Gå til innhold

"Krøllepuls"


Mort-1

Anbefalte innlegg

Hei Jeg er mann, 48 år og trener en del - løping, sykkel og ski. Har lagt merke til noe rare greier som jeg lurer på. Jeg har hvilepuls på 44-46 og makspuls på 185. Under trening og da spesielt mellom 145 og 170 i puls kjenner jeg innimellom at hjertet "slår krøll på seg". Det kjennes virkelig merkelig ut og kan kanskje best beskrives som om det snurrer rundt seg selv eller "slår baklengs" eller noe slikt. Hadde en klikk på gymnaset (1981) der jeg fikk "musepuls" i en gymtime og ble kjørt til sykehus med 240 til 260 slag pr min. Leger har forklart at jeg kanskje må leve med noe feilslag - noe jeg har hatt en del av etter hvert, men er dette under trening noe jeg bør reagere på? Er ikke veldig nervøs av meg, men har en familiehistorie på farssiden med mye hjerte og kar-sykdommer. På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Som komplett ufaglært må jeg si at dette minner meg om noen som et par bekjente har hatt, en liten 'signalfeil' som gjør at hjertet går litt galoppsk av og til, en hang-up. Begge fikk utført et inngrep der denne nerven som sender det litt hypre signalet ble kappet over. Det var visstnok ikke farlig i seg selv å ha denne lille signalfeilen, men i kombinasjon med andre uheldige faktorer kunne det slå dumt ut, så de fikk gjort noe med det.

Men regner med legen her kan komme med litt mer kvalifisert synsing.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...