Gjest Går det gjennom fastlegen? Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Jeg er helt sikker på at jeg ønsker å sterilisere meg. Har to barn og ønsker ikke flere. Noen som vet om det er fastlegen min som må søke om sterilisering? 0 Siter
Sør Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Hvem er alternativet? Postmannen? ;-) Ja, du får en henvisning av fastlegen din. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Ja, du må gå gjennom fastlegen, hvis du vil gå gjennom det offentlige helsevesen. Ellers kan du velge private klinikker. Eks.Volvat. http://www.volvat.no/Oslo/Medisinske-tjenester/Operasjoner/Gynekologiske-operasjoner-/ 0 Siter
Gjest trådstarter Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Hvem er alternativet? Postmannen? ;-) Ja, du får en henvisning av fastlegen din. Med vennlig hilsen Har en følselse at fastlegen min vil prøve å snakke meg i fra det, så jeg tror jeg oppsøker Volvat. 0 Siter
Sør Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Har en følselse at fastlegen min vil prøve å snakke meg i fra det, så jeg tror jeg oppsøker Volvat. Hvorfor tror du det? Og hvorfor tror du fastlegen din vil forsøke å snakke deg fra det? Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Har en følselse at fastlegen min vil prøve å snakke meg i fra det, så jeg tror jeg oppsøker Volvat. ''Alle kvinner og menn over 25 år kan etter eget ønske og grundig overveielse la seg sterilisere.'' ''Du skal henvende deg til din egen lege og be om å bli henvist til sterilisering. Beslutningen er din. Legen er kun rådgiver og veileder for deg.'' http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/steriliseringkvinner.php Prisen i offentlig helsevesen er ''Sterilisering av kvinner kr 6079 '' http://www.nav.no/Om+NAV/Satser+og+datoer/Egenandeler/Egenbetaling/805317278.cms 0 Siter
Gjest trådstarter Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Hvorfor tror du det? Og hvorfor tror du fastlegen din vil forsøke å snakke deg fra det? Med vennlig hilsen Jeg tror fastlegen vil være uenig fordi jeg er ganske ung, men over 25. Samboeren min er heller ikke enig, men det er mitt valg- og fastlegen trenger vel ikke akkurat å vite det. 0 Siter
Sør Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Jeg tror fastlegen vil være uenig fordi jeg er ganske ung, men over 25. Samboeren min er heller ikke enig, men det er mitt valg- og fastlegen trenger vel ikke akkurat å vite det. Så da er det ingen grunn til at ikke fastlegen din skal henvise deg, eller at du skal betale for det selv hos Volvat (som jeg antar er dyrere). Med vennlig hilsen 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Ja, han må legge inn en søknad for deg og du må faktisk legitimere deg overfor ham når dere skriver søknaden! Jeg måtte i alle fall det. ) Vi lo godt av det og så ikke helt for oss at noen skulle søke sterilisering for noen andre og at vedkommende bevisstløst møtte opp og lot seg sterilisere... 0 Siter
Sør Skrevet 28. mars 2010 Skrevet 28. mars 2010 Ja, han må legge inn en søknad for deg og du må faktisk legitimere deg overfor ham når dere skriver søknaden! Jeg måtte i alle fall det. ) Vi lo godt av det og så ikke helt for oss at noen skulle søke sterilisering for noen andre og at vedkommende bevisstløst møtte opp og lot seg sterilisere... Hva med Bolivianekene? ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.