Sikkert fått mer hjelp til å komme seg ut av fengselet da..

Er det voldtekt så synes jeg det hele blir veldig annerledes. Da hadde hun neppe vært stolt og glad over graviditeten, slik hun sier at hun er. Håper ikke hun har blitt voldtatt og ikke tør å si det.

Skrevet

Det sto at hun hadde betalt for egen celle. Samt at de to parene med rosa og blå sokker til babyen var på bildet.

OK, da leste jeg ikke artikkelen bra nok!

Skrevet

Tror du har rett, jeg stusset litt over det med katten jeg også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...