Gå til innhold

Er Alexander Rybak norsk?


Gjest segunda

Anbefalte innlegg

''Folk er norske (100%) hvis de har norsk statsborgerskap. Så enkelt er det.''

NEI! Det er ikke så enkelt! Kan du ikke bare respektere at folk er uenig med deg?

Det å være norsk eller ikke er et definisjonsspørsmål. Du og noen andre definerer det til å ha norsk statsborgerskap. Andre igjen er ikke enige og ser at også etninsk opprinnelse er av betydning.

Nei, det er ikke et definisjonsspørsmål.

Har man norsk statsborgerskap så er man selvsagt norsk. Helt norsk. Det står ingen ytterligere krav noe sted som tilsier at vi har flere "typer" nordmenn.

Har man norsk statsborgerskap, så ER man norsk. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 519
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    138

  • meg__123!

    62

  • Mrs. Wallace

    32

  • sant å si

    26

Mest aktive i denne tråden

Gjest wiggum

Litt fleip, fordi spørsmålet til "segunda" baserte seg på diskusjonen i en annen tråd om at svarte mennesker ikke kunne være norske.

Folk er norske (100%) hvis de har norsk statsborgerskap. Så enkelt er det.

Med vennlig hilsen

''Litt fleip, fordi spørsmålet til "segunda" baserte seg på diskusjonen i en annen tråd om at svarte mennesker ikke kunne være norske.''

Så vidt jeg erindrer dreide den diskusjonen seg om "svarte" hadde et (typisk) norsk utseende hvis de var norske statsborgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest men du vil  vel bedras

Nei, det er ikke et definisjonsspørsmål.

Har man norsk statsborgerskap så er man selvsagt norsk. Helt norsk. Det står ingen ytterligere krav noe sted som tilsier at vi har flere "typer" nordmenn.

Har man norsk statsborgerskap, så ER man norsk. Så enkelt er det.

Tullball! Men Gidder ikke å diskutere mer. Melder meg herved ut.

Ha et fint liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrukklemark

Les innlegg og svar nedover, så vil alle se at dere utfyller hverandre. Har sett det før, og er nå ikke i tvil om at dere er en person.

Det tror jeg ikke. Men lurer på om de er gift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Det tror jeg ikke. Men lurer på om de er gift?

Jeg er ikke gift, og lurer på om ikke Sør har en samboer. Dvs. ingen av oss er gifte, og i hvert fall ikke med hverandre;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvt norsk betyr at enten far eller mor er norsk. Det er ikke i hans tilfelle.

har du norsk statsborgerskap, snakker norsk og kommer fra et annet land så er du halvt norsk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Litt fleip, fordi spørsmålet til "segunda" baserte seg på diskusjonen i en annen tråd om at svarte mennesker ikke kunne være norske.''

Så vidt jeg erindrer dreide den diskusjonen seg om "svarte" hadde et (typisk) norsk utseende hvis de var norske statsborgere.

Nei, det er ingen som har påstått at svarte mennesker har et typisk norsk utseende. Du lyver.

====

Utsagnet som folk reagerte på var: "Selvfølgelig er ikke en helt svart person norsk. Det kan vel alle se."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også godt spørre hvilken halvdel er norsk. Han er enten norsk eller ikke norsk. Mener du at hjernen er norsk og beina russiske, eller muligens at venstre hjernehalvdel er norsk og den høyre russisk?

hoho, du er virkelig morsom du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wiggum

Har han hviterussisk statsborgerskap er han hviterusser. Har han norsk statsborgerskap er han norsk med hviterussiske aner. Vanskeligere er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Folk er norske (100%) hvis de har norsk statsborgerskap. Så enkelt er det.''

NEI! Det er ikke så enkelt! Kan du ikke bare respektere at folk er uenig med deg?

Det å være norsk eller ikke er et definisjonsspørsmål. Du og noen andre definerer det til å ha norsk statsborgerskap. Andre igjen er ikke enige og ser at også etninsk opprinnelse er av betydning.

Kanskje nasjonal opprinnelse er viktigere enn etnisk. Selvfølgelig er de med norsk statsborgerskap norske, men det er lov å føle tilhørighet til folkegrupper for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke gift, og lurer på om ikke Sør har en samboer. Dvs. ingen av oss er gifte, og i hvert fall ikke med hverandre;-)

Hahaha! Tenk så festlig hvis et ektepar var på DOL i årevis, uten å vite om hverandre!

:knegg:

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han hviterussisk statsborgerskap er han hviterusser. Har han norsk statsborgerskap er han norsk med hviterussiske aner. Vanskeligere er det ikke.

Så hvis han har norsk statsborgerskap er han norsk.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

har du norsk statsborgerskap, snakker norsk og kommer fra et annet land så er du halvt norsk...

Nei ikke aldeles. Ingen definerer halvt norsk på denne måten. Det skjer kun i ditt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Hahaha! Tenk så festlig hvis et ektepar var på DOL i årevis, uten å vite om hverandre!

:knegg:

Med vennlig hilsen

Jeg lurer på om ikke du fridde til meg i en tråd på dol for mange år siden, men da tror jeg du var gift så jeg sa nei til å bli kone nr. 2;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke aldeles. Ingen definerer halvt norsk på denne måten. Det skjer kun i ditt hode.

ok, da får det være slik i mitt hode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullball! Men Gidder ikke å diskutere mer. Melder meg herved ut.

Ha et fint liv!

Kan du ikke bare innrømme at du tok feil, i stedet for å dumme deg ut og smelle med dørene?

Du finner intet i lovverket som tilsier at vi har en gradering av nordmenn, og at noen nordmenn er mer nordmenn enn andre nordmenn.

Ergo - alle med norsk statsborgerskap er norske, og likeverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...