Gå til innhold

Katt

Gjest Sååå glade for råd

Anbefalte innlegg

Gjest Dilemma eller ei?
Skrevet

OK. Jeg mener at alt for mange tilstander/følelser av ubehag sykeliggjøres i dag. Og jeg lever til daglig blant folk som er syke, og ikke tåler ditt og ikke tåler datt. Det er greit nok, men skremmende. Men hvorfor har menneskene blitt slik? At de ikke tåler verken hverandre eller andre levende skapninger rundt seg?

Jeg tror du må skille på somatiske og psykiske lidelser. Det er ikke påfunn fra 3-åringen å ikke puste, å spy opp slim eller bli blå i ansiktet. Det er ikke føleri eller ubehag, det er livsfarlig. Hvis du nå prøvde å si at astma er et påfunn, et ubehag eller et føleri.

Ut over det så er det vel ikke noen stor hemmelighet at altfor mange arbeidsdyktige mennesker er over på uføretrygd, noen sikkert pga følerier og ubehag. Jeg kjenner ingen slike, men det betyr ikke at jeg avviser at de finnes.

• Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

28

• morsan

12

• trollemor;o)

5

• Holmes

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror du må skille på somatiske og psykiske lidelser. Det er ikke påfunn fra 3-åringen å ikke puste, å spy opp slim eller bli blå i ansiktet. Det er ikke føleri eller ubehag, det er livsfarlig. Hvis du nå prøvde å si at astma er et påfunn, et ubehag eller et føleri.

Ut over det så er det vel ikke noen stor hemmelighet at altfor mange arbeidsdyktige mennesker er over på uføretrygd, noen sikkert pga følerier og ubehag. Jeg kjenner ingen slike, men det betyr ikke at jeg avviser at de finnes.

Neida, jeg skal ikke si noe galt om 3-åringen din:-) Det er helt sikkert. Men det er synd at h*n har sykdom som gjør at h*n ikke tåler dyr. For alle barn fortjener å få oppleve samspillet med dyr:-) Etter min mening så er det uvurderlig for deres utvikling som menneske på så mange områder.

Gjest Dilemma eller ei?
Skrevet

Neida, jeg skal ikke si noe galt om 3-åringen din:-) Det er helt sikkert. Men det er synd at h*n har sykdom som gjør at h*n ikke tåler dyr. For alle barn fortjener å få oppleve samspillet med dyr:-) Etter min mening så er det uvurderlig for deres utvikling som menneske på så mange områder.

? Mine barn tåler dyr, de, som jeg skrev i et annet svar til deg. Jeg vet allikevel at det er andre som ikke gjør det, har sett de som i løpet av minutter har hovnet opp i ansiktet og fått pustebesvær etter møte med dyr, og vet at det er dramatisk. De ville absolutt ikke overlevd uansett hvor sunt samspill mellom mennesker og dyr er.

Skrevet

? Mine barn tåler dyr, de, som jeg skrev i et annet svar til deg. Jeg vet allikevel at det er andre som ikke gjør det, har sett de som i løpet av minutter har hovnet opp i ansiktet og fått pustebesvær etter møte med dyr, og vet at det er dramatisk. De ville absolutt ikke overlevd uansett hvor sunt samspill mellom mennesker og dyr er.

Når jeg legger inn slike innlegg som jeg har gjort her i kveld, så risikerer jeg alltid masse motstand og kjeft fra andre brukere. Fordi jeg skriver ting som ikke er politisk korrekt. Bl.a. ved å framheve at dyrs liv også har krav på sikkerhet og kjærliget. Og ikke bare menneskers.

Jeg melder meg derfor ut av debatten nå. Før den tar helt av, slik som den har gjort noen ganger før:-)

Jeg angrer hver gang jeg går inn i slike debatter. Noe jeg gjør pga min kjærlighet til dyr. Men gjort er gjort denne gangen også.

Godnatt:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Når jeg legger inn slike innlegg som jeg har gjort her i kveld, så risikerer jeg alltid masse motstand og kjeft fra andre brukere. Fordi jeg skriver ting som ikke er politisk korrekt. Bl.a. ved å framheve at dyrs liv også har krav på sikkerhet og kjærliget. Og ikke bare menneskers.

Jeg melder meg derfor ut av debatten nå. Før den tar helt av, slik som den har gjort noen ganger før:-)

Jeg angrer hver gang jeg går inn i slike debatter. Noe jeg gjør pga min kjærlighet til dyr. Men gjort er gjort denne gangen også.

Jeg vet om en som hadde omfavnet deg:)

Skrevet

Jeg vet om en som hadde omfavnet deg:)

HI hi..Lars Monsen, mener du? :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

HI hi..Lars Monsen, mener du? :-)

Nei, en som staar meg naermere. Du vet det du ogsaa om du tenker deg om, men ikke skriv det her:)

Skrevet

Nei, en som staar meg naermere. Du vet det du ogsaa om du tenker deg om, men ikke skriv det her:)

OK:-) Det tar jeg absolutt som et stort kompliment :-) Vi snakkes snart på mail da:-) Jeg lover å skrive til deg i morgen når jeg er våken og opplagt:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

OK:-) Det tar jeg absolutt som et stort kompliment :-) Vi snakkes snart på mail da:-) Jeg lover å skrive til deg i morgen når jeg er våken og opplagt:-)

Den er grei:)

Skrevet

Ok:-) Natta, min gode venn;-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ok:-) Natta, min gode venn;-)

Natta og sov godt:)

Skrevet

Du tuller??? Vet du hvor mye et barn lider når astmaen slår ut i full blomst? Det får ikke puste, det må gis masse medisiner som slår ut på hyperaktivitet i en kropp som er så sliten at den nesten ikke orker, barnet orker ikke spise og drikke, man må sørge for pipetteforsyning av drikke døgnet rundt osv. Og det mener du man skal utsette barnet for pga en katt????

Så trasig for dere :-(

Søstra mi har alltid ønsket å gi barna sine et kjeledyr, men sliter med astma. De skaffet seg to rotter for noen uker siden da hun prøvde ut å ha rotter i en kort periode uten å reagere nevneverdig.. I løpet av to uker har hun nå hatt så kraftige astmaanfall at hun så vidt slapp å legges inn på sykehuset. Uansett hvor mye astmamedisin og innhalering hun tar så fungerer det ikke :-( Hun måtte på legevakta igjen igår for å få surstoff... Imorgen må de levere rottene tilbake til dyrebutikken..

Jeg støtter deg 100 % og tror nesten man må ha sett hva astma kan gjøre med et menneske før man greier å forstå problemet fullt ut...

Skrevet

OK. Din verden, ikke min. Jeg er bare så dritt lei av alle tragiske sykdommer hos barn og voksne som skal være et stengsel for det naturlige samspillet mellom dyr og mennesker. Stort sett er det sunt for både liten og stor.

Ikke for å provosere - men det er tragisk at ikke mennesker og dyr kan ha et naturlig samspill pga av alle de moderne diagnosene. Gud vet hvor det vil ende...

Colette..Nå svarer du utrolig dumt..Jeg vet nesten ikke om jeg skal le eller grine ;) All respekt til deg altså, men man kan rett og slett ikke lukke øynene for det som faktisk er realiteten for endel mennesker.

Skrevet

OK. Jeg mener at alt for mange tilstander/følelser av ubehag sykeliggjøres i dag. Og jeg lever til daglig blant folk som er syke, og ikke tåler ditt og ikke tåler datt. Det er greit nok, men skremmende. Men hvorfor har menneskene blitt slik? At de ikke tåler verken hverandre eller andre levende skapninger rundt seg?

Astma gir ikke en følelse av ubehag. Det er en sykdom man faktisk kan dø av om man ikke tar nødvendige hensyn. Min oldefar døde av et astmaanfall...

Skrevet

Det er jeg helt enig i! Det er nettopp derfor min søster gråter idag fordi hun ikke kan gi barna sine et kjæledyr pga sin astma :-( Hun elsker dyr og har virkelig gjort alt for å kunne ha dyr i huset. Nå får de heldigvis skilpadde og det hjelper litt på :)

Skrevet

Dette handler jo ikke om å være politisk korrekt, men om å ta nødvendige hensyn for at et barn skal kunne vokse opp uten å bli fullstendig funksjonshemma.

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at det er noen som tuller...

Det er ikke tull.....

Skrevet

Jeg vet desverre det...... Men vil i hvertfall prøve det beste. Fryktelig vanskelig å tenke avliving:(

Har du ikke ei gammal tante e.l. som bor alene og gjerne vil ha dyr? ;)

Vi fant en kattunge midt på bilveien for mange år siden. Kunne ikke beholde katten pga astma i familien, men min enslige tante (og nabo) tok den til seg :) Den levde mange lykkelige år på gården vår :) Nå har tante tatt til seg to omstreiferkatter som bare har slått seg til hos oss. Den ene er nok opprinnelig villkatt, for det er kun tante som får klappe den selv om den er fryktelig nysgjerrig på oss også (sniker seg usett inn i huset og piler ut når vi ser den osv.) Kjempesøt :))

Skrevet

"Jeg tror du må skille på somatiske og psykiske lidelser. Det er ikke påfunn fra 3-åringen å ikke puste, å spy opp slim eller bli blå i ansiktet. Det er ikke føleri eller ubehag, det er livsfarlig. Hvis du nå prøvde å si at astma er et påfunn, et ubehag eller et føleri.

Ut over det så er det vel ikke noen stor hemmelighet at altfor mange arbeidsdyktige mennesker er over på uføretrygd, noen sikkert pga følerier og ubehag. Jeg kjenner ingen slike, men det betyr ikke at jeg avviser at de finnes."

Så du mener at psykiske lidelser ikke er like reelle som fysiske lidelser? Hva mener du med at psykiske lidelser er "føleri"? Det du skriver her, virker utrolig fordomsfullt!

Skrevet

Hvordan er det mulig å klare å omplassere en katt man har hatt i 14 år? Jeg fatter det ikke....:-(

Du kan så si, må jo være mer humant å avlive pusen.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...