Gå til innhold

Styrking av imunforsvaret!?


Gjest Ino

Anbefalte innlegg

Nå beveger jeg meg inn på noe jeg ikke vet så mye om, men håper noen av dere der ute kan hjelpe meg :-)

Vi pleier å spøke med at min mann er som et fluepapir på virusinfeksjoner. Er et av barna (eller kollegaer, eller naboer....osv....) syke/forkjølet/har omgangssyke så får han det ALLTID! Dette er jo rimelig slitsomt først og fremst for han selv, men også for oss andre i familien.

Han spiser relativt sunn mat, sover 7 1/2 time hver natt, dusjer daglig og vasker hender som alle oss andre i familien.

Er i følge allmennlegen veldig sunn og frisk :-)

Hva kan gjøres for å forstærke hans imunforsvar??

Håper noen der ute har gode råd for oss.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det på akkurat samme måte, dersom noen er syke, får jeg det alltid! Aldri noen unntak.

Jeg sover nok, spiser sundt, tar hvitløk og får nok vitaminer, men fortsatt blir jeg syk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale

-antioksidant

-hvitløk

-ekstra C og E-vitaminer

-frisk luft, og moderat mosjon

Klem fra....

Min mann gikk på minst 4 pencillinkurer i året da jeg traff ham. Han er dessuten musiker og ble alltid syk da han var på turnê. Jeg nektet ham penicillin, satte ham i stedet på Citrosept (grapefruktkjerneekstrakt) og rød solhatt til å forebygge sykdom. Jeg ville før brukt solhatt enn Citrosept, da sitnevnte fungerer som et antibiotikum og er dermed ganske sterkt.Kjenner du at du er slapp og brygger på noe, ta gjerne mer enn det som står på flasken. Har sykdommen brutt ut ville jeg tatt 40-50 dråper 2-3 ganger daglig.Vogel sin er veldig god til voksne mens de uten alkohol skal gis til barn og dyr.Vitality Basic er et urtetilskudd som generelt bedrer allmenntilstanden. Få brosjyrer på helsekosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset

Min mann gikk på minst 4 pencillinkurer i året da jeg traff ham. Han er dessuten musiker og ble alltid syk da han var på turnê. Jeg nektet ham penicillin, satte ham i stedet på Citrosept (grapefruktkjerneekstrakt) og rød solhatt til å forebygge sykdom. Jeg ville før brukt solhatt enn Citrosept, da sitnevnte fungerer som et antibiotikum og er dermed ganske sterkt.Kjenner du at du er slapp og brygger på noe, ta gjerne mer enn det som står på flasken. Har sykdommen brutt ut ville jeg tatt 40-50 dråper 2-3 ganger daglig.Vogel sin er veldig god til voksne mens de uten alkohol skal gis til barn og dyr.Vitality Basic er et urtetilskudd som generelt bedrer allmenntilstanden. Få brosjyrer på helsekosten.

Kjære heksen.

Undersøkelser fra Tyskland med 300 rekrutter og fabrikkarbeidere viser at friske mennesker ikke har nytte av solhatt for å forebygge forkjølelser. Derimot er det min erfaring at spesielt utsatte personer kan ha nytte av forebyggende inntak. Ved infeksjon viste en svensk undersøkelse med 120 personer god effekt av 20 dråper hver annen time.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset

Jeg har det på akkurat samme måte, dersom noen er syke, får jeg det alltid! Aldri noen unntak.

Jeg sover nok, spiser sundt, tar hvitløk og får nok vitaminer, men fortsatt blir jeg syk....

Kjære marlyn.

Dessverre er det slik at noen mennesker blir lettere syke enn andre uansett hva de gjør, men det kan jo være at det lar seg gjøre å finne din personlige resept...

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stig Bruset

Kjære Ino.

Noen mennesker er mere følsomme enn andre og får ofte infeksjoner. Noen ganger kan dette skyldes at de er allergiske, andre ganger at de mangler viktige næringsstoffer som sink og vitamin A&C. Det kan være nyttig å forsøke å spise rikelig med frukt og grønt en periode sammen med kosttilskudd av antioksydanter. Dessuten kan han bruke solhatt ved første tegn til forkjølelse (20 dråper eller 1 kapsel hver annen time) sammen med 3 gram vitamin C daglig. I tillegg har undersøkelser vist at sink sugetabletter eller spray også kan motvirke virusinfeksjoner.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære heksen.

Undersøkelser fra Tyskland med 300 rekrutter og fabrikkarbeidere viser at friske mennesker ikke har nytte av solhatt for å forebygge forkjølelser. Derimot er det min erfaring at spesielt utsatte personer kan ha nytte av forebyggende inntak. Ved infeksjon viste en svensk undersøkelse med 120 personer god effekt av 20 dråper hver annen time.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Ja,du har helt rett i at det ikke er noen vits i å ta solhatt så lenge man føler seg i toppform,men når man kjenner at man brygger på noe er det veldig virsomt og forkorter og letter en influensa betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...