Gå til innhold

Katt

Gjest Sååå glade for råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK. Din verden, ikke min. Jeg er bare så dritt lei av alle tragiske sykdommer hos barn og voksne som skal være et stengsel for det naturlige samspillet mellom dyr og mennesker. Stort sett er det sunt for både liten og stor.

Ikke for å provosere - men det er tragisk at ikke mennesker og dyr kan ha et naturlig samspill pga av alle de moderne diagnosene. Gud vet hvor det vil ende...

Unnskyld Colette, men jeg regner med at du sitter og flirer i skjegget og skriver dette bare for å provosere? Hvis ikke, så ler jeg høyt av din ignoranse.

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

28

• morsan

12

• trollemor;o)

5

• Holmes

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest selvopptatthet og mangel på emati
Skrevet

Unnskyld Colette, men jeg regner med at du sitter og flirer i skjegget og skriver dette bare for å provosere? Hvis ikke, så ler jeg høyt av din ignoranse.

amen

Gjest Dilemma eller ei?
Skrevet

OK. Din verden, ikke min. Jeg er bare så dritt lei av alle tragiske sykdommer hos barn og voksne som skal være et stengsel for det naturlige samspillet mellom dyr og mennesker. Stort sett er det sunt for både liten og stor.

Ikke for å provosere - men det er tragisk at ikke mennesker og dyr kan ha et naturlig samspill pga av alle de moderne diagnosene. Gud vet hvor det vil ende...

''OK. Din verden, ikke min. Jeg er bare så dritt lei av alle tragiske sykdommer hos barn og voksne som skal være et stengsel for det naturlige samspillet mellom dyr og mennesker. Stort sett er det sunt for både liten og stor.''

Nå er det jo ikke akkurat slik at noen velger tragiske sykdommer, da, og ikke er det slik at alle sykdommer gjør at mennesker og dyr ikke kan være sammen. Problemet er vel heller at når man får en alvorlig sykdom kan man ikke lenger ta vare på dyra slik de skal tas vare på.

''Ikke for å provosere - men det er tragisk at ikke mennesker og dyr kan ha et naturlig samspill pga av alle de moderne diagnosene. Gud vet hvor det vil ende...''

Hvis du her mener at astma er en "moderne diagnose", underforstått noe man bare har funnet på for gøy, så bommer du totalt. For oss var forøvrig ikke diagnosen astma et problem, allergitester viste at hun ikke reagerte allergisk, men derimot hadde infeksjonsutløst astma (derav klimaproblematikken). Så når vi fikk oss fast bosted på nytt sted, skaffet vi oss katt igjen. Den gamle katten kunne vi derimot ikke ta med oss, siden vi flyttet til et sted hvor det ikke var lov å ha dyr. Og vi prøvde å finne et annet sted å bo, uten å lykkes.

Skrevet

Mennesker og dyr har levd i sameksistens til alle tider. Og det har vært problemfritt enten det gjaldt katt, ku, sau eller hund og andre dyr.

Hvorfor er det så mye vanskeligere i dagens samfunn? Tåler vi mindre enn før? Er vi sykere enn før? Jeg skjønner ikke. Men synes det er synd at så mye som egentlig er bra for oss mennesker blir et problem pga av sykdom.

Flimmer1365381250
Skrevet

Mennesker og dyr har levd i sameksistens til alle tider. Og det har vært problemfritt enten det gjaldt katt, ku, sau eller hund og andre dyr.

Hvorfor er det så mye vanskeligere i dagens samfunn? Tåler vi mindre enn før? Er vi sykere enn før? Jeg skjønner ikke. Men synes det er synd at så mye som egentlig er bra for oss mennesker blir et problem pga av sykdom.

Det var ikke sånn at folk ikke blei sjuke før. De blei sjuke, så døde de.

Det blei bare produsert flere barn, etter som jeg har forstått.

Skrevet

Tradisjonelt så har den sameksistensen ført til at menneskene har avlivet dyrene så fort de ikke har vært til nytte. Det er bare de siste årene man har menneskliggjort dyrene og gjort dem til en del av familien. Så hvis du skal snakke om tradisjoner så får du ta med alt, ikke bare det som passer deg.

Gjest Dilemma eller ei?
Skrevet

Folk var da vitterligen syke før også, men da bare døde de uten at noen skjønte hvorfor. Folketallet ble holdt oppe pga manglende prevensjon og dårlig folkeopplysning.

Noen sykdommer har blitt borte pga helsearbeidet som gjøres i dag (vaksinasjon, f.eks.), mens andre har kommet til pga f.eks. miljøproblematikk. Det var lite eksos "dengang da" som kunne føre til luftveisproblemer. Osv.

Skrevet

Det var ikke sånn at folk ikke blei sjuke før. De blei sjuke, så døde de.

Det blei bare produsert flere barn, etter som jeg har forstått.

Jeg har vokst opp blant bønder med deres barn og nevøer, nieser, andre fam.medl. og dyr:-) Og problemet med å ikke tåle dyr var ikke-eksisterende. Har aldri hørt om det engang. Sorry.-(

Skrevet

Tradisjonelt så har den sameksistensen ført til at menneskene har avlivet dyrene så fort de ikke har vært til nytte. Det er bare de siste årene man har menneskliggjort dyrene og gjort dem til en del av familien. Så hvis du skal snakke om tradisjoner så får du ta med alt, ikke bare det som passer deg.

Jeg har faktisk ikke vært borti noen situasjon hvor dyrene har stått i veien for menneskenes helse. Beklager så mye:-(

Skrevet

Folk var da vitterligen syke før også, men da bare døde de uten at noen skjønte hvorfor. Folketallet ble holdt oppe pga manglende prevensjon og dårlig folkeopplysning.

Noen sykdommer har blitt borte pga helsearbeidet som gjøres i dag (vaksinasjon, f.eks.), mens andre har kommet til pga f.eks. miljøproblematikk. Det var lite eksos "dengang da" som kunne føre til luftveisproblemer. Osv.

Ja, det gjelder jo å problematisere så godt man kan :-)

Gjest Dilemma eller ei?
Skrevet

Jeg har faktisk ikke vært borti noen situasjon hvor dyrene har stått i veien for menneskenes helse. Beklager så mye:-(

Og ikke har du lest om det, ei heller sett noe om det på TV eller hørt noen snakke om det?

Skrevet

Jeg har vokst opp blant bønder med deres barn og nevøer, nieser, andre fam.medl. og dyr:-) Og problemet med å ikke tåle dyr var ikke-eksisterende. Har aldri hørt om det engang. Sorry.-(

Uvitenhet går det jo an å gjøre noe med. Dumhet er verre. Du bestemmer selv.

Gjest Dilemma eller ei?
Skrevet

Hæ? Det er vel heller en forklaring, da, med mindre man tror at allergier og astma er festlige påfunn fra folk med altfor mye tid og som egentlig ikke liker ungene sine.

Kan du ikke si i klare ordelag hva du egentlig mener?

Skrevet

Hæ? Det er vel heller en forklaring, da, med mindre man tror at allergier og astma er festlige påfunn fra folk med altfor mye tid og som egentlig ikke liker ungene sine.

Kan du ikke si i klare ordelag hva du egentlig mener?

Jeg er ganske sikker på at det er noen som tuller...

Skrevet

Og ikke har du lest om det, ei heller sett noe om det på TV eller hørt noen snakke om det?

Jo. Jeg vet at det meste sykeliggjøres, og at de svakeste i blant oss får skylda.

Skrevet

Uvitenhet går det jo an å gjøre noe med. Dumhet er verre. Du bestemmer selv.

Hadde du ikke noe annet å fare med enn personangrep?

Skrevet

Hadde du ikke noe annet å fare med enn personangrep?

Det var bare krydderet.

Gjest Dilemma eller ei?
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det er noen som tuller...

Vet du, det tror jeg nesten ikke... Dessverre.

Gjest Dilemma eller ei?
Skrevet

Jo. Jeg vet at det meste sykeliggjøres, og at de svakeste i blant oss får skylda.

? Du må nok forklare litt nærmere, ja.

Skrevet

OK. Jeg mener at alt for mange tilstander/følelser av ubehag sykeliggjøres i dag. Og jeg lever til daglig blant folk som er syke, og ikke tåler ditt og ikke tåler datt. Det er greit nok, men skremmende. Men hvorfor har menneskene blitt slik? At de ikke tåler verken hverandre eller andre levende skapninger rundt seg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...