Gå til innhold

3000 meter!!! (skrytetråd)


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest prust

I dag har jeg slått meg selv grundig ned i støvlene! Jeg har svømt 3000 meter, og det på 1 time og 26 minutter! Er så stolt!

Meldte meg på "Svøm deg til Kypros" her i vinter, og var noen ganger og svømte - 700 meter, 2000 meter og 2000 meter... Så i går var ungene og jeg i badeland hele dagen, og da fikk jeg svømt 2300 meter - og var da oppe i 7000 totalt. For å bli med i trekningen i konkurransen, må en ha minst 10000 meter fra januar til ut mars...

Og dermed dro jeg i svømmehallen i dag (alene), og svømte de resterende 3000 meterne!!!! Moro! Har aldri svømt så langt i hele mitt liv! Og jeg har pleid å bruke 28-30 min pr 1000 meter, og så klarte jeg å holde den tida på 3000 meter - altså 1 time og 26 minutter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Jeg håper du finner veien tilbake.... ;-)

Gratulerer!

Med vennlig hilsen

Fra Kypros :-) ?

Joda, skal vel klare det - nå er jeg knallklar for å vinne 1. gevinsten!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra Kypros :-) ?

Joda, skal vel klare det - nå er jeg knallklar for å vinne 1. gevinsten!!!!

Tja - jeg tenkte at når du er 3000 meter ute, kan det være vanskelig å finne vei tilbake.

Er det en svømmetur til Kypros som er premien? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Wow!!! Det hadde jeg aldri klart! :o) Du er knallflink!

Takk! det rare var at jeg kom sånn "inni det" at jeg følte jeg kunne svømme og svømme nesten i det uendelige.... Hadde klart mer, men gav meg da jeg hadde nådd 10.000 meter totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Wæow! Kjempebra jobba:-) jeg har også lyst til å svømme, men kan ikke flyte.

Ikke flyte? Du mener at du ikke kan svømme, eller å ligge flatt å flyte? Jeg svømte hele tiden, stoppet ikke opp for å flyte.

I svømmehallen er det folk på alle nivåer, fra de som svømmer seint alene, de som svømmer sammen og skravler, sånne som meg, og sånne torpedoer som svømmer knallfort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! det rare var at jeg kom sånn "inni det" at jeg følte jeg kunne svømme og svømme nesten i det uendelige.... Hadde klart mer, men gav meg da jeg hadde nådd 10.000 meter totalt.

Det er sånn det ofte er, og som regel så blir det sånn etter 1000 meter eller så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prust

*Imponert*

Æ å!

Noe av det vanskeligste var å holde tellingen på lengdene. Bassenget er 25 meter langt, og jeg skulle da svømme 120 lengder. Tungvint å måtte konsentrere seg om hvor langt jeg var kommet, men jeg klarte det.

Jeg holdt jo ikke noe høyt tempo, så jeg var ikke helt gååååen da jeg var ferdig, men jeg kjenner jeg er ganske sigen i kroppen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Som en trimsvømmer må jeg si at det er kjempebra :)

Jepp! Husker ikke hvor langt vi svømte på ungdomsskolen, men tror ikke det var så langt. Som voksen har jeg vært og svømt uten barn kanskje 10 ganger, og jeg var kjempefornøyd da jeg svømte 1000 meter her for et par år siden. Så prøvde jeg nå 2000 i vinter, og klarte jo det greit - og så var det jo nå eller aldri for å bli med på konkurransen, og da måtte det bli 3000 i dag :-)

Svømming er egentlig en deilig treningsform. Synd svømmehallen her i byen skal stenges til sommeren, når jeg nå endelig har fått øynene skikkleig opp for svømming!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Det er sånn det ofte er, og som regel så blir det sånn etter 1000 meter eller så :)

Ja - jeg tenkte faktisk på de som går laaaange turer på ski, at det må kjennes sånn (jeg går aldri langt på ski), eller når en går langt i fjellet til fots, at en kan gå og gå og gå, bare en kommer inn i rytmen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke flyte? Du mener at du ikke kan svømme, eller å ligge flatt å flyte? Jeg svømte hele tiden, stoppet ikke opp for å flyte.

I svømmehallen er det folk på alle nivåer, fra de som svømmer seint alene, de som svømmer sammen og skravler, sånne som meg, og sånne torpedoer som svømmer knallfort!

Ok. Jeg har vannskrekk. Får panikk hvis jeg ikke kan nå bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Æ å!

Noe av det vanskeligste var å holde tellingen på lengdene. Bassenget er 25 meter langt, og jeg skulle da svømme 120 lengder. Tungvint å måtte konsentrere seg om hvor langt jeg var kommet, men jeg klarte det.

Jeg holdt jo ikke noe høyt tempo, så jeg var ikke helt gååååen da jeg var ferdig, men jeg kjenner jeg er ganske sigen i kroppen nå!

Ungene hadde et kveldsbad på hotellet før de skulle legge seg. Jeg nøyde meg med å sitte på sidelinja. Svømmekurset til Datra i vinter har virkelig gjort susen for svømmeferdighetene. Moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Ungene hadde et kveldsbad på hotellet før de skulle legge seg. Jeg nøyde meg med å sitte på sidelinja. Svømmekurset til Datra i vinter har virkelig gjort susen for svømmeferdighetene. Moro :)

Ja, mine unger har utviklet seg enormt med svømming dette halvået, særlig jentene. Det begynte vel da vi var i Mallorca og badet hver dag - da ble de veldig trygge i vannet, selv om de ikke kunne svømme noe særlig. Hun eldste hadde 10 ganger svømmeundervisning med skolen rundt den tida, men klarte ikke å svømme skikkelig i løpet av de gangene. Så jeg har når tatt dem med en del ganger i vinter. Så plutselig her for ca en måned siden, knekket hun koden, og nå svømmer hun som bare det. Svømte 100 mter i går, og var like stolt som jeg var i dag :-)

Hun minste svømmer under vann, og har nå lært seg å komme opp og trekke pusten, for så å svømme videre. KJempemoro! Men hun klarer ikke å svømme over vann ennå, men det kommer nok etterhvert :-)

Han eldste er trygg i vannet, men kunne sikkert trengt lit lengdetrening. Når vi er alle, pleier han å leke med én søster om gangen, og så øver jeg med den andre - så han er praktisk å ha til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...