Gjest stygt nick Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 ''Hvis barnet ditt på over 18 ble fengslet p.g.a. kokain-smugling og deretter ble gravid i fengslet, ville du stilt opp og passet barnet hennes mens hun sonet, søkt permisjon fra jobben din uten lønn for å gjøre dette?'' Det er jo ikke alle som har mulighet til å kunne ta ett års permisjon uten lønn da... Økonomisk sett vil jo det kunne være ren ruin for mange. Jeg tror jeg hadde blitt temmelig oppgitt over datteren min, men hadde nok stilt opp så godt jeg hadde klart selvfølgelig. Men hvis moren blir godkjent som fostermor, så vil hun jo bli lønnet for det, og da tror jeg at hun vil greie seg ganske bra økonomisk. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Hadde tenkt å starte min egen tråd om dette i dag, men henger meg på her. UD sier at de ikke har blitt kontaktet av jenta ang. å frakte barnet til Norge, men at de evt. vil være behjelpelige med dette dersom det skulle bli på aktuelt at f.eks. hennes foreldre skal passe barnet mens hun soner. Hvis barnet ditt på over 18 ble fengslet p.g.a. kokain-smugling og deretter ble gravid i fengslet, ville du stilt opp og passet barnet hennes mens hun sonet, søkt permisjon fra jobben din uten lønn for å gjøre dette? Hvis barnet ditt på over 18 ble fengslet p.g.a. kokain-smugling og deretter ble gravid i fengslet, ville du stilt opp og passet barnet hennes mens hun sonet, søkt permisjon fra jobben din uten lønn for å gjøre dette? Dette er for hypotetisk spørsmål til at det blir enkelt å svare på. Jeg har vanskelig for å se for meg mine døtre sitte i fengsel for narkotikasmugling for deretter å bli gravide. Men skulle noe i denne retningen hende så ville jeg gjort alt for å få lov til å få ta vare på barnet. Jeg kunne ikke ha tatt permisjon uten lønn siden jeg er alene, så den delen kan jeg ikke svare på. Jeg kan si det på den måten at jeg antar at hvis foreldrene er rimelig oppegående mennesker så vil jeg bli forbauset om de ikke prøver å få barnet overført til Norge så fort som mulig. 0 Siter
Gjest kinelle Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Men hvis moren blir godkjent som fostermor, så vil hun jo bli lønnet for det, og da tror jeg at hun vil greie seg ganske bra økonomisk. http://fosterhjem.no/ Fosterhjemsgodtgjøringen består av arbeidsgodtgjøring samt en utgiftsgodtgjøring. Størrelsen på utgiftsgodtgjøringen varierer med alderen på barnet. Utgiftsgodtgjøringen er skattefri, mens arbeidsgodtgjøringen skattlegges som lønn. Godtgjøringen avtales mellom barneverntjenesten og det enkelte fosterhjem. En vanlig måte å forsterke fosterhjemmet på, er å gi en av fosterforeldrene muligheten til å være hjemme med fosterbarnet i en periode. I slike tilfeller utbetales vanligvis en forhøyet arbeidsgodtgjøring som tilsvarer tapt arbeidsfortjeneste. Veiledende satser for fosterhjem: 0-6 år utgiftsdekning 4 369,- arbeidsgodtgjøring 6 135,- Samlet godgjøring 10 504,- 6-11 år utgiftsdekning 5 429,- arbeidsgodtgjøring 6 135,- samlet godtgjøring 11 564,- 11-15 år utgiftsdekning 5 934,- arbeidsgodtgjøring 6 135,- samlet godtgjøring 12 069,- 15 år og eldre utgiftsdekning 6 450,- arbeidsgodtgjøring 6 135,- samlet godtgjøring 12 585,- Fosterhjem i slekt og nettverk Når det er bestemt at barnet trenger fosterhjem, skal barneverntjenesten alltid vurdere om det er noen i barnets slekt eller nære nettverk som kan velges som fosterhjem. Dersom du ønsker å bli fosterforelder for et barn du kjenner, må du ta kontakt med den barneverntjenesten som har ansvaret for barnet. Fosterhjem fra slekt og nettverk godkjennes på samme måte som andre fosterhjem. Fosterforeldre fra barnets slekt eller nære nettverk tilbys tilpasset opplæring og veiledning. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Men kanskje de som sitter inne har spesielle rettigheter? Ikke minst fordi hun er utenlandsk statsborger? Nei. Jeg mener å huske at det var Dagbladet som skrev at hun fortsatt ikke hadde vært til noen kontroll. Og at dersom hun får føde på sykehus, må hun føde lenket fast osv. Jeg tror ikke de får fordeler av å være utenlandske statsborgere utover det de kan kjøpe seg til. Hun har jo kjøpt seg celle, så da må hun vel kjøpe seg lege også. Spørsmålet blir hva familien hennes har å bruke av penger på dette... 0 Siter
Gjest verinoca Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 jeg leste i en artikkel fra Bolivia, at hun hadde fire katter på Cella. 4 katter, mens hun er gravid.... hm..... Spørs om de er klar over farene ved toksoplasma-smitte fra katt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.